Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:41:34 GMT

شرایط راه اندازی سیستم برق پشتیبان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۱۲۵

شرایط راه اندازی سیستم برق پشتیبان

به گزارش گروه تبلیغات و آگهی خبرگزاری فارس از قزوین،سیستم منبع تغذیه اضطراری شما یا به عبارت دیگر دستگاه یو پی اس همراه با باتری یو پی اس صبا اولین خط دفاعی مرکز داده شما در برابر تغییرات برق است - جهش، افت و غیره. از آنجایی که هزاران دلار (یا بسیار بیشتر) از تجهیزات فناوری اطلاعات به منبع تغذیه تمیز بستگی دارد، نمی‌توانید قبل از اقدام، منتظر بروز مشکلات در سیستم یو پی اس خود باشید: تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای زمان کار و محافظت از لوازم الکترونیکی حساس بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود دو سوم حوادث خرابی قابل پیشگیری هستند و تعمیر و نگهداری ناکافی یکی از دلایل اصلی آن است. ممکن است نتوانید در مورد حملات مخرب، خرابی های ارائه دهندگان خدمات و خرابی های غیرقابل پیش بینی تجهیزات کار زیادی انجام دهید، اما می توانید اقداماتی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بسیاری از رویدادهای بالقوه خرابی خنثی می شوند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کل سیستم های موجود در مرکز داده را در بر می گیرد و هر سیستم نیازهای خاص خود را دارد. در مورد سیستم UPS، در اینجا چندین نکته (بدون ترتیب خاصی) وجود دارد که به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که نوسانات برق تجهیزات IT شما را تهدید نمی کند.

اولین و مهمترین نکته ای که شما باید در رابطه با راه اندازی و نگهداری باتری صبا  بدانید، شرایط مساعد مکانی است که می خواهید باتری ها و دستگاه ها را در آن جا قرار دهید.

دمای محیط قرارگیری باتری ها و دستگاه اولین  نکته ای است که باید رعایت کنید. دمای بالای محیط مهمترین عاملی است که بر پیری باتری یو پی اس تأثیر می گذارد و می تواند باعث خرابی زودرس باتری شود.

دمای بالاتر به معنای واکنش شیمیایی سریعتر در داخل باتری است که باعث افزایش اتلاف محلول  و خوردگی می شود.

باتری های سرب اسیدی تنظیم شده با شیر (VRLA) دارای ظرفیت طراحی درجه بندی شده بر اساس دمای عملیاتی بهینه 20-25 درجه سانتیگراد هستند.

به ازای هر 10 درجه سانتیگراد افزایش ثابت دمای بالاتر از این توصیه، به طور کلی پذیرفته شده است که عمر باتری به نصف کاهش می یابد (50٪ کاهش می یابد.

نوسانات کوتاه مدت دمای محیط تاثیر نسبتا کمی بر طول عمر باتری یو پی اس صبا دارد. در حالی که تنظیم ولتاژ شناور با توجه به دمای محیط می تواند تأثیر دماهای بالاتر را کاهش دهد، اما فقط اندکی.

بدون کنترل موثر دمای محیط اطراف مجموعه باتری، احتمال خرابی زودرس باتری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این می تواند منجر به تعویض پرهزینه باتری و خرابی سیستم شود.

خرابی باتری یو پی اس به دلیل دمای بیش از حد نیز می تواند منجر به از کار افتادن کامل سیستم شود که تنها زمانی آشکار می شود که مجموعه باتری در هنگام خرابی شبکه تحت بار قرار گیرد.

به اندازه کافی برای شما داغ است؟ تابستان است و این بدان معناست که انتهای قرمز کوچک دماسنج همچنان بالا و بالاتر می رود. و در حالی که این همه هوای گرم ممکن است شما را به فکر شلوارک، بستنی و تعطیلات بیاندازد، به این معنی است که باید به باتری صبا خود نیز فکر کنید.

چندین عامل وجود دارد که می تواند بر عمر و عملکرد کلی باتری های UPS تأثیر بگذارد: تخلیه، بار، نگهداری و دمای محیط. اگر باتری‌های شما در آب و هوای مناسب نگهداری نمی‌شوند، ممکن است مفید بودن آن‌ها را کاهش دهید یا حتی در زمانی که بیشتر به آنها نیاز دارید، آنها را از دست بدهید.

با تابستان و هوای گرم، مهم است که بدانید باتری های یو پی اس خود را در آب و هوای ایده آل نگهداری می کنید.

آب و هوای ایده آل برای باتری یو پی اس صبا :

ظرفیت نامی یک باتری VRLA (Valve Regulated Lead Acid) بر اساس دمای محیط 77 درجه فارنهایت است. اگر باتری در دماهای بالاتر، مثلاً 92 درجه فارنهایت، کار کند، عمر کلی آن می تواند تا 50 درصد کاهش یابد.

ممکن است فکر کنید این مشکل دمای بالاتر برای باتری‌های UPS که در اتاق کامپیوتر یا محیط مرکز داده قرار دارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند. و حق با شماست، تا زمانی که تهویه مطبوع خاموش نشود، اینطور نیست.

اگر باتری‌های یو پی اس شما در محیطی قرار دارند که دما کنترل نمی‌شود، مانند اتاق برق، هوای گرم به این معنی است که باتری‌ها در دمایی سپری می‌کنند که می‌تواند باعث کاهش طول عمر آنها شود یا حتی ممکن است باعث از کار افتادن آنها در صورت نیاز شود.

ایمنی را در اولویت قرار دهید زندگی و اندام باید هر بار بر دلار غلبه کند. وقتی با برق سر و کار دارید، همیشه یک اشتباه کوچک با آسیب جدی یا مرگ فاصله دارید. بنابراین هنگام برخورد با UPS (یا هر سیستم الکتریکی در مرکز داده)، مطمئن شوید که ایمنی در اولویت قرار دارد: که شامل رعایت توصیه‌های سازنده، توجه به جزئیات پیاده‌سازی عجیب در تاسیسات و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی استاندارد می‌شود. اگر در مورد برخی از جنبه های سیستم UPS خود یا نحوه نگهداری یا سرویس آن مطمئن نیستید، با یک متخصص تماس بگیرید. و حتی اگر سیستم یو پی اس خود را در داخل و خارج بشناسید، دریافت کمک از بیرون همچنان می تواند ضمانت داشته باشد - اگر به دلیلی غیر از سرهای بالقوه خنک تر که تحت فشارهای مشابه قرار نمی گیرند، باشد.

تعمیر و نگهداری از باتری صبا را برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نباید چیزی باشد که شما فقط به آن دست پیدا کنید، به ویژه با توجه به هزینه های بالقوه خرابی. برای UPS خود - مانند سایر سیستم های مرکز داده - باید فعالیت های تعمیر و نگهداری منظم (سالانه، شش ماهه یا هر بازه زمانی دیگری) را برنامه ریزی کنید و به آن برنامه پایبند باشید. این شامل نگهداری یک سوابق کتبی (بر روی کاغذ یا الکترونیکی) است که لیستی از فعالیت‌های تعمیر و نگهداری آتی و اینکه آیا/زمانی که تعمیر و نگهداری گذشته انجام شده است.

سوابق دقیق را نگه دارید. علاوه بر برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری، باید سوابق انواع تعمیرات انجام شده (به عنوان مثال، تمیز کردن، تعمیر یا تعویض قطعات خاص) و وضعیت تجهیزات در طول بازرسی را نیز نگه دارید. پیگیری هزینه‌ها همچنین می‌تواند زمانی مفید باشد که باید به C-suite نشان دهید که هزینه‌های تعمیر و نگهداری چند دلاری هر بار هزاران یا میلیون‌ها هزینه از کار افتادگی را جبران می‌کند. چک لیستی از وظایف، مانند بررسی باتری ها از نظر خوردگی، جستجوی گشتاور بیش از حد در سیم های اتصال و غیره، به حفظ یک رویکرد منظم کمک می کند. تمام این مستندات می تواند هنگام برنامه ریزی برای تعویض تجهیزات یا تعمیرات برنامه ریزی نشده و هنگام عیب یابی باتری یو پی اس صبا کمک کند. علاوه بر نگهداری سوابق، مطمئن شوید که آنها را به طور مداوم در یک مکان قابل دسترس و شناخته شده نگهداری کنید.

بازرسی های منظم را انجام دهید. بسیاری از موارد فوق تقریباً برای هر بخشی از مرکز داده اعمال می شود: اجرای ایمنی، برنامه ریزی نگهداری و نگهداری سوابق خوب، بدون توجه به زمینه مرکز داده، همه اقدامات عالی هستند. با این حال، مخصوصاً برای UPS ها، برخی از کارها می توانند و باید به طور منظم توسط کارکنان (که باید حداقل با اصول اولیه عملکرد UPS آشنا شوند) انجام شود. چند وظیفه مهم تعمیر و نگهداری UPS شامل موارد زیر است:

ناحیه اطراف UPS و باتری (یا سایر تجهیزات ذخیره انرژی) را از نظر انسداد و خنک کننده مناسب به صورت چشمی بازرسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه ناهنجاری یا هشداری در کارکرد روی پنل یو پی اس ثبت نشده است، مانند بار اضافی یا نزدیک به تخلیه باتری.

به دنبال نشانه‌های خوردگی یا سایر عیوب باتری‌ها باشید.

برای دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به تجهیزات خاص خود با اسناد سازنده مشورت کنید. شما باید تعمیر و نگهداری را انجام دهید (یا افراد حرفه ای را برای انجام این کار استخدام کنید) هر چند وقت یکبار که سازنده حداقل توصیه می کند - هرچند در برخی موارد، اغلب ممکن است بهتر باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: باتری تعمیر و نگهداری باتری یو پی اس صبا تعمیر و نگهداری برنامه ریزی انجام دهید دمای محیط مرکز داده باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

باتری یک قطعه مصرفی است که بین دو تا سه سال (یا ۴۰ هزار کیلومتر) کار می‌کند و بعد از این باید به فکر تعویض باشید. - اخبار بازار -

اما چون این روزها قیمت باتری همزمان با افزایش نرخ دلار بالا رفته است، می‌توانید با تحویل باتری کهنه، مقداری از هزینه آن را کم کنید. اما قیمت خرید باتری کهنه ماشین و تعویض آن چقدر است و فروشگاه‌ها بر چه اساسی قیمت باتری اسقاطی ماشین را محاسبه می‌کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد با شما صحبت کنیم.

باتری فرسوده چیست؟

مشخص است که باتری فرسوده به قطعه‌ای اشاره دارد که دیگر توان لازم برای حرکت کردن و روشن کردن ماشین را ندارد و باید تعویض شود. وقتی یک باتری 40.000 کیلومتر کار کرده و یا بیش از سه سال از عمر آن می‌گذرد، قادر نیست خودرو را به راحتی روشن کند و مدام با خاموشی کامل خودروی خود مواجه می‌شوید. در این مواقع باتری فعلی فرسوده محسوب می‌شود که به آن داغی باتری یا باتری فرسوده می‌گویند.

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

این باتری‌ها اگر در طبیعت رها شوند، به محیط زیست آسیب می‌رسانند. در حالی که با جمع‌آوری و فروش باتری فرسوده می‌توان دوباره آن‌ها را بازیافت و استفاده کرد. 99 درصد از باتری‌های سرب اسیدی قابل بازیافت است و بنابراین در کاهش آلودگی محیط زیست و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها موثر است.

قیمت باتری فرسوده ماشین بر روی قیمت کلی باتری جدید تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با تحویل داغی باتری خود به فروشگاه مورد نظر، مقداری از هزینه خرید باتری جدید را کم کنید. فروشگاه‌های عرضه باتری با تحویل این باتری‌های کهنه به شرکت‌های تولید‌کننده می‌توانند مقداری از مواد اولیه آن‌ها برای تولید باتری‌های جدید را تأمین کنند. پس در آینده می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت باتری جدید ماشین را مناسب‌تر نیز دریافت کنید.

خرید  باتری پراید  با بهترین قیمت و گارانتی بلند مدت رسمی شرکتی

سرب موجود در باتری‌های فرسوده خطرات زیادی برای سلامت انسان و حیوان دارد، اما با بازیافت، بدون اینکه به طبیعت آسیب برساند، دوباره استفاده می‌شود. طبق آمارها 40% از سرب مورد استفاده در صنایع بزرگ از طریق بازیافت باتری‌های فرسوده بدست می‌آید.

 

تعویض باتری فرسوده ماشین

زمانی که به فروشگاه عرضه باتری مراجعه می‌کنید، می‌توانید باتری فعلی را نیز همراه خود ببرید و آن را به فروشگاه تحویل دهید. اگر به صورت اینترنتی باتری جدید سفارش داده‌اید، باز هم جای نگرانی نیست. برای مثال فروشگاه‌هایی مثل ایران باتری به شکل اینترنتی محصولات خود را به دست مشتریان می‌رسانند. برای اینکه بدانید قیمت باتری اسقاطی ماشین چقدر است و چطور نرخ آن محاسبه می‌شود، کافیست با پشتیبانی فروشگاه آنلاین مورد نظر خود تماس بگیرید و مشخصات باتری (ابعاد، آمپراژ، نوع باتری و ...) را بگویید تا قیمت آن برایتان محاسبه شود. پیشنهاد ما به شما تماس با کارشناسان خبره ایران باتری است.

قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه

خرید باتری فرسوده در تمامی شهرهای ایران انجام می‌شود و نمی‌توان گفت مختص به یک شهر یا استان است. شما در هر شهری که باشید و بخواهید از فروشگاه محل زندگی خود باتری جدید بخرید، می‌توانید داغی باتری را تحویل دهید و در ازای آن پول دریافت کنید و یا باتری جدید را ارزان‌تر بخرید. این یکی از خدماتی است که ایران باتری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

به طور کلی برای محاسبه قیمت باتری فرسوده ماشین چند معیار در نظر گرفته می‌شود:

نرخ دلار، قیمت سرب و شرایط بازار تا حدود زیادی می‌تواند تعیین کننده قیمت این قطعه مصرفی باشد. قیمت سرب جهانی است و روزانه تغییر می‌کند. بنابراین قیمت باتری‌های فرسوده هم روزانه مشخص می‌شوند.

هزینه حمل و نقل هم یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند روی قیمت باتری اسقاطی ماشین تاثیر داشته باشد. اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که به شرکت‌های تولیدکننده یا بازیافت باتری فرسوده نزدیک هستند، هزینه حمل و نقل کمتر خواهد بود و در نتیجه باتری با قیمت بهتری از شما خریداری می‌شود.

اسیدی یا اتمی بودن باتری فرسوده هم در تعیین قیمت آن موثر است. باتری‌های اتمی برای استفاده مجدد به شارژ نیاز ندارند و با استفاده از تکنولوژی «اکسپند متال» تولید می‌شوند. به همین دلیل قیمت باتری کهنه اتمی نسبت به نوع اسیدی بیشتر است.

ظرفیت آمپراژ و وزن باتری اسیدی هم به عنوان دو فاکتور مهم برای تعیین قیمت این قطعه مصرفی است. به طور مثال یک باطری فروسوده 60 آمپری نسبت به یک باتری با ظرفیت 74 آمپر ارزانتر خواهد بود. قیمت هر آمپر باتری اسیدی فرسوده نیز مشخص شده است که باید در مورد آن با فروشگاه مورد نظر صحبت کنید.

یکی از بهترین باتری های مناسب خودروهای داخلی، باتری های شرکت  صبا باتری  است که مجموعه ایران باتری نمایندگی رسمی این شرکت را دارد.

در آخر

برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت، سلامت انسان و حیوانات، باتری‌های فرسوده دوباره به چرخه تولید برمی‌گردند. از این باتری‌ها ممکن است در تولید باتری‌های جدید و یا در صنایع بزرگی که به سرب نیاز دارند، استفاده شود. قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه نیز براساس چند معیار مشخص می‌شود که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • نمایندگی تهران پکیج بوتان کجاست؟
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان