Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:54:46 GMT

مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۶۷۴

مراسم تشییع نمادین حضرت علی(ع) در ورامین برگزار شد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) مراسم تشییع نمادین تابوت این امام همام شامگاه شنبه از مصلی بزرگ صاحب الزمان(عج) به سوی گلزار شهدای سیدفتح الله با حضور مردم شهید پرور ورامین برگزار شد.

این مراسم با حضور مردم سوگوار، دسته‌جات سینه زنی، نوحه خوانی و هیئت‌های عزاداری برگزار شد و عزاداران و عاشقان ولایت، تابوت نمادین را تشییع کردند؛ همچنین این مراسم با مداحی و قرائت زیارت امیرالمومنین(ع) در گلزار شهدای سیدفتح الله ورامین به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنت تشییع تابوت نمادین امیرمؤمنان، در این شهرستان چندین سال متوالی برگزار می‌شود و به نوعی هر ساله این مراسم محلی برای دیدن اوج ارادت شیعیان این مرز و بوم به خاندان اهل بیت(ع) است.

مراسم تشییع تابوت نمادین این امام همام همواره صحنه‌ای از تصاویر بکر و نابی است که حضور سراسر عشق و علاقه مردم دیار ۱۵ خرداد را به تصویر می‌کشد.

در این آئین، تابوت نمادین امام علی(ع) در روز بیست و یکم رمضان همزمان با سالروز شهادت امام اول شیعیان بر روی دستان مردم این دیار تشییع و شهر ورامین در شام شهادت اول مظلوم عالم یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار شهادت مولای متقیان می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و امام جمعه موقت شهرستان ورامین در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار کرد: آئین تشییع نمادین امام علی(ع) برای چندمین سال پی در پی در ورامین با شکوه و عظمت بیشتر برگزار شد و برگزاری این آئین معنوی الهام بخش تشییع و به خاکسپاری پیکر مولی علی(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ های مذهبی و زنده نگه داشتن این آئین‌ها رسم بسیار پسندیده‌ای است گفت: برپایی این آئین با استقبال بسیار پرشور مردم ورامین روبرو شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: تشییع نمادین حضرت علی شهادت امیرالمومنین امام جمعه موقت ورامین تابوت نمادین برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد