Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:25:18 GMT

آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۰۴۰

آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری مهر در نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خراسان و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی که از سوی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد برگزار شد، راه‌های تقویت همکاری حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش بررسی شد.

حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در این نشست مشترک، بر توسعه رشته‌های مرتبط با تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: آموزش‌وپرورش به همکاری حوزه علمیه نیاز دارد و این امر در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت ایجاد و تقویت رشته‌های آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: رشته‌هایی مانند «روانشناسی اسلامی»، «علوم تربیتی»، «مدیریت آموزشی»، «فلسفه تعلیم و تربیت»، «برنامه ریزی درسی» و «مشاوره» از جمله رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش است که حوزه علمیه خراسان می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: توسعه مدارس وابسته و غیردولتی زیر نظر حوزه علمیه خراسان اقدام ارزشمند دیگری است که می‌توانیم در راستای سیاست‌های انقلابی و جهادی وزارت آموزش و پرورش در تمام استان‌ها پیاده سازی کرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و با توجه به اهمیت نقش و جایگاه معلم، می‌توانیم از معلمان تمام استان‌های کشور تقدیر به‌عمل آورد.

کد خبر 5473874

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه رمضان 1401 شب های قدر آموزش و پرورش علیرضا زاکانی موزه شهر تهران آلودگی هوا پلیس راهور قوه قضاییه حج تمتع گردشگری تخلفات رانندگی حوزه علمیه خراسان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در دیدار با جمعی از معلمان خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته معلم در مسجد رضوان اهواز انجام شد، بر اهمیت تکریم معلمان به عنوان مهمترین نقش‌آفرینان عرصه تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: توجه به سه ضلع خانواده، معلم و دانش‌آموز، اساس فعالیت‌های تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است و بر این اساس، امروز آموزش و پرورش باید بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود مدیران جهادی نعمت است. مدیران جهادی با ایفای نقش فعال در برنامه‌های تحولی، گام‌های ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف و به ویژه مجموعه تعلیم و تربیت برمی‌دارند. آموزش و پرورش با فعالیت‌های جهادی، مثمر ثمر بوده است‌.

امام جمعه اهواز گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوعی در اداره‌کل و مناطق ۴۰ گانه در نظر گرفته شده است که در این راستا امروز خدمت نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم. همچنین برنامه دوره ای خدمت اعضای مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زیارت گلزار شهدا و گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همچنین در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم جشن متفاوتی برگزار شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود