Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره روئینگ ایران و یکی از شانس های مسلم مدال در بازیهای آسیایی پس از یک سال وعده و وعید و عمل نشدن به وعده ها، تصمیم به مهاجرت گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهاجرت ورزشکاران به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه پدیده تلخ و نگران کننده ایست که در چند سال اخیر در ورزش ایران با شدت و به طرز فزاینده ای اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه هایی که با بی توجهی مسئولین و در روزگار عسر و حرج به خاطر بی اعتنایی و کمبود امکانات جذب غریبه ها می شوند تا ورزش ایران استعدادهایش را خیلی ساده و راحت در اختیار بیگانگان قرار دهد. سرمایه هایی که به وقت ثمر دادن به واسطه بی اعتنایی تن به مهاجرت می دهند تا مدال و افتخاراتشان را با پرچم غریبه ها کسب کنند و ورزش ایران تنها با حسرت نظاره گر درخشش فرزنداش زیر پرچم غریبه ها باشد. هنوز زخم ناسور مدال های صباح شریعتی در کشتی فرنگی و میلاد بیگی در تکواندو در المپیک ما را آزار می دهد؛ جاییکه ورزشکاران اعزامی ایران در المپیک ناکام بودند و تا ما نظاره گر مدال های المپیکی آذربایجان با ستاره های رانده شده و غربت نشین باشیم.

این سریال دارک و سیاه کماکان در ورزش ایران ادامه دارد. این بار نوبت به بهمن نصیری ستاره روینگ ایران بود که بواسطه بی اعتنایی و بی توجهی مسئولین چمدان هایش را بست و همان مسیری را رفت که پیش از این بسیاری دیگر از ورزشکاران ایران از جمله صباح شریعتی و میلاد بیگی رفته اند.

بهمن نصیری که در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک موفق به کسب سهمیه شد اما با تواضع و به توصیه مسئولین فدراسیون از حق خود گذشت کرد تا نازنین ملایی رهسپار توکیو شود. نصیری انتظار داشت در قبال این از خودگذشتگی وضعیت اشتغال او توسط مسئولین مشخص شود اما علی رغم وعده و وعیدهای بسیار این مشکل حل نشد تا نصیری چمدان ها را به مقصد آذربایجان ببندد. یک اتفاق تلخ که در آستانه بازیهای آسیایی هانگژو برای قایقرانی و ورزش ایران به معنای از دست رفتن یک مدال مسلم بود. وضعیت نصیری و رکوردهای وی به گونه ای بود که قطعا در هانگژو روی سکو می رفت اما حالا با مهاجرت غیرمنتظره او یک مدال از سبد ورزش ایران خارج شد.

ملی‌پوش رویینگ ایران در سال جدید و برای دور جدید اردوهای تیم ملی به فدراسیون اعلام کرده بود نام او را در اردوهای تیم ملی قرار ندهد تا مشخص شود تصمیم او برای مهاجرت دوباره جدی است.

او البته پیش از این یک بار به آذربایجان کوچ کرده بود و با تماس های فدراسیون قایقرانی و به درخواست آنها تصمیم گرفت دوباره به ایران بازگردد و زیر پرچم ایران مسابقه دهد. اتفاقی که سهمیه المپیک توکیو را به همراه داشت. اما بعد از حل نشدن مشکل اشتغالش در فاصله حدود چند ماه تا برگزاری بازی‌های آسیایی و در حالیکه در ترکیب تیم ملی روئینگ قرار داشت و یکی از شانس اصلی کسب مدال بود، تصمیم به مهاجرت گرفت و دوباره راهی آذربایجان شد. گفته می شود که نصیری در ازای دریافت ماهانه چند صد دلار به آذربایجان رفته و همین مبلغ نه چندان بالا تلخی این مهاجرت را بیشتر می کند.

علیرضا سهرابیان بعد از از خودگذشتگی و انصراف نصیری در جریان ماجرای سهمیه المپیک به اول قول داد تا مشکل اشتغال وی را برطرف کند. او در این مدت تلاشهای بسیاری انجام داد و برای حل این مشکل بارها با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد. حتی در جلسه سال گذشته روسای ورزشی با نوبخت معاون وقت رئیس جمهور نیز برخلاف سایر روسای فدراسیونها هیچ حرفی از مشکلات رشته متبوعش نزد و تنها خواستار استخدام بهمن نصیری شد اما به رغم همه تلاش ها این مشکل حل نشد تا نصیری خسته و دلزده از وعده وعیدها چمدان را به خاطر چند صد دلار ببندد و رفتن را به ماندن و وعده شنیدن ترجیح دهد.

نصیری پیش از این بارها نسبت به استخدام نشدنش گلایه داشت و گفته بود که یکی از دلایل اصلی تصمیم او برای مهاجرت، حل نشدن موضوع استخدامش است. او پس از مهاجرت در یک گفتگوی کوتاه و تلگرافی گفت: به آذربایجان مهاجرت کرده و به دنبال پیگیری تمرینات هستم. در حال حاضر نمی خواهم درباره مسابقات صحبت کنم اما در آینده در زمینه مهاجرتم مطالبی را بیان خواهم کرد.

 

*سهرابیان: برای استخدام نصیری خیلی تلاش کردم اما نشد

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در واکنش به مهاجرت بهمن نصیری روئینگ سوار ایران به کشور آذربایجان اظهار داشت: نصیری مشکل کار داشت و با مسئولین بارها آن را مطرح کردیم. نصیری چیز زیادی نمی‌خواست فقط شغل می‌خواست. بهمن تنها به دلیل این مهاجرت کرد که عده ای چوب لای چرخ کار او گذاشتند. سه سال قبل و زمانی که او را از آذربایجان به ایران برگرداندیم تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او استخدام شود. وی قصد داشت در آتش‌نشانی استخدام شود تا بتواند به مردم خدمت کند اما هر جا که می رفتیم به در بسته می‌خوردیم. چند سال است این موضوع را پیگیری کردم. بروکراسی‌های اداری خشک هستند و نتیجه آن هم‌همین اتفاقات است.

وی افزود: دوستان وزارت نفت در نهایت این کار را انجام دادند و قرار شد نیمه دوم اردیبهشت وی استخدام شود ولی با برنامه ریزی که کرده بود و بدقولی‌هایی که از مدیران استان دیده بود، فکر کرد باز هم انجام نمی‌شود. قبل از آن چند بار مکاتبه کرده بودیم ولی انجام نشده  و در نهایت وی مانند سایر نخبگان رفت.

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به پیگیری ها و تلاشهای صورت گرفته در این زمینه تاکید کرد: کمیته ملی المپیک در مورد پاداش المپیک هر چه به نازنین ملایی داد به او هم داده بود. من و صالحی‌امیری چند بار با مسئولین استان مکاتبه کردیم ولی انجام نشد و هر بار یک سنگ بر سر راه گذاشته می‌شد. نصیری حتی می‌خواست استخدام آتش نشانی شود ولی باز هم سنگ اندازی کردند. سجادی، وزیر ورزش هم دستور استخدام نصیری را در شرکت توسعه داد ولی انجام نشد. من هر تلاشی می‌توانستم انجام دادم ولی سودی نداشت. در جلسه با نوبخت هم همه درخصوص بودجه حرف می‌زدند  اما من به فکر استخدام نصیری بودم و حتی آقای نوبخت هم پیگیری‌هایی انجام دادند که به نتیجه نرسید. من بودجه استخدام وی را از نوبخت گرفتم و مکاتبه شد با استان او و تامین اعتبار استخدام وی از طرف نوبخت اعلام شد ولی باز هم پاسخ نه شنید. اگر نصیری پسر خودشان بود باز هم اینگونه او را دل‌شکسته می‌کردند؟ رهبر معظم انقلاب امسال را سال رفع موانع نامگذاری کردند این هم یک مانع است که باید برداشته شود. افراد باید فکر کنند این جوانان هم دختران و‌ پسران خودشان هستند. ضمن تقدیر از کمیته و وزارت باید بگویم که از کسانی گلایه دارم که می توانستند برای این جوان کاری بکنند اما هیچ حرکتی انجام ندادند تا قهرمان به این خوبی را به راحتی از دست بدهیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره شانس کسب مدال توسط نصیری در هانگژو بیان کرد: کشور چین مدال طلا را در بازی‌های آسیایی کسب می‌کند اما نصیری می‌توانست روی سکو برود و برای ایران مدال نقره بگیرد. درست است ژاپن سرمایه زیادی در روئینگ گذاشته ولی بچه‌های ما هم‌ توانمندی خود را نشان دادند. برای نصیری و همه قایقرانان هزینه زیادی شده تا به اینجا برسند. استخدام نصیری و پرداخت حقوق عرف، ضرر و زیان کمتری داشت تا اینکه آذربایجان مفت و بدون هزینه از راه برسد و با پرداخت 500 دلار او را به کار بگیرد. فقط می‌توانم بگویم برای کسانی که این قهرمان را فراری دادند، متاسفم چون او قصد داشت پس از استخدام، ازدواج کند و در کشور خودش بماند. نصیری رفت ولی کاش برنامه ریزی شود که سایر ورزشکاران با این مشکل رو به رو نشوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون قایقرانی استخدام نصیری ورزش ایران بهمن نصیری باز هم حل نشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه‌شنبه مجمع انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان با حضور دبیر فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

محمد عصاره طاهری تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیات قایقرانی خوزستان بود که پس از رأی‌گیری با ۱۰ رأی از ۱۴ رأی ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات قایقرانی خوزستان انتخاب شد.

همچنین چهار رأی این مجمع انتخاباتی سفید بود.

کد خبر 6093564

دیگر خبرها

  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری