Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@14:13:55 GMT

بایرن مونیخ برای دهمین بار پیاپی قهرمان بوندس‌لیگا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۳۲۳

باشگاه بایرن‌مونیخ بار دیگر قهرمان زودهنگام بوندسلیگا شد تا جذابیت لیگ باشگاه های آلمان به پایین ترین حد خود برسد.

به گزارش تابناک ورزشی، در مهمترین بازی هفته سی‌و‌یکم بوندس‌لیگا و در آخرین بازی از شب دوم از این هفته از رقابت‌ها، امشب (شنبه) از ساعت 21 در نبرد موسوم به دربی درکلاسیکر، تیم فوتبال بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده‌بندی در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا میزبان بوروسیا دورتموند بود و با کسب پیروزی 3 بر یک، نه تنها بار دیگر بر رقیب دیرینه خود غلبه کرد بلکه قهرمانی زودهنگامش در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا را هم جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باواریایی‌ها با گلزنی سرژ گنابری در دقیقه 15 و روبرت لواندوفسکی در دقیقه 34 از حریف خود پیش افتادند و برنده به رختکن رفتند. در نیمه دوم و در دقیقه 52 امره جان از روی نقطه پنالتی که حاصل خطای جاشوا کیمیش روی مارکو رویس در محوطه جریمه باواریایی‌ها بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این گل برای فرار تیم او از شکست کافی نبود. در نهایت در دقیقه 83 جمال موسیالا بازیکن جوان مونیخی‌ها گل سوم این تیم را هم به ثمر رساند تا پیروزی میزبان و قطعی شود.

با این نتیجه بیست‌و‌چهارمین پیروزی بایرن مونیخ و هشتمین باخت فصل دورتموند رقم خورد تا اختلاف دو تیم در فاصله سه هفته به پایان رقابت‌ها به 12 امتیاز افزایش پیدا کند و جبران آن برای زردپوشان وستفالن عملاً غیرممکن شود. این به معنای ثبت دهمین قهرمانی متوالی باواریایی‌ها از فصل 13-2012 بود که نه تنها در بوندس‌لیگا بلکه در 5 لیگ برتر فوتبال اروپا نیز بی‌سابقه است. همچنین این سی‌و‌یکمین قهرمانی بایرن مونیخ در تاریخ دسته اول فوتبال آلمان است که فاصله آنها را با دومین تیم پرافتخار این مسابقات، دورتموند و بوروسیا مونشن‌گلادباخ (هر دو با 6 قهرمانی) بیش از پیش افزایش داد.

با توجه به حذف بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان، سه بازی بعدی این تیم که همگی در بوندس‌لیگا به ترتیب در خانه ماینتس، برابر اشتوتگارت و در خانه ولفسبورگ است جنبه تشریفاتی خواهد داشت. این اولین قهرمانی است که بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا با یولیان ناگلسمان کسب می‌کند و او روز 18 اردیبهشت می‌تواند برای اولین بار طعم بالای سر بردن سپر قهرمانی لیگ دسته اول فوتبال آلمان را بچشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و یکم رمضان بایرن مونیخ بوندس لیگا بورسیا دورتموند ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و یکم رمضان بایرن مونیخ بوندس لیگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای گل جام جهانی در سودای بازگشت به فوتبال

به گزارش ورزش سه، میروسلاو کلوزه مهاجم سال نه چندان دور لاتزیو و بایرن مونیخ و بهترین گلزن تاریخ جام جهانی فوتبال که مدتی قبل به عنوان مربی جوانان بایرن مونیخ مشغول به کار بود، قصد دارد به فوتبال برگردد. 

کلوزه در گفتگو با پادکست مدیا ۳۶۵ درباره دوران مربیگری مورد نظرش گفت: چیزی که تجربه کردم با چیزی که فکر می‌کردم تفاوت زیادی داشت اما انسان قرار نیست در رویاهایش زندگی کند. بلکه ماها باید از پیشنهاداتی که مقابلمان به وجود می‌آید استفاده کنیم. من در دوران بازیگری‌ام مربی خاصی نداشتم که از لحاظ تاکتیکی و شخصیتی من را آموزش دهد. البته با فن‌خال در بایرن مونیخ از لحاظ فنی ارتباط خوبی می‌گرفتم اما هرگز از لحاظ شخصیتی با یکدیگر ارتباط نداشتیم.

این مرد ۴۵ ساله در ادامه توضیح داد: من در سال‌های پایانی فوتبالم هرگز مهاجم خوبی نبودم اما توانایی بازی کردن در این پست را داشتم و به تیمم کمک می‌کردم. با این حال مربیگری هم همین است. 

اکنون این احتمال وجود دارد که میروسلاو کلوزه مجدداً به عنوان مربی آکادمی بایرن مونیخ در زابنر اشتغاسه محل کمپ باواریایی‌ها‌ مشغول کار شود و با رالف راگنینگ سرمربی احتمالی بایرن مونیخ در فصل بعد ارتباطش را گسترش دهد.

دیگر خبرها

  • دلایل «سرد» بودن بازی پرسپولیس - سپاهان/ راه قهرمان شدن سرخپوشان
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • ادعای داغ در آلمان؛ ژوزه مورینیو آماده پذیرش پیشنهاد بایرن مونیخ!
  • رالف رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد
  • رانگنیک پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ را رد کرد
  • آقای گل جام جهانی در سودای بازگشت به فوتبال
  • رئال مادرید و کسب ۴ تساوی پیاپی برای اولین‌ بار در لیگ قهرمانان اروپا
  • ابراز علاقه بایرن مونیخ به جذب فن‌دایک
  • هاینر: رانگنیک انتخاب خوبی برای بایرن مونیخ است
  • فوتبال از دریچه فان؛ کیم مین جائه مقابل رئال مادرید