Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی آسیا تاکید کرد که مسابقه انتخابی بین مدعیان داخلی خیلی از مبارزه خارجی سخت‌تر است و او انگیزه زیادی برای مدال گرفتن دارد. - اخبار ورزشی -

مهدی بالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سطح رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه کشتی‌گیرانی که قرار است در بازی‌های آسیایی کشتی بگیرند، در وزن 97 کیلوگرم اینجا و در قهرمانی آسیا حضور داشتند. من با دو کشتی‌گیری که در دوره قبلی بازی‌های آسیایی طلا و نقره گرفتند، کشتی گرفتم و آنها را شکست دادم.

وی ادامه داد: فکر می‌کردم حریف اصلی‌ام کشتی‌گیر کره جنوبی باشد اما خب حریف سرسختی نبود. به هر حال با توجه به سطح کشتی ایران، ما از حریفان‌مان در قهرمانی آسیا از نظر روحی روانی بالاتر بودیم و کشتی ما باید به مسابقات المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی فکر کند.

بالی که بعد از قهرمانی در جام تختی، در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید، در مورد اینکه رقابت او با هادی ساروی برای کسب دوبنده تیم ملی کجا و به چه شکل خواهد بود، خاطرنشان کرد: کادر فنی تیم ملی باتجربه‌ای که دارد، می‌داند انتخاب به چه صورت خواهد بود. تصمیم با آنهاست که چه کسی انتخاب شود و یا اینکه انتخابی در داخل یا خارج کشور باشد.

این کشتی‌گیر 24 ساله نوشهری که سال گذشته در رقابت با محمدهادی ساروی برای اعزام به المپیک بود، تاکید کرد: سال گذشته من و ساروی هر دو به لهستان رفتیم که قسمت من نبود به المپیک بروم. قبل از  آن هم من در آسیایی بزرگسالان اول شده بودم و ساروی در گزینشی، سهمیه المپیک را گرفت. من و هادی از رده سنی نوجوانان با هم کشتی گرفته‌ایم.

بالی مسابقات انتخابی داخل ایران را خیلی سخت عنوان کرد و ادامه داد: خیلی از قهرمانان ما در خارج از کشور بهتر کشتی می‌گیرند و در حد طلای جهانی هستند اما ممکن است داخل ایران به مشکل بخورند. اصولاً مسابقه انتخابی داخل ایران خیلی سخت است، همه کشتی‌گیران از هم شناخت دارند و این کار را در یک مبارزه داخلی سخت می‌کند، ضمن اینکه برای سرمربی تیم ملی این موضوع هم خیلی اهمیت دارد که یک کشتی‌گیر خارجی بگیر باشد، یعنی جدا از اینکه در داخل ایران حریفانش را از پیش‌رو برمی‌دارد، در مبارزه‌های خارجی هم عملکرد خوبی داشته باشد. این دیدگاه به نظر من دیدگاه درستی است، من هم اگر مربی بودم، قطعا این فاکتور را لحاظ می‌کردم.

در حالی که وزن 97 کیلوگرم وزن المپیکی است و احتمال اعزام دو کشتی‌گیر متفاوت در این وزن به بازی‌های آسیایی و جهانی وجود دارد، بالی در مورد اینکه این موضوع شانس او را در سال 2022 برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: آدم به امید زنده است، من هنوز مدال جهانی و بازی‌های آسیایی نگرفته‌ام، بنابراین انگیزه زیادی برای مدال گرفتن دارم و این روزها تنها هدفم همین است.

این کشتی‌گیر مازندرانی همچنین درخصوص استقبال از او در نوشهر بعد از کسب مدال آسیایی در خاتمه تصریح کرد: مراسم استقبال داشتیم، مسئولان شهری هم حضور داشتند، اگر سجاد ایمن طلب در 67 کیلوگرم که نفر دوم جام تختی بود هم ملی‌پوش می‌شد، نوشهر دو نماینده در مسابقات قهرمانی آسیا داشت که این اتفاق نیفتاد.

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| 3 طلا و یک نقره در 5 وزن دوم/ ایران نایب قهرمان شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی فرنگی کشتی کشتی فرنگی کشتی بازی های آسیایی قهرمانی آسیا داخل ایران کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان به فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا رسیدند و برای کسب سهمیه پنجم جام‌جهانی تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام‌جهانی که همین تیم میزبان مسابقات جام‌جهانی است باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم به‌انجام برسد تا اینگونه شانس‌مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی (یک‌چهارم نهایی) برای تلاش در مسیر رفتن به جام‌جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مصاف عراق رفت و در روزی که گلر بازی گذشته خود و چپ پای اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت بر روی نیمکت خود نشانده بود، با انگیزه ظاهر شد و با پیروزی پنج بر سه راهی دور بعد شد.

تیم مجید مرتضایی باوجود اینکه ابتدا از حریف خود عقب افتاد هرگز ناامید نشد و توانست با ارائه یک فوتسال زیبا خصوصاً در نیمه اول در نتیجه فاصله ایجاد کرده و در نیمه دوم نبض بازی را در دست بگیرد. عملکرد دروازه بان افغانستان در این بازی نیز یکی از نقاط عطف پیروزی و صعود این تیم بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد و بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره‌کهن به جصاف هم خواهند رفت.

در نهایت تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام‌جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند. گفتنی است از پنج سهمیه آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، چهار سهمیه مربوط به منطقه آسیای‌میانه (CAFA) و یک سهمیه مربوط به منطقه جنوب شرق (ASEAN) است.

کد خبر 748139

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • دبیر: ما این کار را بکنیم پدرمان را درمی‌آورید
  • العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد
  • دبیر: گرفتن یک طلا در المپیک برای ما برد محسوب می‌شود / شکست تیلور روی روحیه ما تاثیر دارد +فیلم
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی