Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:35:02 GMT

هزاران کشاورز آرژانتینی تظاهرات ضد مالیاتی برپا کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۲۴۱

هزاران کشاورز آرژانتینی تظاهرات ضد مالیاتی برپا کردند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزار رویترز با انتشاراین خبر افزود: این تظاهرات در اعتراض به سیاست های مهار تورم و قیمت مواد غذایی دولت آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری این کشور که مورد انتقاد کشاورزان آرژانتینی قرار گرفته، برپا شد.

رویترز در ادامه گزارش داد: کشاورزان آرژانتینی با قرار دادن تراکتورها در مقابل کاخ ریاست جمهوری «کازا روزادا» (Casa Rosada) واقع در پایتخت این کشور ایجاد راه بندان کردند، اقدام کشاورزان آرژانتینی در برپایی اعتراض در بوئنس آیرس اقدامی نادر بوده چرکه تا پیش از این اعتراض کشاورزان در شهرها و مناطق روستایی صورت می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید: کشاورزان آرژانتینی با ارسال نامه ای به دولت خوستار کاهش مالیات ها شدند، این نامه پیش از ارائه، قرائت و در اختیار رسانه های آرژانتینی قرار گرفت، دربخشی از این نامه آمده است؛ «ما خواسته ای ساده داریم، ما دیگر حاضر نستیم پول طنابی را بپردازیم که برای خفه کردن ما به کار می رود».

رویترز گزارش داد: مالیات ها در زمان «مائوریسیو ماکری» (Mauricio Macri) رئیس جمهوری محافظه کار سابق آرژانتین (۲۰۱۵-۲۰۱۹) افزایش  و تا زمان روی کار آمدن فرناندز بعنوان رئیس جمهوری چپگرا نیز ادامه یافت؛ بر صادارات گندم و ذرت ۱۲ درصد مالیات اعمال و برای صادرات سویا، آرد و روغن خوراکی نیز ۳۳درصد افزایش مالیات صورت گرفت، این درحالی است که آرژانتین سال ها درگیر تورم شدید بوده بطوری که تورم تنها در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۵۰ درصد رسید، این امر موجب شد تا سیاست غذایی را به یکی از وظایف حساس دولت مبدل سازد.

آرژانتین با وسعتی بالغ بر دو میلیون و ۷۸۰هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از ۴۵ میلیون و ۶۰۰هزار نفر در آمریکا جنوبی واقع است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی آرژانتین آمریکای جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی آرژانتین آمریکای جنوبی اعتراض های خیابانی آرژانتین آمریکای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان