Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@09:05:11 GMT

کاهش 97 درصدی ارزش صف های فروش

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۸۸۴

کاهش 97 درصدی ارزش صف های فروش

بورس در هفته پایانی فروردین ماه با رشد در شاخص های عملکردی مواجه شد و ورود پول حقیقی در این هفته مهمترین اتفاق بورس بوده است.

به گزارش ایران اکونومیست، بورس در حالی هفته پایانی فروردین ماه را به آخر رساند که جریان خروج سرمایه حقیقی که در ماه های گذشته به یک مشکل برای بازار سرمایه تبدیل شده بود، جای خود را به ورود پول داد تا همین مساله باعث رونق و رشد معاملات خرد در بازار سهام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر بسیاری از کارشناسان کمبود نقدینگی در بازار سرمایه به دلیل خروج پول سهامداران خرد به یک مشکل بزرگ در بازار سرمایه تبدیل شده بود. این مشکل این روزها تا حدودی برطرف شده است. اما تا زمانی که اعتماد کامل به بورس بازنگردد این مساله هم چنان پابرجاست و ممکن است دوباره روند خروج پول از بازار سهام شروع شود.

* دو تصمیم اعتمادساز در بازار سهام

اقدامات و تصمیمات سازمان بورس می تواند بر افزایش اعتماد به بازار نقش قابل توجهی داشته باشد. در هفته های اخیر سازمان بورس دو تصمیم مناسب جهت ارتقای شفافیت و افزایش سوددهی و رفع موانع موجود در بورس گرفته است.

یکی از تصمیمات اخیر سازمان بورس، افزایش عمق مظنه قیمت‌ها در معاملات بود این بدان معناست که همه فعالان بازار سرمایه می‌توانند تا ۲۰ ردیف سفارشات خرید و فروش را ببینندکه این اقدام می‌تواند با برخی از محاسن همراه شود. این تصمیم به سرمایه ‌گذارانی که در بازار در حال معامله هستند، کمک می کند بر اساس دسترسی‌‌های ایجاد شده در زمینه عمق بازار، تصمیماتی با دانش و علم بیشتر نسبت به حمایت ها و مقاومت های قیمتی موجود بگیرند.

این اقدام زمینه ساز عدالت معاملاتی برای معامله ‌گرانی است که از طریق سامانه ‌های معاملاتی آنلاین و سامانه معاملاتی در تالارهای شرکت بورس در حال فعالیت هستند؛ بنابراین به واسطه چنین اقدامی دسترسی یکسانی برای همه معامله‌ گران فراهم می ‌شود.

تصمیم دوم نیز به افزایش دامنه نوسان از 5 به 6 درصد باز می گردد. محدودیت دامنه نوسان که پدیده صف نشینی در بورس را در کشور ایجاد کرده است، در صورتی که برطرف نشود، می تواند سهامداران را به دلیل یک محدودیت مصنوعی از این بازار خارج کند.

همین مساله سبب خواهد پول های وارد شده به بورس به سمت سایر بازارها حرکت کرده و مشکل هجوم نقدینگی در آن بازارها و کمبود نقدینگی در بورس را ایجاد کند.

* ورود پول حقیقی پس از هفته ها خروج سرمایه

در هفته پایانی فروردین ماه، شاهد ورود پول حقیقی در سه روز شنبه، یکشنبه و دوشنبه بودیم و در روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود.

در مجموع کل هفته 288 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 57 میلیارد تومان بود. این در حالی است که در هفته پیش از آن حدود 1000 میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

* افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید و فروش

میانگین ارزش صف‌ های فروش در هفته اخیر 6.6 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 185 میلیارد تومان کمتر بود و افت 97 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 12 میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که 1.2 میلیارد تومان بود.

میانگین ارزش صف ‌های خرید نیز در هفته پایانی فروردین ماه 337 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 9 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف ‌های خرید 3 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 437 میلیارد تومان بود و در روز یکشنبه ثبت شد و پایین ‌ترین رقم به روز دو‌‌شنبه برمی‌گردد که 210 میلیارد تومان بود.

محاسبه مازاد تقاضا یا عرضه در بازار سرمایه نشان می دهد روند مازاد تقاضا در بورس در هفته گذشته روند نزولی داشته و ممکن است در هفته آینده مازاد تقاضا جای خود را به مازاد عرضه بدهد.

بورس در هفته پایانی فروردین ماه روند مثبتی به خود گرفت و تقریبا همه شاخص های عملکردی این بازار روند صعودی داشتند. بازدهی شاخص کل در این هفته 4 درصد و صعود شاخص کل هموزن 4.8 درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بورس ، ارزش صف های خرید ، ارزش صف های فروش ، ورود پول حقیقی ، سهامداران خرد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار سهام بورس ارزش صف های خرید ارزش صف های فروش ورود پول حقیقی سهامداران خرد هفته پایانی فروردین ماه میلیارد تومان ورود پول حقیقی بازار سرمایه ارزش صف بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در نخستین روز کاری هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۹۹,۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵,۱۶۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷,۲۳۲ (چهل و هفت هزار و دویست و سی و دو ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۳.۳۲ درصدی، از ۸۰,۳۲۷ (هشتاد هزار و سیصد و بیست و هفت ) تومان به ۷۷,۷۵۰ (هفتاد و هفت هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله ای با افزایش ۰.۳۵ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲,۰۳۴ (دوازده هزار و سی و چهار ) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱,۹۱۵ (یک هزار و نهصد و پانزده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۵۶ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۴.۱۴ درصدی، از ۴۷,۳۸۵ (چهل و هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج ) تومان به ۴۵,۵۰۰ (چهل و پنج هزار و پانصد ) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با کاهش ۱.۷۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۰,۶۵۰ (چهل هزار و ششصد و پنجاه ) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

همچنین دینار عراق با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۴۷ (چهل و هفت ) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴,۸۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶,۷۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»