Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به تقویت روزافزون قدرت مقاومت اعلام کرد که عملکرد ارتش و نهاد سیاسی اسرائیل در جنگ دوم با لبنان بسیار ناامید کننده بود و یگان ویژه حزب‌الله در مرز شمالی قواعد درگیری را تغییر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از جنگ جولای 2006 صهیونیست‌ها بارها به شکست خود در این جنگ مقابل حزب الله لبنان اعتراف کرده‌اند و همین اعتراف آنها که به شکل مستمر ادامه دارد به خودی خود یک پیروزی دیگر برای مقاومت در لبنان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کارشناسان و مقامات رژیم اشغالگر اعتراف می‌کنند که حزب الله به یک وزنه سنگین و سرسخت در معادله خاورمیانه تبدیل شده و یک تهدید استراتژیک جدی برای  اسرائیل محسوب می‌گردد.

در این زمینه «عاموس هرئیل» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری زبان هاآرتص که یکی از تریبون‌های اصلی سیستم امنیتی تل‌آویو به شمار می‌رود به مناسبت پایان ماموریت  ژنرال «شلومی بیندر»  در منصب فرماندهی تیپ الجلیل در جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی،  گفتگوی ویژه‌ای با وی به ترتیب داد.

عملکرد ارتش و نهاد سیاسی اسرائیل در جنگ جولای ناامیدکننده بود

این ژنرال صهیونیست در گفتگو با هاآرتص اظهار داشت که در جنگ دوم با لبنان که 34 روز به طول انجامید عملکرد نهاد سیاسی و همچنین ارتش اسرائیل بسیار نگران کننده و ناامید کننده بود.  این جنگ موازنه وحشت جدیدی بین اسرائیل و حزب الله به وجود آورد که تا امروز همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه به پیشرفت و توسعه مقاومت از نظر نظامی اعتراف کرده و مقاومت‌ را یک ارتش کامل دانسته و گفت،  ورود عناصر یگان ویژه «رضوان» حزب الله به مرزهای شمالی و استقرار آنها در جنوب لبنان بعد از سال‌ها یک تحول اساسی و مرکزی به شمار می‌رود و امروز حزب الله تجهیزاتی در اختیار دارد که هیچ یک از آنها را در سال 2006 نداشت و مهمترین چیزهایی که اکنون حزب‌الله دارد یک برنامه  مشخص و قدرت تهاجمی است.

حزب الله قدرت تهاجمی خود را علیه جبهه داخلی اسرائیل افزایش داد

این فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه افزود، حزب الله قدرت تهاجمی خود را علیه جبهه داخلی اسرائیل افزایش داده و توانایی دفاعی‌اش را در برابر مانورهای  ارتش اسرائیل بهبود بخشیده است.  همچنین «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل بارها اعلام کرده که  حزب الله  وضعیت خود را به حالت یک ارتش کامل تغییر داده و پیشرفت گسترده‌ای در تشکیلات تهاجمی  خود داشته است.

مقام حزب‌الله: با یک نبرد واقعی روبرو هستیم/ توزیع پول‌‌های انتخاباتی برای تخریب مقاومتابراز نگرانی صهیونیست‌ها از افزایش قدرت یگان «رضوان» حزب‌الله

غافلگیری‌های حزب‌الله ادامه دارد

این ژنرال صهیونیست تصریح کرد، حزب الله می‌داند که چگونه حرکت کند و چگونه با شرایط اطلاعاتی  و جنگی تعامل داشته باشد و همچنین در ایجاد الگوهای دائمی موفق عمل کرده است و اهداف خود را از قبل تعیین می‌کند.  حزب الله همچنین زرادخانه بزرگی از سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد.  در جنگ بعدی باید تلاش کنیم آسیب زیادی به زرادخانه حزب الله بزنیم، به این امید که این مسئله به بازدارندگی طولانی مدت ما منجر شود. غافلگیری‌های حزب‌الله ادامه دارد و احتمال اینکه دست به یک اقدام غیرمنتظره بزند نیز هست.

در ادامه این گفتگو عاموس هرئیل، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل از استراتژی اشغال زمین‌های لبنان صرف نظر کرده و این  یکی از درس‌هایی است که از جنگ اول و دوم با لبنان گرفته می‌شود. از زمان پایان جنگ دوم، ارتش اسرائیل تقویت توانایی حزب‌الله در همه نبردها به ویژه روحیه رزمی اعضای آن را به وضوح مشاهده کرد.

حزب الله در جنگ سوریه تجربه رزمی بالایی به دست آورده‌ است

شلومی بیندر، ژنرال صهیونیست در پایان گفت، علاوه بر همه اینها عناصر حزب الله در جریان جنگ سوریه تجربه رزمی بالایی به دست آورده‌اند.

روز پنجشنبه نیز ، رسانه‌های صهیونیستی از نگرانی محافل امنیتی و نظامی این رژیم از  حضور نیروهای ویژه یگان «رضوان» حزب الله در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای نخبه و ویژه حزب الله با کسب سال‌ها تجربه در جنگ سوریه اکنون در جنوب لبنان مستقر شده‌اند.

این رسانه‌ها افزودند که حزب الله  تشکیلات تهاجمی و تیراندازی خود علیه جبهه داخلی اسرائیل را افزایش داده و قدرت دفاعی‌اش را بهبود بخشیده است.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «جروزولم پست» در گزارشی اعلام کرد که تهدید واقعی در مرزهای شمالی از سوی یگان نخبه حزب‌الله معروف به یگان «رضوان» است که نام آن برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است؛ فرمانده‌‌ای که در سال 2008 در دمشق ترور شد.

حزب‌الله چند ماه پیش یک ویدئو منتشر کرده که مهارت جنگی رزمندگان یگان رضوان را به نمایش می‌گذاشت و آنها در حال تیراندازی به سمت اهداف اسرائیلی بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی اسرائیل لبنان حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی ارتش اسرائیل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم

سید عباس موسوی، دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. او سال‌های اول فعالیتش در کنار نیرو‌های فلسطینی با اسرائیل جنگید و وقتی برای تحصیل به عراق رفت، با رژیم بعث به مقابله برخاست و هنگامی که به لبنان برگشت با تشکیل حزب الله به صورتی جدی‌تر وارد نبرد با اسرائیل شد. او در سال ۱۹۹۱م/ ۱۳۷۰ش به عنوان دبیرکل حزب الله انتخاب شد و در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲م به شهادت رسید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • حملات بامدادی به جنوب لبنان/ اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف