Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@18:13:38 GMT

معرفی پارک های ملی تایلند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۵۱۲

معرفی پارک های ملی تایلند

تایلند در مسیر خط استوا قرار دارد. به همین خاطر دارای مناطق جنگلی بی‌نظیر و تماشایی است. بارش باران‌های موسمی، حضور در کنار اقیانوس و خاکی حاصلخیز باعث شده تا تایلند به یکی از زیباترین نقاط روی زمین تبدیل شود. از‌این‌رو تایلند پارک های ملی مختلفی دارد که تحت حمایت سازمان محیط زیست قرار گرفته‌اند.

در صورتی که قصد خرید تور تایلند (https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

alibaba.ir/tour/thailand) را دارید، بهتر است فهرستی از زیباترین پارک های ملی تایلند را در دست داشته باشید تا بتوانید از تمامی آن‌ها دیدن کنید. هر کدام از این پارک‌ها زیبایی مخصوص به خود را دارند. در نتیجه بازدید از هر کدام، خاطره‌ای خاص برایتان خواهد بود.

پارک ملی پا هینگ نام

پا هینگ نام از جمله زیباترین و البته بزرگترین پارک‌های ملی تایلند به حساب می‌آید. جالب است بدانید که این پارک ملی، حدود 25% از مساحت تایلند را به خود اختصاص داده است. این پارک ملی شامل پوشش گیاهی بسیار متنوعی است و باعث شده تا حیوانات بسیاری این منطقه را برای زندگی انتخاب کنند. پا هینگ نام از اوایل فصل بارانی سال یعنی خرداد تا اوایل تیر، پر از شکوفه‌های صوتی خواهد شد. به همین خاطر می‌توان گفت که همین بازه زمانی، بهترین زمان بازدید از پارک ملی پا هینگ نام محسوب می‌شود.

در این بازه، پارک ملی پا هینگ نام به پارکی زیبا و تماشایی تبدیل می‌شود و می‌توانید شاهد مناظر رؤیایی و خیره‌کننده باشید. همچنین در فصل زمستان، گل‌های ارکیده به‌تدریج از سر از خاک بیرون می‌آورند و جلوه‌ای دیگر به این پارک می‌بخشند.

در بخش شمال‌شرقی پارک، صخره‌ای شیب‌دار و بزرگ وجود دارد. این صخره دارای ظاهری خاص و منحصر‌به‌فرد است. در صورتی که آمادگی جسمانی کافی دارید، می‌توانید به بالای این صخره بروید تا از چشم‌اندازی بی‌نظیر لذت ببرید. لازم به ذکر است که این پارک در منطقه Thep Sathi، Chaiyaphum قرار گرفته است.

پارک ملی سیا تنگ

پارک ملی سیا تنگ با 3،400 هکتار وسعت از دیگر پارک‌های ملی معروف و زیبای تایلند به حساب می‌آید. این پارک را به‌عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند نیز می‌شناسند. در دل این پارک، آبشاری زیبا و بزرگ با نام آبشار SAI Thong وجود دارد.

بسیاری از گردشگران همه‌ساله برای تماشای این آبشار 100 متری عازم ت پارک ملی سیا تنگ می‌شوند. مسیر دسترسی به پارک ملی سیا تنگ از میان فضایی بکر و تماشایی عبور می‌کند. به همین خاطر در طول مسیر نیز از تماشای مناظر طبیعی پارک ملی سیا تنگ لذت خواهید برد.

همچنین باید بدانید که اگر به انواع گل و گیاه علاقه‌مند هستید، در طول مسیر از انواع گونه‌های خاص گیاهی دیدن خواهید کرد. برخی گل‌ها آنقدر زیبا هستند که شما را محو تماشا می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این منطقه محافظت شده است و به گل‌ها نباید آسیب رساند. پارک ملی سیا تنگ در منطقه Nong Bua Rawe تایلند جا خوش کرده است.

پارک ملی تات تون

پارک ملی تات تون در مناطق کوهستانی Phu Laen Kha این پارک دارای مناظر طبیعی بسیار بی‌نظیری است. آب‌وهوای آن که شش‌های شما را از اکسیژن خالص پر می‌کند. در میان پارک ملی تات تون، آبشاری بزرگ با نام آبشار نامتوک تات تون نیز خودنمایی می‌کند.

همه‌ساله هزاران گردشگر برای تماشای این آبشار زیبا عازم تایلند می‌شود. در تور تایلند حتماً باید سری به پارک ملی تات تون بزنید. مخصوصاً اگر در فصول پربارش سال همانند خرداد تا تیر عازم پارک ملی تات تون شوید، شاهد زیباترین مناظر خواهید بود. همچنین باید بدانید که این پارک از نظر مردم محلی تایلند، یک منطقه مقدس نیز به حساب می‌آآید.

پارک ملی خائو یای

پارک ملی خائو یای تایلند آنقدر بزرگ است که در 4 ستان تایلند با نام‌های ناخون ناک، پراچین بوری، ناخون راچاسما  و سارا بوی واقع شده است. این پارک را می‌توان اولین پارک ملی تایلند دانست. در این پارک شاهد تلفیقی از جنگل‌های بارانی و مناظر کوهستانی خواهید بود.

ارتفاع این جنگل از سطح دریا به 400 تا 1000 متر می‌رسد. در این پارک بیش از 3هزار نوع گل، 250 گونه پرنده و 67 گونه مختلف پستاندار از قبیل ببر، فیل، گوزن و انواع میمون زندگی می‌کنند. پس در پارک ملی خائو یای، خودتان را برای ورود به صحنه یک فیلم مستند حیات وحش آماده کنید! پس اگر در طول مسیر یک فیل رو‌به‌رویتان سبز شد، اصلاً تعجب نکنید! ماهیت پارک ملی خائو یای به همین شکل است و باعث جذب توریست بسیاری می‌شود.

در نهایت می‌توان گفت که پارک‌های ملی تایلند فقط محدود به این تعداد نیستند. در حدود 10 الی 20 پارک ملی مختلف در تایلند وجود دارند که هرکدام به شکل خود زیبا و دوست‌داشتنی هستند. پس اگر قصد خرید تور تایلند را دارید، حتماً درباره پارک‌های ملی تحقیق کنید تا از تماشای طبیعت آن نهایت لذت را ببرید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پارک تایلند پارک های ملی تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • (ویدئو) مهدی چمران: در تمام پارک‌ها باید نمازخانه و مسجد بسازیم
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج