Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت وسازهای غیرمجازو غیراصولی رشد و توسعه متوازن شهری رابرهم زده وتبعات و ناهنجاری مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله کمبود سرانه های عمومی و خدماتی را به دنبال دارد.شهرقدس در مجاورت پایتخت ازجمله شهرهای غرب استان تهران است که گرفتار مهاجرت فزاینده، رشد نامتوازن شهری وپدیده شوم ساخت وسازهای غیرمجازاست که در این خصوص کمیته ساماندهی و مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهر با محوریت فرمانداری ، دادستانی ، دستگاه های نظارتی و شهرداری قدس تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایران آنلاین ،سعید شهلی شهردار قدس در نشست خبری با اشاره به تشکیل کمیته ساماندهی ومقابله با ساخت وسازها ی غیرمجاز بر اهمیت صنعت ساخت وساز و مسکن در توسعه ، اشتغال و اقتصاد شهری تاکید کرد و افزود: شهرداری قدس از پلاک های ثبتی و ساخت و سازهایی که بر اساس ضوابط و مقررات طرح جامع و تفصیلی انجام گیرد حمایت می کند و دراین راستا بازنگری در طرح تفصیلی با توجه به شرایط موجود شهر از طریق کمیسیون ماده پنج در حال پیگیری است و شهروندان و مالکان می توانند جهت اخذ مجوزهای قانونی و بهره مندی از تراکم قانونی به شهرداری مراجعه کنند. 

شهردار قدس اضافه کرد:ساخت و سازهای غیرمجاز ، غیراصولی و غیراستاندارد ناهنجاری و تبعات منفی گسترده برای شهر و شهروندان داشته و توسعه نامتوازن شهری را به دنبال داردکه لازم است به طور اصولی و همه جانبه با این پدیده مقابله شود.
شهلی در ادامه با اشاره به بودجه نهصدمیلیارد تومانی شهرداری در سالجاری گفت :تکمیل پروژه های نیمه کاره و فعال کردن پروژه های سرمایه گذاری و درامدهای پایدار در اولویت کاری مدیریت شهری است که احداث کارخانه آسفالت و احداث گلخانه و تولید گل و گیاه با مشارکت بخش خصوصی با این هدف گذاری در حال پیگیری و اجراست.
وی احیاء و بازسازی بافت های فرسوده شهری را از جمله طر ح ها وتکالیف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت : حدود پنجاه درصد از جمعیت 420هزار نفری شهرقدس در محدوده بافت فرسوده شهری اسکان دارند که شهرداری مصمم است با افزایش دفاتر تسهیل گری در محلات و ارائه مشوق های قانونی زمینه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را فراهم کند هر چند این طرح زیربنایی نیازمند حمایت های بیشتر ملی و استانی است.
وی احداث و تکمیل پارک بانوان ، شهربازی، پیست دوچرخه سواری ، مطالعه احداث تقاطع های غیرهمسطح در میدان قدس و محور چیتگر ، اصلاح هندسی معابر برای روان سازی ترافیک را از دیگر برنامه های مدیریت شهری در سالجاری عنوان کرد . 
حسینعلی مقدم رییس شورای اسلامی شهر قدس نیز در این نشست مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراستاندارد و حمایت از سازندگان مسکن در چارچوب ضوابط و مقررات شهری را برنامه محوری و اصولی شورای شهر دانست وگفت : نگرانی مردم و دستگاه های نظارتی در این خصوص بجاست و تلاش خواهیم کرد با مشارکت و همراهی مردم و دستگاه های شهرستانی و بازنگری در طرح تفصیلی و کمیسیون ماده پنج ،این مشکل را رفع کنیم.
وی ادامه داد :تخصیص 50میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های فرهنگی و ورزشی و تخصیص 70 میلیارد تومان برای لکه گیری و اسفالت معابر شهری از جمله ردیف های بودجه سالجاری است که می تواند بر ارتقاء کیفیت شهر نشینی ، افزایش خدمات رسانی و جلب رضایتمندی شهروندان بسیار موثر باشد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقابله با ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد

به دنبال ادامه اجرای روند طرح ساماندهی اتباع خارجی و ایجاد کارگروه های چهارگانه در استان سیستان و بلوچستان، بازگشت اتباع غیر مجاز به کشورشان در سال 1403 نیز با قوت انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین سیستان و بلوچستان از ادامه اجرای طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1403 در استان خبر داد و اظهار کرد: آمار مرتبط با اجرای طرح ابلاغی از مرکز در شش ماهه دوم سال گذشته 136 هزار و 184 نفر تبعه غیرمجاز استان به کشور مبدأ بوده است که این رقم نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

منصور سعیدی افزود: در سال جاری نیز مجموعه دستگاه های عضو کارگروه های چهارگانه؛ اجرای طرح ابلاغی از مرکز عزم خود را جزم کردند تا اجرای طرح مذکور را در سال جاری با اهتمام بیشتر در مقایسه با سال قبل ادامه دهند تا به همه اهداف پیش بینی شده در طرح ابلاغی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود