Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@18:10:13 GMT

شبی از جنس رحمت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۵۴۳

شبی از جنس رحمت

مراسم دومین شب از شب‌های قدر رمضان سال ۱۴۰۱ نیز گذشت. شبی که با بارش باران رحمت الهی در صحن و سرای امام مهربانی‌ها همراه بود و خبر از شبی پر از گشایش و بخشش می‌داد؛ شبی که منزل و مقصودش بخشیدن و بخشیده شدن تا رسیدن به شب قدر دیگر است.

آغازی در پناه مهربانی‌
در رواق امام خمینی(ره) جمعیت منتظر شروع دعا بود و همه هوای هم را داشتند تا شاید بتوانند به نیت خدمت‌رسانی به میهمانان ثامن‌الحجج(ع) برای خود توشه خیری جمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پسر جوانی دست پیرمردی را گرفته بود تا به راحتی از بین جمعیت عبور کند و پیرمرد با دعای عاقبت به خیری برای جوان، او را بدرقه می‌کرد. یا زائرانی که به خادم‌ها کمک می‌کردند تا فرش‌ها را از زیر باران جمع کنند.
دعای جوشن کبیر با سلام و صلوات آغاز شد. صدای مداح در رواق با گفتن «اللهم انی اسئلک...» ‌پیچید و جمعیت هماهنگ با مداح زیر لب دعا را زمزمه کردند و تک‌تک اسماء‌الله را صدا زدند. مردی با محاسن سفید با گفتن «یا خیر الغافرین ...» با شانه‌هایی لرزان از اشک درخواست بخشش از خداوند را داشت و جوانی با رسیدن به اسم اعظم «یا سریع الحساب...» بیشتر بر حال خویش می‌گریست. یکی دلش با «یا جمیل یا دلیل...» لرزید و دیگری با گفتن 
«یا صریخ المستصرخین...». 

نشانه رحمت جاری
خارج از رواق‌های سرپوشیده حرم، حال و هوای دل‌های بارانی زائران در صحن‌ و سرای امام مهربانی در این شب و در زیر بارش رحمت الهی، رنگ دیگری داشت. جمع زیادی زیر باران ایستاده یا نشسته دعا را نجوا می‌کردند. اگر کسی در گوشه‌ای پناهی 
پیدا کرده بود در وسعت جایی که داشت دیگری را میهمان می‌کرد تا با هم بتوانند در پناه یک سقف کوچک دعا را قرائت کنند. انگار مهربانی آسمان و امام به دل‌ها هم سرایت کرده است.
فرازهای پایانی دعا، بارش باران تندتر می‌شود. می‌گویند یکی از لحظات استجابت دعا، لحظه بارش باران است. بیشتر افراد دعا را ایستاده و با دستانی پر از نیاز و تمنا، زیر باران خواندند تا بلندای دستانشان در این شب بندگی کمی بیشتر به آسمان 
نزدیک شود. 
نوبت قرآن به سر و بیان حوائج و خواسته‌ها شد. هر کسی برای اجابت خواسته‌اش در این شب، خدا را به خاص‌ترین بندگانش قسم داد. یکی به سر شکافته علی(ع) و انتظار یتیمان کوفه و دیگری به عصمت زهرای مرضیه(س). مثل همیشه امام حسین(ع) و شهدای کربلا گل سرسبد دل‌هایی بود که بزرگی را برای بخشش واسطه بین خودشان و خدا می‌دانستند.
نوبت به علی‌ بن موسی(ع) که رسید، همه از جا برخاستند و رو به سوی حضرت دست بر سینه گذاشتند. حال همه دگرگون شد و دل‌ها گرداگرد گنبد به پرواز درآمدند تا دست‌ها پلی ‌شوند به سمت آسمان. 
دعا به پایان رسید و دل‌های بسیاری با مناجاتی که در پناه امام هشتم(ع) داشتند کمی آسوده‌تر شدند. چون می‌دانستند مناجات، تمنای نجات است و عیارش هر چقدر که باشد، فرصتی است برای 
با خدا بودن.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شب قدر شب بیست و یکم حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها منتظر باران باشند

مطابق پیش‌بینی‌ها اداره کل هواشناسی استان تهران با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه تا شنبه در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان طی روزهای آینده آسمانی کمی ابری همراه با افزایش ابر و سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه تا شنبه علاوه بر افزایش ابر و وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان مورد انتظار است.
شایان ذکر است طی روز پنج‌شنبه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 749442

دیگر خبرها

  • ببینید | نظر جنجالی تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه + فیلم
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری