Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ملامحمدی، نویسنده و رمان‌نویس که کار دینی و آئینی برای اهل بیت (ع) انجام می‌دهد، می‌گوید: خیلی دوست دارم در این ژانر کار کنم. برای تالیف، همیشه سراغ کتاب‌هایی می‌روم که در وصف معصومین(ع) است و در دل خود اخلاقیات و سبک زندگی اسلامی را دارد.

به گزارش قدس آنلاین،  مجید ملامحمدی، نویسنده و رمان‌نویس که کار دینی و کار آئینی برای اهل‌بیت (ع) انجام می‌دهد، درباره نحوه نگارش و علاقه خود در این زمینه گفت: خیلی دوست دارم در این ژانر کار کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تالیف، همیشه سراغ کتاب‌هایی می‌روم که در وصف معصومین(ع) است و در دل خود اخلاقیات و سبک زندگی اسلامی را دارد.
ملامحمدی درباره نگارش کتاب در خصوص زندگی امام علی(ع) گفت: بیشتر نوشته‌ها و کتاب‌هایم در بخش رمان و نوجوان یا کودک، برای اهل بیت و با ژانر مذهبی است. برای معصومین و تاریخ اسلام قصه‌های قرآنی می‌نویسم. درباره امام علی(ع) هم چندین کتاب کودک منتشر کرده‌ام. یکی از این کتاب‌ها به نام «چه شمشیر زیبایی» است که قصه‌های زندگی امام علی(ع) از انتشارات بوستان کتاب قم است؛ کتاب دیگرم به نام «قصه‌هایی از زندگی امام علی(ع)» نیز در همین حوزه است که توسط انتشارات جمکران چاپ شده است. من کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته‌ام. به صورت کلی چون دوست دارم در این ژانر کار کنم، همیشه به سراغ کتاب‌هایی می‌روم که برای معصومین(ع) است و در دل خود اخلاقیات و سبک زندگی اسلامی را دارد.
وی افزود: بخشی از رشته تحصیلی‌ام دین، تاریخ اسلام و سیره اهل بیت(ع) بوده است؛ بنابراین به منابع دست اول تاریخی و متون کهن و قدیمی اسلامی دسترسی دارم و نسبت به آن‌ها آشنایی اولیه دارم؛ لذا به راحتی می‌توانم منبع اصلی را برای نگارش کتاب‌هایم به کار بگیرم.
ملامحمدی درباره ارتباط کودک و نوجوان امروزی با این کتاب‌ها گفت: بچه‌ها دائما در حال تغییر هستند. نویسنده باید خیلی تلاش کند که آثار خود را به‌روز بنویسد؛ البته کار راحت و آسانی نیست؛ اینکه ببینیم امروزه نیازهای کودکان و نوجوانان چه چیزهایی هستند و چه چیزی به آن‌ها داده شود، کار سهلی نیست. هرچند کار ما مذهبی است اما تنها با بچه‌ها و خانواده‌های مذهبی طرف نیستیم؛ بلکه باید عموم بچه‌ها را به نوعی با داستان‌های تاریخی و دینی آشنا کنیم. بنابراین من همیشه تلاش داشته‌ام به نحوی بنویسم که، قلمم به‌روز باشد و بتوانم با بچه‌ها ارتباط برقرار کنم. بعضا تا حدودی موفق هم بوده‌ام چون بازخورد کارهایم را دیده‌ام. گاه به واسطه ارتباطاتی که با بچه‌ها داشته‌ام نظرات آن‌ها را شنیده‌ام و یا دیده‌ام و متوجه شده‌ام که نظرات و خواسته‌های آن‌ها به قلم و فکر من نزدیک است.
نویسنده و رمان‌نویس داستان اهل بیت (ع) درباره تاثیر این نوع کتاب‌ها بر روی سبک زندگی کودکان و نوجوانان گفت: مطمئنا این نوع کتاب‌ها روی بچه‌ها تاثیر به‌سزایی دارد. زمانی که درباره زندگی پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س)، امام علی(ع) و دیگر بزرگان دین می‌نویسیم، قطعا اگر به زبان و نگاه روز بنویسیم، با استقبال بچه‌ها روبه‌رو می‌شود و تاثیر خود را می‌گذارد. بچه‌ها قصه‌ و داستان‌ را دوست دارند. کودکان و نوجوانان پاک هستند و دنیای آن‌ها، دنیای خیلی پاکی است. درست است که در حال حاضر فضای مجازی در شکل‌های مختلفی  است و چیزهای مختلفی به خورد آن‌ها داده می‌شود؛ ولی بچه‌ها بازهم دوست دارند قصه‌های اسلامی را بخوانند، ماجراهای سبک زندگی اسلامی را ببینند و از آن‌ها الگو بگیرند.
ملامحمدی درباره فاصله بچه‌های امروزی نسبت به بچه‌های قدیم از کتاب‌های مذهبی گفت: در حال حاضر و نسبت به گذشته، دنیا یک مقداری پیچیده‌تر شده است. دسترسی به فضای مجازی، اینترنت و کلا فضاهایی که به شکل غیرمکتوب است، زیاد شده است؛ این اتفاق باعث شده که شکل نگاه و ذائقه بچه‌ها فرق کند. کودکان و نوجوانان امروزی که از یک جای محدود به فضاهای بسیار بزرگ‌تری پرتاب شده‌اند؛ دیگر مانند سابق نیستند که فقط با کتاب روبه‌رو شوند و در جایی مانند کتابخانه محدود باشند. در حال حاضر دست و بال کودکان خیلی باز شده است و امکانات در اختیار آن‌ها زیاد است. طبیعتا تمام این موارد دلایلی می‌شود که خواسته‌ها و علایق آن‌ها فرق کند؛ در این حالت کار نویسنده هم مشکل می‌شود. نویسنده آثار مکتوب (کتاب و مجله) قطعا باید چند برابر گذشته تلاش کند؛ باید به دنبال بچه‌ها برود و ببیند که چگونه می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند و کار خودش را اثرگذار کند.
وی ادامه داد: در این شب‌های ماه رمضان و ایام شهادت، فرصت خوبی است که بچه‌ها تلاش کنند و کتاب بخوانند؛ از فضای مجازی، موبایل و ... فاصله بگیرند و کتاب و مجله تهیه کنند و مطالعه داشته باشند. خدا را شکر کتاب‌های زیادی در دسترس کودکان قرار دارد.
این نویسنده در پایان گفت: بچه‌هاب برای انتخاب کتاب حتما با بزرگ‌ترها، معلمان، مربیان و ... مشورت کنند و از مدرسه یا کتابخانه محل، کتاب تهیه کنند. بچه‌ها اگر ارتباط خود را با کتاب قوی کنند، مطمئنا هیچ جایگزینی برای آن پیدا نمی‌کنند؛ حتی کتاب را به صورت الکترونیک نخوانند و سعی کنند آن را به صورت مکتوب بخوانند. در این صورت، هم کمتر خسته می‌شوند و هم لذت بیشتری خواهند برد. مطمئنا توصیه من برای آن‌ها جذاب خواهد بود. ما نویسندگان کودک و نوجوان بسیار خوب و آگاهی در کشور داریم و کتاب‌های بسیار زیادی نیز در زمینه‌های مختلف دینی و اخلاقی و اهل بیت نوشته شده است که به راحتی در دسترس خانواده‌هاست. من امیدوارم با کمک خدا، بتوانیم کارهای بهتر و نزدیک‌تر به سلیقه و خواست کودکان و نوجوانان را بنویسیم.

منبع: ایبنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجید ملامحمدی نویسنده رمان سبک زندگی اسلامی کودکان و نوجوانان امام علی ع بچه ها اهل بیت کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ورزش سه، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847534 برچسب‌ها اسلام ویژه ورزشی چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی