Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:57:19 GMT

خواسته‌های کارگران باید به صورت عملی محقق شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۶۸۳

خواسته‌های کارگران باید به صورت عملی محقق شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این نشست، با اشاره به جایگاه ویژه کارگر و اهمیت خدمات این قشر در جامعه گفت: هفته گرامیداشت کارگر فرصتی برای مطالبه گری کارگران و تریبونی برای تبیین خواسته‌های کارگران است که خواسته‌های آنها باید به صورت عملی محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی در جلسه با شهردار اصفهان که در آستانه هفته کارگر صورت گرفت، اظهار کرد: اقداماتی که در هفته کارگر توسط شهرداری انجام می‌شود نباید محدود به اجرای برنامه‌ها و مراسم نمادین شود بلکه علاوه بر فضاسازی شهری، باید در جهت صیانت از حقوق کارگران نیز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان و شرکت‌های اقماری آن مجموعاً حدود ۱۱ هزار نفر کارگر دارد که در زمینه خدمات در حال فعالیت هستند گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، اقدامی لازم است که از حقوق و مطالبات کارگران این مجموعه است. طرح طبقه بندی مشاغل باعث رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارگران، جلوگیری از بهره کشی از کارگران و مشخص شدن شرح وظایف شغلی و جایگاه تخصصی کارگران خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه شهرداری از بزرگترین مجموعه‌های دارای شاغلان کارگر است، افزود: لازم است در مجموعه شهرداری، تشکلات کارگری، شورای اسلامی کار، انجمن اسلامی کار و جامعه اسلامی کار تشکیل شود تا بتوانند حقوق قانونی کارگران را استیفا کنند.

مداحی گفت: شکل گیری تشکل‌های کارگری باعث ساماندهی بهتر مسائل و مشکلات احتمالی کارگران، مشارکت در حل و فصل اختلافات میان کارگران با کارفرمایان، افزایش میزان مشارکت کارگران و افزایش بهره‌وری از طریق انعقاد پیمان‌های دسته جمعی و قراردادهای پاداشِ افزایش تولید و پیگیری امور آموزش و ارتقای کارگران خواهد شد.

در ادامه علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع طرح طبقه بندی مشاغل در سطح شهرداری به صورت جدی در حال پیگیری است گفت: در مجموعه آتش نشانی اصفهان این موضوع به زودی وارد مراحل اجرایی خود خواهد شد و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری اجرایی کردن این طرح را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی برای اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل برای کلیه کارگرانی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند، در شش ماهه نخست سال جاری قول مساعد داد.

کد خبر 570469

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان شهر کلانشهر تعاون علی قاسم زاده شهردار اصفهان كارگران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح طبقه بندی مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در نظریه‌ها و تئوری‌هایی که شهر سازان ارائه می‌کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می‌کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهر ما در یک ساختار نظام مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به آب و برق و گاز برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در تعالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف هویت گذشته و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان با تاکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروز رسانی شوند ابراز داشت: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مساله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق پذیری داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در این امر کمک کنند.

کد خبر 6088362

دیگر خبرها

  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کارگران بازوان حرکت و شکوفایی کشور
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند