Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی زاده گفت: در حالی که در ۱۲ ماه سال ۹۹، حدود ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی در جامعه عشایری توزیع شده بود، توزیع نهاده دامی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۲۰ هزار تن رسید.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در این جلسه وزیر دستور فوری تشکیل کمیته تامین نهاده‌های دامی عشایر با حضور نمایندگان سازمان پشتیبانی امور دام و معاون وزیر در امور دام را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپی زاده در جمع عشایر ایل شاطرانلوی خلخال از تلاش برای کسب مجوز برای خرید تضمینی دام زنده از عشایر کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: آذرماه سال گذشته، قیمت خرید دام افزایش پیدا کرد این در حالی بود که قیمت دام عشایر تا مهر ۱۴۰۰ پایین بود و هر کیلو دام با کیفیت عشایر ۴۳ هزار تومان بفروش می‌رسید از این رو سیاست خرید تضمینی دام عشایر از سوی سازمان امور عشایر اجرا و در نهایت هر کیلو دام عشایر ۶۴ هزار تومان بفروش رسید.

او می‌گوید: سازمان امور عشایر سال گذشته برنامه صادرات دام عشایر را نیز در دستور کار قرار داد و با همین هدف دام صادراتی از عشایر را با قیمت کیلویی ۶۸ هزار تومان خریداری کرد و در نهایت خرید دام برای بازار داخلی و خرید با هدف صادرات به افزایش قیمت دام عشایر منجر شد و قیمت دام عشایر به کیلویی ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان رسید.

رئیس سازمان امور عشایر ایران می‌گوید: زمانی‌که قیمت دام عشایر کیلویی ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان بود قیمت گوشت در بازار کیلویی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان بود که این مابه التفاوت سود به جیب دلال‌ها می‌رفت، اما با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارتخانه و با این اتصال تولید به مصرف‌کننده از سوی خرید‌های شرکت پشتیبانی امور دام دلال‌ها حذف شدند و با قیمت واقعی دام از عشایر خریداری شد.

پاپی زاده گفت: افزایش قیمت خرید دام باعث افزایش نرخ گوشت در بازار نشد و گوشت با همان نرخ سابق به دست مصرف کنندگان رسید به عبارت دیگر با وجود ضرر دولت، وزارتخانه توانست بدون افزایش قیمت گوشت، نرخ خرید دام عشایر را واقعی کند و از ضرر و زیان عشایر بکاهد.

او با بیان اینکه روند خرید دام عشایر تا پایان ۱۴۰۰ ادامه داشت، گفت: امیدواریم به زودی دستورالعمل خرید دام عشایر صادر شود و این خرید ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در بخش دیگری از سخنانش درخصوص سرانه آرد عشایر می‌گوید: سرانه ماهانه هریک نفر عشایر در کشور ۱۲ کیلو و ۲۰۰ گرم تعیین شده و چنانچه به هر دلیل این مقدار آرد به دست هرکدام از عشایر نرسد، باید این مسئله بدست فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رییس شورای آرد و نان حل و فصل شود.

پاپی زاده از تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای برگزاری جشنواره عشایری خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره‌ها فرصتی بزرگ برای معرفی توانمندی و ظرفیت‌های مختلف عشایر است که باید به نحو شایسته‌ای از این فرصت استفاده شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی عشایر خرید دام صادرات سازمان امور عشایر قیمت دام عشایر هزار تومان پاپی زاده خرید دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند

مسئول عشایر فلسطینی اعلام کرد: ما طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در نوار غزه را به شکست کشاندیم.

به گزارش ایسنا، «عاکف المصری» مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در گفت‌وگو با سایت خبری «العربی الجدید» گفت: اهداف و تصورات اشغالگر صهیونیست در مورد مرحله پساجنگ غزه که شامل تشکیل ادارات مدنی متشکل از عشایر و رهبران محلی در کنار حفظ جنبه امنیتی است، هرگز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در هیئت عالی امور عشایر موضعی واضح و روشن داریم و آن اینکه هرگز جایگزین هیچ نهاد سیاسی فلسطینی نخواهیم شد و همواره تاکید می‌کنیم که عشایر پشتوانه ملی همه گروه‌های فلسطینی هستند و حافظ صلح داخلی و بافت اجتماعی در نوار غزه خواهند بود.

المصری در ادامه افزود: هیچ یک از بازرگانان فلسطینی در نوار غزه به انگیزه منافع اقتصادی که دشمن صهیونیستی می‌خواهد برایشان تامین کند، چنین نقش‌هایی را نخواهند پذیرفت، زیرا در این صورت در معرض شبهه‌های امنیتی و ملی قرار خواهند گرفت.

مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در رابطه با میزان هماهنگی بین عشایر و طرف‌های مختلف برای تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه گفت اصل بر هماهنگی با نیروهای پلیس و هلال احمر فلسطین در غزه است که مسئول هماهنگی برای انتقال کمک‌ها است.

وی همچنین اعلام کرد: عشایر فلسطینی در نوار غزه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این باریکه را ناکام گذاشتند. رژیم اشغالگر به دنبال روبروی هم قرار دادن عشایر و نیروهای پلیس در غزه برای راه انداختن جنگی داخلی بود، اما ملت فلسطین از آگاهی کافی و حس ملی برای به شکست کشاندن این طرح‌ها برخوردار بود.

المصری با بیان اینکه هیئت عالی امور عشایر یک گروه ملی معروف است و به هیچ حزب سیاسی ملی وابسته نیست، گفت شایعات مربوط به اینکه عشایر حماس را مسوول وضعیت فاجعه‌بار غزه می‌دانند، صحت ندارد بلکه از نظر آنها رژیم صهیونیستی مسوول مستقیم وضعیت غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند