Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان قانون جامعی است تاکید کرد: تمکین این قانون توسط همه دستگاه‌ها ضروری است و باید حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها پای کار بیایند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای علی محمد قادری ، با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان در سال 96 تصویب و در سال 97 اجرایی شد، ولی هنوز بر زمین مانده است، گفت: در اوایل کار و در روز‌های ابتدایی دولت سیزدهم، در جلسه نخبگان جامعه معلولین و افراد دارای معلولیت با رئیس جمهور در هفته معلولان رئیس جمهور بر پیگیری قانون تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قانون سه سال است و برای اجرا ابلاغ شده گفت: در جلسه با رئیس جمهور مقرر شد همه دستگاه‌هایی که مرتبط با این قانون هستند ماده 34 و تبصره 29 آن را اجرایی کنند و ما هم به عنوان دبیرخانه با پیگیری قانون ان شاءالله تا شش ماه آینده از تک تک وظایف دستگاه‌ها مطلع شویم و با پرسشگری مطالبه کنیم و در 31 فروردین به استحضار ایشان برسانیم.
آقای قادری افزود: در این راستا در یکی از جلساتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد تکالیف دستگاه‌ها گوشزد شد و قرار بر این شد که دستگاه‌ها شش ماه فرصت داشته باشند که گزارشات دقیق و متقن خود را برای این دبیرخانه ارسال کنند که این گزارش آماده شده است.
وی افزود: بر اساس قانون برخی از دستگاه‌ها تکالیف عمومی داشتند و برخی از آن‌ها تکالیف اختصاصی و در مجموع بیش از 140 وظیفه عمومی - اختصاصی بوده که متأسفانه بخشی از این دستگاه‌ها تمکین نکردند و حتی پاسخ سازمان بهزیستی را ندادند و از این رو وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شخصاً به عنوان یک مطالبه گر این موضوع را در صدر برنامه‌های وزارتخانه پیگیری خواهند کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به زودی اسامی دستگاه‌هایی که قصور کردند منتشر می‌شود گفت: با توجه به این که این ایام 31 فروردین مصادف با ایام تعطیل بود ان شاءالله در روز‌های کاری آتی اسامی این دستگاه‌ها منتشر خواهد شد.
آقای قادری با بیان اینکه کار در سازمان بهزیستی بسیار دشوار است افزود: سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که با همت شهید معزز و بزرگوار شهید محمدعلی فیاض بخش، سال 1359 از ادغام چند سازمان تشکیل شد و سازمانی است که کار‌های تخصصی پزشکی- امدادی و اورژانسی را در دستور کار خودش دارد و امروز، مأموریت‌های جدیدی نیز به این سازمان واگذر شده است.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مجموعه‌ای از خدمات است که هم در سطح پیشگیری در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالثیه کار پیشگیری را انجام می‌دهد و هم در موضوع نگهداری خدمات ارائه می‌دهد افزود: سازمان بهزیستی یک سازمانی است که 20 هزار پرسنل دارد و کار‌هایی را انجام می‌دهد که به صورت حاکمیتی است. وی نگهداری از شیرخواران تا زمان رشد و حمایت از سالمندان و موضوع پیشگیری و درمان اعتیاد را برخی از کار‌های سازمان عنوان و تصریح کرد: سازمان بهزیستی سازمانی است که مورد بی مهری واقع شده و مسئولین باید این سازمان را بیشتر بشناسند.
آقای قادری با اشاره به اینکه 3 سال از ابلاغ قانون حمایت از معلولان گذشته است بر ضرورت اجرای ماده 34 قانون تاکید کرد که نیاز مؤثر و حضور خاص یک معلول را در جامعه تداعی می‌کند.
رئیس سازمان بهزیستی در پاسخ به این سوال که طبق قانون باید سه درصد از کسانی که در حوزه‌های دولتی جذب می‌شوند باید از جامعه ناتوانان جسمی باشند، چه مقدار این عملیاتی شده است؟ گفت: با توجه به برگزاری آزمون‌های ادواری استخدامی این اتفاق با نظارت سازمان بهزیستی مستمراً انجام می‌شود، اما در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها نوع رشته فعالیتی که مدنظر آن سازمان هست متناسب با ظرفیت و شدت و عدت معلولیت انجام می‌شود، اما ممکن است برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها از این مورد بهره‌مند نشوند، اما آمار برای مواقع بعدی ذخیره خواهد شد.
آقای قادری در پاسخ به این سوالی در خصوص تدابیر لازم برای حضور افراد ناتوان جسمی در جامعه گفت: دسترس پذیری و مناسب سازی مقوله بسیار مهمی است که در قانون پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه برای این منظور جلسات متعددی تشکیل شده و از مواد قانونی است که خوب پیش می‌رود گفت: در این راستا نقاط متعددی را در کشور با همکاری استانداری و شهرداری‌ها به سطح مناسب سازی رساندیم، اما این کافی نیست.
وی افزود: مناسب سازی مقوله صرف افراد دارای معلولیت نیست، یک خانم باردار، یک فرد سالمند با کالسکه و موضوعات دیگری برای افراد در سطح جامعه مطرح است و از این رو لزوماً مناسب سازی مقوله عمرانی نیست بلکه باید برای دسترس پذیری همه افراد مناسب سازی شود و همه دستگاه‌ها باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه جلسات مربوط به مسئله مناسب سازی یکی از بهترین جلساتی است که به صورت فصلی در سازمان بهزیستی تشکیل می‌شود گفت: مصوبات این جلسات را وزارت کشور هم پیگیری می‌کند.
وی افزود: همچنین بر اساس قانون ماده (31) هر سال یک بار باید گزارش قانون، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به استحضار نمایندگان و مردم برسد و این موضوع مناسب سازی هم در دل آن قانون اعلام خواهد شد که کدام شهرها، شهر کم مانع هستند، کدامیک از معابر، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها اهتمام درست و ویژه‌ای را نسبت به مناسب سازی مجمع هایشان داشتند.
آقای قادری درباره عملکرد دستگاه‌ها در بکارگیری قانون حمایت از معلولان افزود: حدود 40 دستگاه هستند که همکاری خاصی را باید با قانون داشته باشند بخشی از آن‌ها کار کردند، ولی گزارش نداده اند، ما مکرر از آن‌ها خواستیم که گزارشات کاری خودشان را اعلام کنند.
وی یکی از دستگاه‌های همکاری کننده را سازمان نظام وظیفه برای تسهیل در معافیت افراد دارای معلولیت عنوان کرد.
وی همچنین گفت: وزارت راه و مسکن و شهرسازی هم بر اساس ماده (17) مکلف است که 10 درصد از منازل و واحد‌هایی که می‌سازد را مناسب سازی شده و ارزان قیمت در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
وی با بیان اینکه مناسب سازی نیازمند فرهنگ سازی است گفت: باید همه اعضای شورای شهر‌ها و کلانشهر‌های کشور عنایت ویژه‌ای نسبت به این قانون داشته باشند و برای این منظور وظایف را از طریق وزارت کشور و استانداری‌ها به سطوح مختلف شهرستانی ابلاغ می‌کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درباره تاثیر شرایط اقتصادی بر روی مستمری بگیران گفت: مستمری، بخشی از نیاز‌های افرادی نیازمند را تأمین می‌کند و برای این منظور تبصره (14) در سازمان هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد که بر اساس بُعد خانوار، افراد منتفع می‌شوند، اما این کافی نیست.
آقای قادری با اشاره به افزایش 20 درصدی مستمری در فروردین ماه گفت: این مستمری بر اساس بُعد خانوار برای یک نفره 420 هزار تومان و پنج نفر به بالا براساس بُعد خانوار یک میلیون و 320 هزار تومان مصوب و پرداخت شد.
آقای قادری در بحث مربوط به کمک‌های بهداشتی و درمانی به افراد ناتوان جسمی هم گفت: یکی از خدماتی که سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد موضوع کمک هزینه‌ای است که برای وسایل توان بخشی به این عزیزان داده می‌شود.
وی افزود: اگر چه براساس نرخ تورم و مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی در کشور وجود دارد قاعدتاً این کمک هزینه‌ها تکافوی نیاز این عزیزان را نخواهد داد، اما سازمان بهزیستی در تلاش است برای افراد دارای معلولیت براساس شدت و عدتی که دارند از انان حمایت کند.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مان این است که فضایی را در سازمان بهزیستی تجربه کنیم که دیگر خانواده‌ای که فرد معلول در آن زندگی می‌کند دغدغه تأمین وسایل بهداشتی خودش را نداشته باشد گفت: می‌کوشیم وسایل توان بخشی این عزیران تحت یک شرایط بهینه اقتصادی در دسترس آنان قرار گیرد که الحمدلله اتفاق خوبی در نظام بودجه‌ای سازمان بهزیستی برای سال 1401 اتفاق افتاد که بخشی از منابع سازمان افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قول معاون اول رئیس جمهور برای تشکیل جلسه‌ای به منظور تنظیم مجدد لایحه‌ای برای اصلاح قانون حمایت از معلولین در هفته‌های آینده گفت: قانون نیازمند تمکین است یعنی حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها باید پای کار بیاید.
وی گفت: مثلا اگر مسئله ضرورت 50 درصد معافیت استفاده از پرواز‌ها و حمل و نقل ریلی مطرح شد یک شرکت نباید بگوید که من شرکت بخش نیمه دولتی هستم، زیرا مددجویان همیشه پای کار نظام و انقلاب بودند و باید حداکثر انتفاع را از منابع موجود ببرند.
آقای قادری با بیان اینکه برای این منظور در سال‌های اخیر نهاد‌های غیر دولتی پای کار آمدند گفت: دو مورد از این موارد پویش تأمین ویلچر با کمک ستاد اجرایی امام خمینی (ره) و نهضت تأمین مسکن و کمک به مسکن خانواده‌هایی که دو معلول به بالا دارند به همت بنیاد مستضعفان بود.
وی افزود: به تازگی تفاهم نامه‌ای هم منعقد کردیم تا به 4 هزار خانواری که دارای دو معلول به بالا هستند 200 میلیون تومانی کمک بلاعوض تخصیص داده شود.
آقای قادری درپاسخ به سوالی درباره اقدامات لازم برای حل مشکلات معلولان در دوران کودکی افزود: این همان مبانی پیشگیرانه است که طرح‌هایی در این جهت از سال 1370 در سازمان بهزیستی در حال اجراست. وی یکی از این طرح‌ها را طرح آمبلیوپیک پیشگیری از تنبلی چشم و عیوب انکساری عنوان کرد و گفت: براساس آمار، در سال 1400، 2 میلیون و 800 هزار فرزند ما در این طرح شرکت کردند، که حدود 15 هزار نفر مثبت شدند که همین مدیریت و به هنگام شناسی این ضایعه می‌تواند به کاهش آسیب به این فرزندان در بزرگسالی کمک کند.
وی گفت: در سال 1400 یک میلیون نفر هم در طرح شنوایی سنجی و موضوع غربالگری شنوایی شرکت کردند و حدود بیش از 3 هزار نفر مثبت تشخیص داده شدند.
آقای قادری گفت: در این طرح هم با شناسایی به موقع و کاشت حلزون و عمل جراحی بین سال‌های طلایی 3 تا 5 سالگی که سازمان بهزیستی با کمک وزارت بهداشت انجام می‌دهد این اتفاق و رویکرد منفی مدیریت می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره بحث اشتغال و مسکن برای این خانواده ها، هم افزود: مسکن یک صنعت فرابخشی و چند لایه است و از اساس جزو وظایف سازمان بهزیستی نیست، اما حداقل 15 سال است که این موضوع جدی گرفته شده و ما حمایت ویژه‌ای را از خانواده سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم.
آقای قادری افزود: تفاهم نامه‌های متعددی در سال‌های اخیر منعقد شده که به تأمین مسکن برای 157 هزار خانوار تاکنون در کشور کمنجر شده است.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی بر این اساس در دهه فجر گذشته 2 هزار و 80 واحد افتتاح شد و بر اساس تفاهمنامه‌ای که با وزیر مسکن و شهرسازی منعقد شد مقرر گردید صد و 60 هزار واحد مسکونی بالغ بر صد و 20 هزار واحد شهری و 40 هزار روستایی طی سه سال ساخته شود.
آقای قادری افزود: در تلاش هستیم که از طریق طرح نهضت ملی مسکن هم بتوانیم خانواده و جامعه هدف خودمان را صاحب سرپناه کنیم و در خصوص افراد دارای دو معلول به بالا ما تا دو سال دیگر سعی می‌کنیم که هیچ صف انتظاری برای این افراد نداشته باشیم و بر این اساس تا پایان سال 1402 چهار هزار واحد مسکونی تحویل این خانواده‌ها خواهد شد.
آقای قادری با اشاره به دستور رئیس جمهور برای بومی سازی تولید صنعت توان بخشی هم گفت: برای این منظور حتماً باید وزارت صمت و بخش خصوصی از جمله شرکت‌های دانش بنیان پای کار بیایند.
وی در پاسخ به این سوالی در خصوص اقدامات بهزیستی برایی ارائه خدمات روانشناسی به مددجویان افزود: ماده (57) قانون احکام دائمی توسعه کشور سازمان بهزیستی را برای دادن مجوز دادن به مراکز روانشناسی و مشاوره مکلف می‌داند و این در حالیست که در این خصوص تداخل کاری با سازمان نظام روانشناسی کشور هم وجود دارد و بالاخره باید این دو مجموعه به یک توافقی برسند که کجا باید این مجوز‌ها به صورت حقیقی داده شود که ظاهراً سازمان نظام روانشناسی این کار را انجام می‌دهد منتها به لحاظ ابعاد حقوقی و مجموعه‌ها.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی مرجع تخصصی صدور مجموعه روانشناسی هست و در کشور کار‌های بزرگ و خیلی خوبی را در این چند سال انجام داده گفت: مهمترین اقدام بهزیستی در این زمینه تغییر رویکرد و نگاه به سبک زندگی است یعنی اگر ما واقعاً سطح زندگی را اصلاح کنیم و به سمتی که در خصوص جامعه هدف مان و نوع نیازمندی هایشان بتوانیم مشاوره درست و منطبق با روایات اسلامی ارائه دهیم ان شاءالله توفیقات خوبی خواهیم داشت.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری در جامعه هم گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی موضوع چند قلو است که ما به شدت حمایت می‌کنیم و ان شاءالله هر تولدی که اتفاق بیفتد مدیران استانی ما رصد می‌کنند و با مراجعه به خانواده‌ها برایشان پرونده تشکیل می‌دهند و آنان از حمایت‌های مستمری برخوردار می‌شوند.
آقای قادری با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از خانوار‌های دارای چند فرزند معلول و تلاش برای پیشگیری از تولد‌هایی که منجر به معلولیت می‌شود هم گفت: در بُعد کلان همه دستگاه‌ها باید دقت کنند که تا 34 سال آینده 30 درصد از جمعیت کشور سالمند خواهند شد یعنی پنجره جمیعتی بسته خواهد شد لذا همه دستگاه‌ها خصوصاً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول شورای ملی سالمندان کشور در صدد هست که این سند تدوین و بازنگری شود و جلساتی با همت وزیر آغاز شده است و سازمان بهزیستی هم به عنوان " دبیر شورای ملی سالمندان " موضوعات را پیگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون حمایت رئیس سازمان بهزیستی کشور قانون حمایت از معلولان افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی برای این منظور همه دستگاه ها آقای قادری آقای قادری انجام می دهد داشته باشند ان شاءالله خانواده ها مناسب سازی خواهد شد بر اساس پای کار هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه در بیست و دوازدهمین روز تجاوزات مستمر به نوار غزه، رفح و اردوگاه‌های النصیرات و المغازی را بمباران کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنگ و تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست و دوازدهمین روز خود شده است، اشغالگران همزمان به مناطق مختلف نوار غزه حمله می‌کنند.

روز 210 طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزهروز 210 طوفان‌الاقصی| درگیری در طولکرم

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، جنوب محله الزیتون در شرق غزه، و مناطق شرقی استان مرکزی نوار غزه، دیرالبلح و محله السلام در شرق رفح واقع در جنوب این منطقه را بمباران کردند.

اردوگاه های النصیرات، البریج و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هم هدف تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی از جمله شهرک بیت امر در شمال الخلیل و نابلس هدف تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف جنوب لبنان از جمله جنوب شهرک الناقوره را بمباران کردند.

***************************************************************************

 

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست و دوازدهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

 

 

بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

ادامه اعتراضات دانشجویان کالیفرنیا با وجود اقدامات سرکوبگرانه نیروهای پلیس

دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا همچنان به اعتصاب خود در حمایت از مردم غزه با وجود اقدامات سرکوبگرانه نیروهای پلیس آمریکا و بازداشت دهها نفر از معترضان ادامه می دهند.

مقابله رزمندگان گردان نابلس با نظامیان صهیونیست

گردان نابلس، سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان، نظامیان متجاوز صهیونیست را در محور رفیدیا در نابلس به رگبار بستند.

حمله نظامیان صهیونیست به منازل مردم در شهر نابلس

نظامیان رژیم اشغالگر قدس بامداد امروز به منازل مردم در منطقه رفیدیا در شهر نابلس واقع در کرانه باختری حمله ور شدند.

پافشاری دانشگاهیان نیویورک بر ادامه حمایت از غزه با وجود سرکوبگری نیروهای پلیس

دانشجویان و اساتید دانشگاه نیویورک با وجود سرکوبگری نیروهای پلیس آمریکا و موج بازداشت معترضان بر ادامه اعتصاب و اعتراض در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند

یورش نظامیان صهیونیست به روستای المغیر در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به روستای المغیر در شمال شرقی رام الله واقع در کرانه باختری یورش بردند.

اعتراف به هدف قرار گرفتن دهها خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی با موشکهای مقاومت

یک رسانه عبری اعتراف کرد که 45 دستگاه خودروی زرهی ارتش صهیونیستی با وجود مجهز بودن به سیستم حمایت ضد موشکی تروفی در نوار غزه با راکت‌های ضدزره مورد اصابت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای: عصر شنبه، بندر حیفا در مناطق اشغالی را با موشک ارقب هدف قرار دادیم.

 رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار  از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهادهایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز  اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادهای امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

بمباران اردوگاههای البریج و المغازی در نوار غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی، اردوگاههای البریج و المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به الناقوره در جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی منطقه اللبونه در جنوب شهرک الناقوره در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه میشیگان آمریکا با اهتزاز پرچم فلسطین

دانشجویان دانشگاه میشیگان آمریکا با در دست گرفتن پرچم فلسطین در جریان مراسم فارغ التحصیلی خود، بر مخالفت خود با جنگ مستمر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین در این منطقه تاکید کردند.

قسام از شهادت سه رزمنده خود در کرانه باختری خبر داد

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از شهادت «علاء ادیب شریتح» فرمانده این گردان در طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی و  دو رزمنده دیگر به نامهای تامرعبدالرحمن و عدنان تیسیر سماره خبر داد.

قسام افزود این شهدا در چندین عملیات ترکیبی که مهمترین آنها عملیاتهای بیت لید و النبی الیاس بود، ضربات دردناکی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده بودند.

رکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه ویرجینیای آمریکا

نیروهای پلیس آمریکا، دانشجویان اعتصاب کننده در دانشگاه ویرجینیا را که در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی به سبب تجاوزات مستمر به نوار غزه به اعتراضات خود ادامه می دهند، سرکوب کردند.

حزب نوین ضد سرمایه‌داری فرانسه: سران اروپا با حمایت از اسرائیل منافقانه رفتار می کنند

«پولین سالانژ» سخنگوی رسمی حزب نوین ضدسرمایه داری (NPA) فرانسه: سران اروپا منافقانه رفتار می کنند و با هر کس که به تحریم اسرائیل اقدام کند، می جنگند، فرانسه همچنان به حمایت نظامی از اسرائیل ادامه می دهد.

حماس: بدون توقف جنگ هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد

یک عضو جنبش حماس: تحت هیچ شرایطی با توافقی که به صراحت به توقف دائمی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه اشاره نکند، موافقت نخواهیم کرد.

یورش نظامیان صهیونیست به حومه قدس اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی یورش بردند.

حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه  اللبونه در جنوب شهرک الناقوره در جنوب لبنان را با توپخانه هدف قرار داد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، جنوب محله الزیتون در شرق غزه، و مناطق شرقی استان مرکزی نوار غزه، دیرالبلح و محله السلام در شرق رفح واقع در جنوب این منطقه را بمباران کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی هم به شهرک بیت امر در شمال الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

رسانه غربی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید: امضای توافقنامه دفاعی آمریکا با عربستان مشروط به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است

یک رسانه غربی به نقل از مشاور امنیت ملی آمریکا: ایالات متحده آمریکا هرگز توافقنامه دفاعی را با عربستان سعودی در صورتی که این کشور توافق عادی سازی روابط را با اسرائیل امضا نکند، امضا نخواهد کرد

شورای امنیت درباره گورهای دسته جمعی در غزه نشست برگزار می‌کند

شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده نشستی را درباره  کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.این نشست به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این نشست قرار است روز سه شنبه هفته جاری برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه شخصیتی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهد پرداخت.

سرکوب‌ تظاهرات مخالفان نتانیاهو

پلیس رژیم صهیونیستی تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست در تل آویو در حمایت از امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه را سرکوب کرد.

 

این خبر به روزرسانی می شود

دیگر خبرها

  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور