Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@13:21:47 GMT

چرا حقوق سربازان افزایش نیافت؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۲۱۶

چرا حقوق سربازان افزایش نیافت؟

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، عدم افزایش حقوق تنها محدود به سربازان نبوده و حقوق بازنشستگان کشوری هم به صورت کامل واریز نشد. پس از آن بود که اعلام شد کمبود منابع و تامین نشدن اعتبار، علت کاهش واریز حقوق بازنشستگان است.

اکنون این اتفاق درباره حقوق سربازان هم رخ داده و حقوق سربازان کامل واریزنشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن دهنوی، نماینده تهران در توییتی به ماجرای افزایش حقوق سربازان اشاره کرد و نوشت: «در ادامه پیگیری حقوق واریزی فروردین سربازان، با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی تماس‌های متعددی گرفتم. ‌آنان ضمن پذیرش گلایه‌ها، قول اِعمال ارقام جدید از ماه آتی را دادند.»

افزایش حقوق‌ سربازان چه زمان اعمال می‌شود؟


این نماینده مجلس وعده داده که «افزایش حقوق سربازهای عزیز و مابه‌التفاوت فروردین، از اردیبهشت اعمال می‌شود.»

آنگونه که این نماینده مجلس وعده داده حقوق سربازان از اردیبهشت ماه، معادل آنچه در بودجه آمده افزایش پیدا می‌کند.



در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰ درصد و حقوق سربازان مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل ۷۵ درصد بیشتر می‌شود



اما افزایش حقوق سربازان چقدر است؟ بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، حقوق سربازان مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰ درصد و حقوق سربازان مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل ۷۵ درصد بیشتر می‌شود.

حقوق سربازان متاهل هم قرار بود در سال جدید ۹۰ درصد بیشتر شود. اما این افزایش حقوق هنوز اعمال نشده و آنگونه که این نماینده وعده داده قرار است از ماه آینده افزایش پیدا کند.

آنچه در ادامه می‌آید پیام برخی از مخاطبان درباره واریز حقوق سربازان است:

سه میلیون کجا، ۷۵۰ هزار تومان کجا؟
«پسر من دوماه خدمته امروز ۷۵۰ حقوق ریختن براش»

«  ۹۶۰هزار تومن پول تو جیبی هم نیست. چه برسه به اینکه یه سرباز بخواد یک ماه تمام باهاش زندگی کنه! چرا این قدر حقوق کمه و چرا افزایش حقوق اعمال نشده؟»

«لطفا کاری کنین که تا آخر امروز حقوق ها رو به طور کامل دریافت کنیم من خودم الان یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومن گرفتم همین الان هم تموم شد من روی این حقوق حساب کرده بودم و از شما خواهش میکنم حقوق ها رو کامل بریزین.»

«لااقل اگر حقوق سربازان رو زیاد نمی‌کنید وعده الکی ندین چقدر رو این حقوق سه تومنی برنامه چیده بودم!»

«وعده افزایش ۶۰ و ۹۰ درصدی دادن اما نهایتا حقوق من فقط ۲۰۰ هزار تومن بیشتر شده.»

«ما رو حقوق ۳ تومن حساب کرده بودیم الان این ماه کل حقوقم و باید بدم برا بدهی و هیچ منبع درامدی ندارم و روزی ۴۰ هزار تومن کرایه ماشینمه.»

«هیچ افزایشی اعمال نشده و برای من کلا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومن ریختن. سرباز لیسانس وزارت دفاع هستم.»

«سلام حقوق های شما واریز شده؟ پس چرا واسه من واریز نشد»

«من یک سرباز متاهل هستم چگونه زندگی خود را با دو میلیون تومان سپری کنم »

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: افزایش حقوق سربازان محسن دهنوی حقوق سربازان افزایش حقوق هزار تومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد