Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار قربانیان کرونا در شانگهای روز یکشنبه به ۸۷ نفر رسید. همزمان در پی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پکن پایتخت چین اقدام بدون تاخیر خواسته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چین که در هفته‌های اخیر با بدترین موج شیوع همه گیری طی دو سال گذشته رو به روست از اوایل ماه آوریل تقریبا همه جمعیت ۲۵ میلیون نفری شانگهای پایتخت اقتصادی خود را که مرکز شیوع همه گیری است قرنطینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر گرفته شده با پهپاد در روز جمعه، این ابرشهر را با خیابان‌های خالی نشان می‌دهد.

این شهر وارد چهارمین هفته قرنطینه شده است و گفته می‌شود قرنطینه آن تا ۲۶ آوریل ادامه دارد.

شانگهای روز یکشنبه از مرگ ۳۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد و به این ترتیب شمار افرادی که از ابتدای قرنطینه این شهر جان خود را از دست داده اند به ۸۷ نفر رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

از زمان شروع همه گیری که ابتدا در اواخر سال ۲۰۱۹ در مرکز چین شناسایی شد این کشور توانست تعداد قربانیان خود را به کمتر از ۵ هزار نفر محدود کند. در مجموع کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا آلوده شدند. اگرچه این آمار رسمی است که از محاسبات بین المللی بسیار پایین‌تر است.

اما سویه امیکرون به شدت شهر شانگهای را فرا گرفت و این شهر را برای مدتی نامعلوم وارد قرنطینه کرد. پایین بودن سطح مرگ و میر سوال برانگیز است به ویژه آنکه میزان واکسیناسیون در میان افراد مسن بسیار پایین است.

 با وجود قرنطینه و محدودیت‌های شدید روز یکشنبه حدود ۲۲ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در شانگهای ثبت شد. این کلانشهر از اوایل ماه مارس تاکنون حدود ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت کرده است.

هزار کیلومتر آن طرف‌تر در پکن نیز ۲۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ گزارش داده شده است. مسئولان هشدار داده اند که برای متوقف کردن روند آلودگی اقدام فوری مورد نیاز است.

پانگ شینگهو مسئول بهداشت پکن روز شنبه به خبرنگاران گفت اوضاع وخیم است. همه شهر باید بدون تاخیر واکنش نشان دهد. وی هشدار داد این ویروس احتمالا در روز‌های اخیر به صورت نامرئی گسترش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرنطینه شانگهای سویه امیکرون ویروس کرونا ابتلا به کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا