Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفترحقوقی و قرارداد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به متلاشی شدن دو باند جعل اسناد و فروش فاکتور‌های صوری گفت: بر اساس دادنامه صادره برای یکی از این باندها، متهمین مجموعاً به ۱۵سال حبس تعزیری و جزای نقدی بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال محکوم شدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین تاجمیر ریاحی مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر عزم جدی سازمان در مقابله با فرار مالیاتی، اظهار داشت: درپی شکایت سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر جعل و فروش فاکتور‌های صوری و غیر واقعی جهت ارائه به سازمان امور مالیاتی کشور، یک باند تهیه و توزیع اسناد جعلی در تهران، شناسایی و متهمین آن از طریق مراجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفته و در این ارتباط آقایان مهدی- ت و محمد– ت بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نامبردگان پس از طی مراحل قضایی و صدور کیفر خواست در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری بابت جعل مهر و فاکتور، ۲ سال حبس تعزیری بابت تحصیل مال از طریق نامشروع، ضبط خودرو و پرداخت جزای نقدی محکوم گردیده اند.

تاجمیر ریاحی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه تهیه اسناد و مدارک خلاف واقع اعم از جعلی یا صوری به منظور استناد به آن در نظام مالیاتی کشور جرم بوده و مرتکبین آن تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر حقوقی و قرارداد‌های مالیاتی در ادامه افزود: در پی شکایت دیگر سازمان امور مالیاتی کشور، باند تهیه و توزیع فاکتور‌های غیر واقعی (صوری) و جعل مهر در تهران و برخی از شهرستانها، شناسایی و متهمین آن آقایان ک -ر، س- ع و خانم س- ع بازداشت و پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده اتهامی مشارالیهم در دادگاه کیفری ۲ تهران رسیدگی و به موجب دادنامه صادره از شعبه مذکور، متهمین مجموعاً به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری، ضبط اموال تحصیل شده از این طریق و جزای نقدی بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال محکوم گردیدند.

وی خاطرنشان کرد: جعل و تحصیل مال از طریق نامشروع، مهمترین عناوین مجرمانه این متهمین بوده که اقدام به تهیه فاکتور‌های جعلی، ساخت بیش از ۱۴۰ عدد مهر جعلی و ... به منظور تهیه اسناد خلاف واقع و ارائه به سازمان امور مالیاتی برای فرار از پرداخت مالیات نموده اند که با استناد به قانون مالیات‏های مستقیم، قانون مجازات اسلامی و نیز قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، تحت تعقیب قضایی و در نتیجه محکوم گردیده اند.

تاجمیر ریاحی در پایان تاکید کرد: با توجه به جرم انگاری صورت گرفته در مواد ۲۷۴ الی ۲۷۷ قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱، متوسل شدن به شیوه‌های مختلف برای فرار از پرداخت مالیات، جرم بوده و با مرتکبین آن از طریق مراجع قضائی برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جعل اسناد فروش فاکتورهای صوری حبس تعزیری سازمان امور مالیاتی کشور حبس تعزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در دلیجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ ملک حسین چگنی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان دلیجان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
او افزود: مأموران موفق شدند چهار نفر از سارقان احشام که در حال تردد با یک دستگاه خودرو بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۹ فقره سرقت احشام در شهرستان‌های دلیجان، ساوه، خمین، شازند، تفرش و استان قم اعتراف کردند و بعد از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ چگنی در انتها با تأکید بر رعایت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس در استفاده از لوازم ایمنی از سوی دامداران، از آنان خواست تا در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی دامداری خود یا فروش احشام به صورت مقطعی و شیوه‌های نامتعارف از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • تهران قدیم| ساختمان راه آهن تهران ۷۸ سال قبل/ عکس
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • انهدام باند سارقان احشام در دلیجان