Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:32:32 GMT

کاهش ۶.۸ درصدی تولید جهانی فولاد/ رتبه دهم ایران حفظ شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۲۲۸

کاهش ۶.۸ درصدی تولید جهانی فولاد/ رتبه دهم ایران حفظ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۲ میلادی (۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱)، ۴۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این میزان حاکی از افت ۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان در ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی (۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ۱۶۱ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در مدت یاد شده، ایران در مجموع ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۴.۴ درصد کاهش داشته است. تولید فولاد خام ایران در مارس سال جاری میلادی نیز با ۶.۱ درصد افت نسبت به مارس ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۲۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۵.۹ درصدی)، ژاپن با تولید ۲۳ میلیون تن (افت ۲.۹ درصدی)، آمریکا با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (کاهش چهار دهم درصدی) و روسیه با تولید ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن (کاهش ۱.۲ درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۳.۸ درصدی)، آلمان با تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت ۳.۷ درصدی)، ترکیه با تولید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن (کاهش ۲.۲ درصدی) و ایران با تولید ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تن (افت ۴.۴ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

کد خبر 5473761

منبع: مهر

کلیدواژه: ایمیدرو تولید فولاد در ایران صادرات فولاد بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار حساب شرکتهای دولتی جواد اوجی نهضت ملی مسکن درج قیمت تولیدکننده روی کالا ارز رسمی صورت های مالی شرکت ها تسهیلات فرزندآوری وزارت راه و شهرسازی بورس نسبت به مدت مشابه سال میلیون و ۹۰۰ هزار تن هزار تن فولاد خام ۶ میلیون ۸ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی