Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۲میلادی (۱۱ دی‌۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌۱۴۰۱)، ۴۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان در ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی (۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ۱۶۱ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده، ایران در مجموع ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۴.۴ درصد کاهش داشته است. تولید فولاد خام ایران در مارس سال جاری میلادی نیز با۶.۱ درصد افت نسبت به مارس ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان مارس۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۲۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۳۱ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد۵.۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۲۳ میلیون تن (افت ۲.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (کاهش چهار دهم درصدی) و روسیه با تولید ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن(کاهش ۱.۲ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.
همچنین کره جنوبی با تولید۱۶ میلیون و۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افت۳.۸ درصدی)، آلمان با تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت۳.۷ درصدی)، ترکیه با تولید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن(کاهش ۲.۲ درصدی) و ایران با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن(افت۴.۴ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

برچسب‌ها روسیه فولاد ژاپن چین ایالات متحده آمریکا آلمان ایران کره‌ جنوبی هند ایمیدرو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران برزیل ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه فولاد ژاپن روسیه فولاد ژاپن چین ایالات متحده آمریکا آلمان ایران کره جنوبی هند ایمیدرو برزیل ترکیه نسبت به مدت مشابه سال هزار تن ۸ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست جام جهانی فوتسال
  • قلک پورشه خالی شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟