Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیهات گفت: در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات و نواقص، امکان ارائه خدمت به محرومین و مردم نبوده، سپاه این نقاط دورافتاده و کم برخوردار را با خدمات بهداشتی و درمانی اش پوشش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم هیهات، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در خصوص فعالیت های سپاه پاسداران در حوزه سلامت، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: خدمات سپاه در حوزه پزشکی از دوران دفاع مقدس و جبهه های حق علیه باطل؛ با اعزام پزشکان و پرستاران بسیجی، آموزش افراد برای دوره های امدادگری، ساماندهی بیمارستان های صحرایی در خطوط پشت جبهه و مداوای رزمندگان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از آن هم در قالب سازمان بسیج پزشکان، خدمات متنوعی به مردم در مناطق محروم ارائه شده است که از جمله این خدمات برپایی بیمارستان های صحرایی در زمان بحران، اعزام تیم های تخصصی، اعزام پزشک عمومی، پیگیری درمان محرومین و مستضعفین و برپایی بیمارستان های تخصصی توسط بهداشت و درمان سپاه در مناطق است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: خدماتی که سپاه در حوزه بهداشت و درمان برای ارتقاء سلامت مردم کرده است در راستای خدماتی است که توسط وزارت بهداشت به مردم ارائه شده و همپوشانی دارد. در واقع در مناطقی که به دلیل کمبود امکانات و نواقص، امکان ارائه خدمت به محرومین و مردم نبوده، سپاه این نقاط دورافتاده و کم برخوردار را با خدمات بهداشتی و درمانی اش پوشش می دهد.

هیهات اظهارکرد: سرلوحه کار ما در سپاه پاسداران خدمت به محرومین است که برنامه های متنوعی از جمله ارائه خدمات درمانی رایگان بصورت اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم یا ارجاع بیماران نیازمند به بیمارستان ها و پیگیری درمان آنها و یا هم برپایی بیمارستان های صحرایی و تخصصی در مناطق محروم اجرا می شود.

وی یادآور شد: ریشه تفکر خدمات رسان و حمایتگر سپاه پاسداران، نشأت گرفته از قصد و منشا تشکیل سپاه و همان حفظ و حراست از انقلاب و خدمت به محرومین است.

او ادامه داد: همانطور که می دانیم این انقلاب نشأت گرفته از خدمات و جانفشانی و ایثاری همین مردم محروم و مستضعف و پابرهنگان است و هرآنچه داریم از مردم داریم و ارائه خدمت به این مردم وظیفه است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به خدمات سپاه در حوزه مقابله با بیماری کرونا، گفت: سپاه از ابتدا تاکنون در قالب قرارگاه شهید سلیمانی خدمات متنوع و گسترده ای را به مردم ارائه کرده است. در ابتدای شیوع این بیماری که بحث انتقال آن از طریق سطوح و محیط مطرح بود، سپاه خدمات گسترده ای را در حوزه ضدعفونی و ارائه خدمات به بیماران در منزل، تامین نیازمندی های بیماران کرونایی نیازمند در قالب کمک های مومنانه، انجام داد.

وی افزود: در این دوران؛ فشار بر مجموعه بهداشت و درمان در بیمارستان ها حاکم بود که با ورود نیروهای بسیجی و پاسدار به بیمارستان ها و ارائه خدمات درمانی توسط بهداشت و درمان نیروهای مسلح، کادر پزشکی و درمانی راحت تر شدند.

هیهات ادامه داد: در خصوص بیماری کرونا سپاه خدمات گسترده ای ارائه کرد که با توجه به پیشرفت و ادامه بیماری، ورود سپاه به امر بیماری یابی با تست های تشخیص سریع بستری و درمان بیماران کرونایی در بیمارستان های سپاه دنبال شد.

او بیان کرد: ارائه خدمات واکسیناسیون در مراکز مختلف سپاه، ارائه خدمات واکسیناسیون سیار در سطح شهرها و روستاها، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بازرسین ویژه بسیجی در صنوف و مشاغل مختلف، کمک به شبکه های بهداشت و درمان در پیگیری درمان و رائه خدمات متنوع و گسترده که هنوز هم در قالب گام ششم کرونا در حال اجرا است، از برنامه های سپاه بوده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: آنچه که سپاه در حوزه بهداشت و سلامت به مردم ارائه کرده، مکمل خدمات وزارت بهداشت بوده است. بخشی از این خدمات در مواقع بحران و بخشی هم در نقاط محروم و دورافتاده ای بوده که امکان ارائه آن وجود نداشته است و به همین دلیل این خدمات به نوعی مکمل خدمات وزارت بهداشت بوده است.

وی یادآور شد: پزشکان، پرستاران و افراد زیادی در حوزه سلامت هستند که با افکار، ایده و منش خود در مناطق محروم حاضر و به مردم خدمت می کنند. سپاه پاسداران نیز سازماندهی، هم افزایی و همراهی این نیروها را انجام می دهد تا این پزشکان خدمات خود را به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خدمت به محرومین بهداشت و درمان سپاه پاسداران مردم ارائه سپاه در حوزه ارائه خدمات مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الله بداشتی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از یک کارخانه تولید فولاد و آلومینیوم در شهرک صنعتی اشتهارد ضمن تبریک روز کارگر گفت: اگر فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی داشته باشیم و فعل ما می‌توانیم را به درستی صرف کنیم، می‌توانیم بر همه مشکلات کشور فائق بیاییم؛ اصل بر آن است که این تفکر در جامعه حاکم شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور مطرح کرد: کارگرانی که در این واحد تولیدی بر همه مشکلات فائق آمده‌اند، به این جهت بوده که توکل به خدا، توسل به شهدا، آرمان خواهی و تلاش مضاعف در قسمت‌های تصمیم گیرنده و عمل کننده به وضوح قابل مشاهده است، یعنی آنچه تفکر است و آنچه اقدام می‌شود.

وی امیدآفرینی را مأموریت ذاتی و رسالت این سازمان دانست و بیان کرد: امروز فرزندان شما در سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، به عنوان گروه‌های جهادی تحولی هوشمند با بهره گیری از ظرفیت‌های درون سازی، بومی سازی و الگوسازی و بکارگیری متخصصان، محققان، اندیشمندان و جوانان ایران توانسته‌اند تحریم‌ها را بی اثر کنند.

الله بداشتی با اشاره به اینکه تلاش مجاهدانه موجب کسب موفقیت می‌شود و با بیان اینکه امروز تفکر است که می‌تواند تشکل را هدایت کند و این تفکر امروز کارساز است، عنوان کرد: همه در کنار یکدیگر باید راهبرد شعار سال را عملیاتی کنیم. رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از کارگران تکلیف را بر مدیران کشور تمام کردند و امنیت شغلی فصل الخطاب فرمایشات ایشان بود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور را شکل می‌دهند، مطرح کرد: عایدی سفره‌های کارگران باید با بهره مندی از حوزه تولید رنگین شود. اگر حال کارگران خوب شود حال کشور خوب می‌شود، بنابراین باید اهتمام لازم نسبت به شرایط و وضعیت آنها صورت گیرد تا بتوانند مجاهدانه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: امروز دست بر زانوان خود گذاشته و ایستاده‌ایم و فریاد می زنیم که ما می‌توانیم. اگر در صنعت موشکی و بازدارنده دفاعی به موفقیت دست یافته‌ایم، چون شهدایی مانند طهرانی مقدم و حاج قاسم‌ها را تقدیم کرده‌ایم، خون داده و امنیت آفریده‌ایم. اگر در صنعت نیز این اتفاق رقم بخورد، بالنده ترین صنعت، صنعت جمهوری اسلامی خواهد بود.

الله بداشتی اظهار کرد: با تلاش کارگران، محققان و پژوهشگران جوان و درون سازی و داخلی سازی و استفاده از ظرفیت‌های افراد متخصص، متعهد و پای کار می‌توانیم نگاه خود را از عایدی هایی که دشمن قرار است به ما بدهد، برداریم زیرا کسانی که به دشمن پناه می‌برند، زیان دیدگان هستند. سپاه و بسیج همواره در همه شرایط در کنار مردم هستند و مشکلات آنها را رفع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: امروز این سازمان به عنوان یک قشر تخصصی در کنار صنعت، تولید و کارگران مطالبه گرانه مباحث آنها را دنبال می‌کند تا راهبرد سال تحقق یابد. جهش تولید زمانی تحقق می‌یابد که تنگناها و مشکلات تولید حل شود و بتوانیم موانع پیش روی عرصه تولید و کارگری را رفع کنیم.

کد خبر 6094282

دیگر خبرها

  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند