Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ذخیره سد اکباتان در حال حاضر ۸.۵ میلیون متر مکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فرهاد بختیاری‌فر‌ صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کاهش میزان بارش‌ها و افزایش شدت تنش آبی، شمار روستاهای زیرپوشش آبرسانی سیار افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه ساله شمار آبرسانی‌های سیار همزمان با آغاز فصل گرما؛ از خرداد ماه تا پایان مهر ماه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: سال گذشته با توجه به شدت تنش آبی، بیشترین تعداد آبرسانی با تانکر در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در شهریور ماه پارسال 84 روستا به صورت دائم زیرپوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش میزان بارش‌ها و افزایش شدت تنش آبی، نیاز استان به آبرسانی سیار افزایش یابد.

آب از شیرین‌دره نمی‌چکد/ مانه‌ و سِمِلقان تشنه ماندمیزان منابع آبی بادرود پاسخگوی تنها نیمه نخست سال است

بختیاری‌فر با اشاره به شمار آبرسانی‌های سیار در اسفند ماه سال گذشته، گفت: درماه پایانی سال گذشته مجموعا 42 روستا تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت بارش‌ها در شهر همدان، اظهار داشت: متاسفانه میزان ریزش‌های جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد و نسبت به بلند مدت 40 درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: بر‌اساس گزارشات دریافتی، ذخیره سد اکباتان در حال حاضر 8.5 میلیون متر مکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است.

انتهای خبر/743

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبرسانی سیار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»