Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@08:18:10 GMT

سفر رئیس جمهور به شهر قدس| دستور رئیسی برای راه‌اندازی مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۳۶۹

سفر رئیس جمهور به شهر قدس| دستور رئیسی برای راه‌اندازی مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین

گروه استان‌ها ـ رئیس جمهور در بازدید از منطقه محمدآباد شهر قدس مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایران اکونومیست از شهر قدس، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در جریان سفر به غرب استان تهران با حضور در یکی از محله‌های محمدآباد شهر قدس با گزارش استاندار و مسئولین شهری و نیز گفتگو با مردم در جریان مشکلات ساکنان این مناطق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس جمهور در این بازدید، استاندار و مسئولین شهری را موظف کرد گزارش مشکلات ساکنان این مناطق و راهکارهای حل و فصل آن را امشب در جلسه شورای اداری ارایه دهند.

 افطار رئیس جمهور همراه با زائران امام زاده اسماعیل شهریار 

رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر امام‌زاده «اسماعیل بن موسی بن جعفر» شهریار ضمن زیارت بارگاه این امام‌زاده نماز را همراه با جمعیت زائران اقامه کرد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شنبه شب پس از اقامه نماز جماعت، روزه خود را همراه و در کنار زائران امام‌زاده اسماعیل شهریار افطار کرد.

دکتر رئیسی در جریان حضور در حرم امام‌زاده اسماعیل، مزار چند تن از شهدای مدفون در این محل را نیز زیارت کرد.

بازدید از مرکز ترک اعتیاد صفادشت ملارد

رئیس جمهور در بازدید از کمپ بازپروری اخوان شهرستان ملارد، مددجویان این کمپ را به تقویت اراده و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد در کنار فراگیری شغل مناسب به منظور بازگشت به جامعه و زندگی شرافتمندانه توصیه کرد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) در مراسم سوگواری مددجویان این مرکز با تسلیت شهادت امام علی(ع)، اظهار داشت: شما مددجویان عزیز امروز با زحمات و خدمات مجموعه سازمان بهزیستی آماده بازگشت به جامعه می‌شوید تا بعد از پاک شدن از هرگونه اعتیاد بتوانید برای خود، خانواده و جامعه انسان مفیدی باشید.

 

 

رئیس جمهور اعتیاد را بلای خانمانسوزی برای معتادین و خانواده آنها دانست و گفت: زجری که خانواده معتادین از این بلای خانمانسوز می کشند، بسیار دردآور است.

رئیسی مددجویان را به قوی کردن اراده و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد فرا خواند و گفت: در شب‌های قدر قاطعانه تصمیم بگیرید تا دیگر سراغ نکبتی به نام اعتیاد و مواد مخدر نروید و به جای این عادت زشت، عادت کسب روزی حلال و به جا آوردن نماز اول وقت را جایگزین کنید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در این مرکز امکانات خوبی فراهم شده است تا علاوه بر ترک اعتیاد شغل مناسبی یاد بگیرید و آن را زمینه کسب و کار حلال قرار دهید.

آیت الله رئیسی افزود: امروز شما با یادگیری شغل مناسب و تصمیم جدی برای ترک اعتیاد باید به خانواده خود اطمینان بدهید که دیگر آن آدم سابق نیستید و قصد دارید زندگی شرافتمندانه و به دور از هر گونه آلودگی داشته باشید تا در کنار امنیت خود و خانواده در امنیت جامعه نیز موثر باشید.

رئیس جمهور گفت: این مرکز برای آن است که وضعیت جسمی و روحی شما بازسازی شود تا فرد موثری برای خانواده و جامعه‌تان باشید.

رئیسی بر ضرورت توسعه امکانات کمپ بازپروری اخوان تأکید کرد و گفت: دولت حمایت می‌کند تا ظرفیت این مرکز به 2 برابر افزایش پیدا کند که به این وسیله امکانات بیشتری در کنار مددجویان قرار بگیرد و تعداد بیشتری از معتادان متجاهر بتوانند در این مرکز از خدمات ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه برخوردار باشند.

رئیس جمهور همچنین از سالن آموزش مهارت‌های شغلی و اشتغال مددجویان بازدید و در گفتگو با آنان، وضعیت رضایتمندی آنان را از حضور در این کمپ جویا شد.

دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین تا یک ماه آینده

رئیس جمهور در بازدید از مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین با ابراز ناراحتی از راکد بودن آن، دستور داد مشکل سرمایه در گردش این مجموعه بلافاصله با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یکماه آینده به افتتاح برسد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جریان سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران از مجموعه صنایع غذایی و لبنی کاسپین بازدید کرد و با گزارش مسئولین و دست‌اندرکاران این پروژه در جریان ظرفیت‌ها و مشکلات راه‌اندازی این مجموعه قرار گرفت.

رئیس جمهور پس از اطلاع از ظرفیت‌های مجموعه پیشرفته و مجهز صنایع لبنی کاسپین که با سرمایه‌گذاری هزار و 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی احداث شده و از ظرفیت اشتغال مستقیم برای 800 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای 3 هزار نفر برخوردار است، تأکید کرد: راکد بودن چنین مجموعه بزرگی ناراحت کننده است و ضرورت دارد بلافاصله مشکل سرمایه در گردش آن با هماهنگی بانک برطرف شده و حداکثر تا یک ماه آینده به افتتاح برسد و ضمن ایجاد اشتغال محصولات این مجموعه وارد بازار شود.

بازدید رئیس جمهور از پروژه نیمه تمام بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی شهریار

رئیس جمهور از پروژه نیمه تمام بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی شهریار که احداث آن 30 سال پیش آغاز شده بود، بازدید کرد و از مسئولین وزارت بهداشت و درمان خواست تا یکسال آینده زمینه افتتاح آن را فراهم کنند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران ضمن بازدید از بیمارستان نیمه تمام امام خمینی شهریار، در گفتگو با پیمانکار و مسئولین وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی 30 ساله مطلع شد.

رئیس جمهور معطلی 30 ساله برای افتتاح پروژه‌هایی مانند بیمارستان شهریار را غیرقابل قبول دانست و اظهار داشت: امروز پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور به شکل نامناسبی مقابل دیدگان مردم قرار دارد که ضرورت دارد به سرعت آنها را سروسامان دهیم.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه در مدت زمان کمتر از یکسال این بیمارستان باید تکمیل شود از وزارت بهداشت و درمان خواست تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند تا همز‌مان با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران

رئیس جمهور در بازدید از منطقه محمدآباد شهر قدس مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در جریان سفر به غرب استان تهران با حضور در یکی از محله‌های محمدآباد شهر قدس با گزارش استاندار و مسئولین شهری و نیز گفتگو با مردم در جریان مشکلات ساکنان این مناطق قرار گرفت.

در این بازدید همچنین شماری از مردم محمدآباد از نزدیک مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف بویژه ممنوعیت ساخت و ساز بخاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند.
رئیس جمهور در این بازدید، استاندار و مسئولین شهری را موظف کرد گزارش مشکلات ساکنان این مناطق و راهکارهای حل و فصل آن را امشب در جلسه شورای اداری ارایه دهند.

      منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در بازدید غرب استان تهران ترک اعتیاد نیمه تمام امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفر‌های استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدید‌ها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضا‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضا‌های آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکار‌های قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد