Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی نمایندگان قوه قضائیه با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی ضمانت اجرائی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عاملی با تشکر از حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به دلیل تاکید بر نظارت این دستگاه بر اجرای  مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای هم تاکید داشته‌اند که قوه قضائیه باید در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش پررنگی ایفا کند و  سایر دستگاه‌ها که وظایف و تکالیفی در خصوص اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌اند، موظف به اجرای این مصوبات هستند و این مصوبات باید پیامد اجرایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی گفت: منافقین، آمریکا و دستگاه های امنیتی دشمن هرگونه فعالیت علیه امنیت، فرهنگ و اقتصاد کشورمان انجام می‌دهند و همیشه رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بر فعالیت‌های دشمنان و ضرورت مقابله با آن تاکید دارند و باید قبول کنیم که در دوره جدید شاهد بالاترین سطح دشمنی استکبار جهانی با کشورمان هستیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی با پایه‌های مردمی بنا شده و مقابله با این توطئه با هوشیاری مردم  و البته هوشیاری دستگاه‌های مسئول مهارپذیر است.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها در احکام، پیوست احکام و بیاناتشان تاکید داشته‌اند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و اخیرا هم مجددا تاکید کردند که این مصوبات لازم الاجراست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توافق نامه و مکاتباتی که آثار عملی ندارد برای کشورمان مناسبت نیست، افزود: روز به روز در حوزه اجتماعی وضعیت در کشورمان آسیب پذیرتر می‌شود و ما نمی‌خواهیم بگوییم که این ها صرفا به خاطر عدم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بلکه تاکید ما بر فعالیت گسترده دشمن با تمام توان و امکاناتش برای آسیب وارد کردن به کشور است و که ضرورت دارد با آن مقابله کنیم و برای تامین سلامت جامعه طرح عملی و قابل اجرا داشته باشیم.

عاملی خاطر نشان کرد: منافقین، آمریکا و دستگاه‌های امنیتی دشمن هرگونه فعالیت علیه امنیت، فرهنگ و اقتصاد کشورمان انجام می‌دهند و همیشه رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بر فعالیت‌های دشمنان و ضرورت مقابله با آن تاکید دارند و باید قبول کنیم که در دوره جدید شاهد بالاترین سطح دشمنی استکبار جهانی با کشورمان هستیم و این در حالی است که انقلاب اسلامی با پایه‌های مردمی بنا شده و مقابله با این توطئه با هوشیاری مردم  و البته هوشیاری دستگاه‌های مسئول مهارپذیر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تا به امروز شاهد مردم‌سالاری و انتخابات‌های مردمی در کشورمان بودیم که نشان دهنده حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و سرنوشت ساز کشور است، اضافه کرد: دشمن با سانسور چنین واقعیت‌هایی، چهره‌ای سیاه از ایران در جهان منعکس می‌کند و این در حالی است که اعتبار جمهوری اسلامی ایران با رای مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما قصدمان برخورد قضایی و امنیتی با مصوبات فرهنگی نیست، تاکید کرد: باید تصمیمات و مصوبات تا مرحله اجرا دنبال شود. باید در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد فقط در قالب حرف نیست، بلکه مصوباتی است که  با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد. اساسا مشروعیت و اعتبار قانون در اجرایی شدن آن است.

وی گفت: ضرورت  دارد که در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جدی‌تر عمل شود و تاکیدات رئیس قوه قضائیه در این زمینه را به فال نیک می‌گیریم چرا که وی در حوزه قوه قضائیه متمرکز و متخصص است و در این زمینه می‌تواند تعامل و همکاری خوبی داشت.

عاملی با بیان اینکه سازمان بازرسی تا به امروز با شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعامل بوده است، گفت: سازمان بازرسی پیگیری‌های خوبی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش ایفا کرد و در این خصوص گزارش تهیه کرد که در راستای درخواست ما بود و شاید در خصوص سایر اسناد ملی کشور کمتر ورود پیدا کرده است چرا که اسناد ملی داریم که  آنها نیاز به برنامه اقدام گسترده دارد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی هم بر آن تاکید داشته‌اند مثل سند مهندسی فرهنگی و 300 برنامه اقدام که دامنه استانی هم دارد و سازمان بازرسی می‌تواند در مرحله اجرایی کمک شایانی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما قصدمان برخورد قضایی و امنیتی با مصوبات فرهنگی نیست، تاکید کرد: باید تصمیمات و مصوبات تا مرحله اجرا دنبال شود. باید در فضای عمومی و فضای نهادی کشور این نگاه و احساس تقویت شود که مصوباتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد فقط در قالب حرف نیست، بلکه مصوباتی است که  با پیگیری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و تذکر و نظارت قوه قضائیه به مرحله اجرا می‌رسد. اساسا مشروعیت و اعتبار قانون در اجرایی شدن آن است.

وی گفت: در مورد برخی مصوبات مثل مصوبه حجاب و عفاف باید بگویم قصور و تقصیر جدی وجود دارد. ما در این زمینه، یک مصوبه در سال 74 و یک مصوبه در سال 84 و همچنین یک مصوبه در سال 98 داشته‌ایم اما نکته اینجاست که در مصوبه سال 98 تاکید کردیم که این مصوبه تکمیل کننده مصوبات قبلی است و این گونه نیست که نقض کننده قبلی‌ها باشد چون مسیر تصویب را تکمیل کرده است و در مصوبه سال 1384 قریب به 5 تکلیف برای قوه قضائیه تعریف شد که یکی از آنها تدوین قوانین لازم و کارآمد در خصوص پیشگیری از بروز گسترش  فساد در جامعه بوده است و باید ببینیم که  قوه قضائیه در این خصوص کاری انجام داده است؟ کارآمد کردن قوانین در خصوص پشتیبانی قضایی از ضابطین نیز اهمیت زیادی دارد به خصوص در مصوبه عفاف و حجاب که باید پشتوانه قضایی خوبی صورت بگیرد.

حجاب ابعاد فرهنگی و اجتماعی و معرفتی گسترده‌ و عمیقی دارد. در درجه اول معرفت و شناخت فردی و انگیزه‌های اجتماعی بسیار مهم است. در واقع حجاب و عفاف احترام به حریم شخصی افراد و نوعی احترام به فضای مشترک اجتماعی است. دشمن در درجه اول ذهنیت و فکر نسل جوان را نشانه می‌گیرد و از مسیر تبیین غلط آزادی و آزاد بودن و در درجه بعدی از مسیر الگوسازی‌های جذاب ستارگان سینمایی و اجتماعی و تقویت مسیر "لذت گرایی" نسل جوان ما را به سمت و سویی می‌برد که لذت های لحظه‌ای و حسرت‌ها و ناراحتی و افسردگی‌های طولانی را به جا می‌گذارد. همه ما نسبت به فرد و جامعه مسئولیت داریم و باید مثل فرزندان خودمان فضای راهنمایی و تقویت فرهنگ دینداری و توجه به خدای متعال و الگوسازی ستارگانی که ابعاد چند جانبه سلامت و سعادت را تامین می کنند، توجه کنیم.

ضرورت افزایش تعامل میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه قضا

گفتنی است در ادامه جلسه اصغر عبدالهی معاون امور مجلس با بیان اینکه باید از اقدام اخیر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه مبنی بر تاکید بر ضرورت افزایش تعامل میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه قضا تشکر کرد، گفت: سال 98 توافقنامه‌ای با موضوع فرهنگی، اجتماعی و علمی میان دکتر عاملی  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوه قضائیه در زمان آیت الله رئیسی به امضا رسید و اخیرا در دیداری که با حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای داشتیم، وی تاکید داشت که یک بازنگری بر این توافق صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اهمیت زیادی دارد که در این خصوص با قوه قضائیه جلسات متعددی داشتیم تا نظارت کافی بر عمل به اجرای مصوبات صورت بگیرد و برای این کار باید کارگروه بازرسی تشکیل شود.

برخی آسیب های در جامعه به دلیل ترک فعل و کم کاری مسئولان است

خزعلی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده نیز در این جلسه گفت: 20 مکاتبه ازسال 92 تا سال 95 با قوه قضائیه داشته‌ایم که در این مدت قوه قضائیه به برخی مکاتبه به خوبی عمل کرده است اما در برخی موضوعات اقدام خوبی نداشته است، برای مثال در موضوع سقط جنین، دستگاه قضائیه در استان البرز به خوبی ایفای نقش کرد اما در برخی دادگاه‌های تهران به ما اعلام کردند که خودتان در سراسر تهران بررسی کنید که چند سقط جنین صورت گرفته است و کار را به خودمان واگذار کردند.

خزعلی افزود: مصوبه عفاف و حجاب هم یکی از تاکیدات رهبرمعظم انقلاب اسلامی و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید به خوبی اجرا شود.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در پایان خاطر نشان کرد: مجلس در برخی موضوعات جرم انگاری نکرده است و اگر در حال حاضر قوه قضائیه در خصوص ترک فعل مسئولان اقداماتی انجام می دهد اما هنوز نوع جرم ها دقیق نیست و درخواست داریم که مجلس شورای اسلامی در جهت دسته بندی جرم انگاری ورود کند.

اولویت ها مشخص شده و ابلاغ شود

در این جلسه محمد صنایع نماینده سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: به منظور اجرایی سازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم است، ابتدا اولویت بندی  صورت پذیرد و نیازمند این هستیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات اولویت دار را مشخص کرده و به سازمان بازرسی اعلام نماید تا با جدیت نسبت به اجرایی سازی آن اقدام شود. 

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات بسیاری دارد که برخی از آنها ارتباط مستقیم با قوه قضائیه دارد. در مصوبه عفاف و حجاب نیز وظایفی متوجه دستگاه ها شده است و قوه قضائیه نیز وظایفی دارد که طبق راهکارهای اجرایی مصوبه عفاف و حجاب به آنها عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید اصلاح و تصویب چشم انداز 10 ساله سند ملی فناوری نانو/اساسنامه دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تغییر می‌کند مصوبه بومی گزینی، اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو شود لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب و عفاف عناوین مرتبط اصلاح و تصویب چشم انداز 10 ساله سند ملی فناوری نانو/اساسنامه دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تغییر می‌کند مصوبه بومی گزینی، اصلاحات و الحاقات بعدی آن لغو شود عملکرد دستگاه‌‏های اجرایی در بهره‌مندی از نخبگان توسط نهادهای قانون‌گذار و نظارتی رصد می‌شود رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در فصل جدید فعالیت و تلاش برای تحقق اهداف شعار سال است/ شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به مطالبه رهبری تدوین جامع سند تحول را دنبال خواهد کرد پیشنهاد تاسیس بنیاد فرهنگی حکیم نظامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ اعمال مخصوص شب های قدر و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۲ اعمال اولین شب قدر ماه مبارک رمضان ۳ متن کامل دعای جوشن کبیر + ترجمه ۴ بالا رفتن این هورمون عامل اصلی مرگ بیماران کرونایی است! ۵ ذکر معروف شب قدر چیست؟ ۶ مجازات عجیب مرد روزه‌خوار به سبک طالبان!/ عکس ۷ دعای روز بیست و یکم ماه رمضان / درخواست از خدا برای ورود به بهشت ۸ دعای روز نوزدهم ماه رمضان / درخواست از خدا برای بهره بیشتر از برکات ۹ آشنایی با 4 گروهی که دعای آنها در شب قدر مستجاب نمی‌شود +سند ۱۰ اهمیت شب قدر در قرآن و احادیث و روایات ۱۱ دعای روز بیستم ماه رمضان / درخواست از خدا برای تلاوت قرآن و بهشت ۱۲ پاسخ آیت‌الله بهجت درباره اهمیت شب بیست و سوم ماه رمضان و زمان دقیق شب قدر ۱۳ توصیه های پروفسور سمیعی برای داشتن بدن سالم ۱۴ فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان از دیدگاه مقام معظم رهبری مهمترین اخبار ماجرای ابهامات آزمون 49 دستیاری پزشکی/ از رای دیوان عدالت اداری تا ممانعت وزارت بهداشت از اجرا استیلی: برای پولی که نگرفته‌ام مواخذه می‌شوم به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! فینال امسال به رشد فوتبال کمک می‌کند/ مجیدی از بازیکنان بهترین بهره را می‌گیرد دوره دادگر فرصت‌ها را از دست دادیم/ کادر فنی تیم‌ ملی نیاز به تقویت دارد آخرین اخبار اجتماعی حجاب و عفاف احترام به حریم شخصی افراد و احترام به فضای مشترک اجتماعی است جزئیات ماجرای پلنگ سرگردان در قائم شهر اولین معاینه فنی تاکسی های تهران رایگان شد تمدید قرنطینه COVID تا 26 آوریل در شانگهای چین/ 25 میلیون نفر در قرنطینه هستند کیفیت هوا برای تهرانی‌ها قابل قبول شد نکاتی برای مسافران جام جهانی/ از معتبر بودن فروشنده و مجری بسته سفر مطمئن شوید افزایش بار ترافیکی در معابر شهری تهران ورود سامانه بارشی جدید به کشور بررسی وضعیت ویزیت پزشکان در جلسه امروز هیات دولت به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! توصیه‌های پیامبر و امامان معصوم (ع) برای بهره بردن بهتر از شب بیست و سوم رمضان این مناجاتنامه را امیرکبیر در شب قدر ننوشته است !+عکس و دلایل فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان از دیدگاه مقام معظم رهبری پاسخ آیت‌الله بهجت درباره اهمیت شب بیست و سوم ماه رمضان و زمان دقیق شب قدر تفسیر دعای روز بیست و دوم ماه رمضان اخبار برگزیده سردار وارد لیست گلزنان ایرانی بوندسلیگایی شد به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید نمره منفی برای سپاهان در آسیا فولاد روی کاکل خارجی‌ها توصیه های پیامبر و امامان معصوم (ع) برای بهره بردن بهتر از شب بیست و سوم رمضان فضیلت شب بیست و سوم ماه رمضان از دیدگاه مقام معظم رهبری "شب تعزیه سنگلج" اما و اگرها برای آچارفرانسه پرسپولیس راه رهایی از سر دردهای میگرنی نعمتی، یحیی را امیدوار کرد عزاداری سالروز شهادت امام علی علیه السلام - تجریش عجیب ترین علت سکته مغزی ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج تخریب محیط زیست با فعالیت معدن سنگ آهن در ارتفاعات قله گرگش شاخص‌های اصلی رتبه‌بندی معلمان چیست؟ شبکه اجتماعی نوراللهی و قایدی در لباس احرام این افطاری متفاوت فوتبالیست معروف بیش از 3 میلیون لایک خورد! طارمی شب‌ها با گل افطار می‌کند آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی حجاب و عفاف اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین اژه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی رهبرمعظم انقلاب اسلامی شب بیست و سوم ماه رمضان مصوبه عفاف و حجاب سازمان بازرسی قوه قضائیه قوه قضائیه حجاب و عفاف مرحله اجرا دستگاه ها داشته اند دعای روز شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد