Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:28:42 GMT

برنامه ماه شیرین دهنان با حال و های کتاب خوانی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۱۷۵

ماه شیرین دهنان عنوان برنامه افطار رادیو فرهنگ است که با حال و همای ادبیات و کتاب خوانی پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رویا ولی زاده ، تهیه‌کننده ویژه برنامه «ماه شیرین دهنان» که هر روز قبل از افطار با اجرای  حامد عباسی ، راضیه گردکاهد و لیدا وحیدی روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ  می‌رود، در رابطه با محتوا و رویکرد آن می‌گوید: تهیه بخش دوم این برنامه را امسال تازه از ۲۳ فروردین شروع کرده‌ایم و پیش از این همکارانم یلدا احتشامی و امیرحسین محمودی تهیه کنندگی این برنامه را برعهده داشتند و یک خداقوت ویژه به آنها باید گفت چراکه شروع همیشه دشوارتر از ادامه است ، ماه شیرین دهنان  به عنوان برنامه ویژه افطار ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ می رود پس موضوعات و ویژگی های برنامه متفاوت از دیگر برنامه های جدول پخش است که نیازمند دقت و برنامه ریزی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه می دهد : توجه به وظایف و رسالت های رادیو فرهنگ به عنوان یک رسانه تخصصی باعث شده در انتخاب محور برنامه وقت بیشتری شود تا تمایز آن با برنامه های دیگر شبکه ها مشخص باشد و شنونده بر اساس همین موضوع لحظات افطار با ما همراه باشد 

ولی زاده به  تعاملی بودن این برنامه و حضور فعال مخاطب در بخش های مختلف برنامه اشاره کرده و دراین باره معتقد است :حضور و همراهی مخاطب با برنامه یکی از شاخص های  مثبت و مهم آن است

که البته در این برنامه سعی شده با توجه به ماه مبارک رمضان موضوعات متنوعی برای مخاطبان خاص طراحی شود‌

این تهیه کننده از ویژگی های خاص برنامه « ماه شیرین دهنان» و تفاوت آن با دیگر برنامه های ویژه افطار در دیگر شبکه های رادیویی می گوید :استفاده از منابع غنی نظم و نثر فارسی و گزینش و معرفی  کتابهای مرتبط،از زبان اساتید و فرهیختگان فن، و همچنین انتخاب متون شان از تفاوت برنامه شیرین دهنان رادیو فرهنگ از رادیو های دیگردارد.

گفتنی  است رویا ولی زاده یکی از تهیه کنندگان با سابقه است و در کارنامه خود بیش از ۱۵ سال تهیه برنامه افطار را عهده دار بوده و برای دوری از تکرار در برنامه سازی به مواردی  چون متون شاخص،اساتید فرهبخته و فن و حال و هوای  مخاطبان  توجه می کند 

وی در پایان عوامل این برنامه و بخش های مختلف را اعلام کرد و گفت :امیدواریم در این شبهای ماه مبارک با ارائه برنامهدماه شیرین دهنان حال خوبی با معرفی و استناد کتابهای شاخص فضایی به دور از هیاهوهای دنیایی و قیل و قالهای مگو برای روزه داران فراهم 

کنیم.

برنامه ماه شیرین دهنان  را ساعت ۱۹:۳۰ از گروه کتاب رادیو فرهنگ بشنوید

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید رادیو فرهنگ همراه دبیرستانی‌ها می‌شود خطر ایرج طهماسب و بچه جدی است! لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی ادبیات جدول رسانه شاخص فرهنگ و هنر رویا ولی زاده برنامه ماه شیرین دهنان عناوین مرتبط رادیو فرهنگ همراه دبیرستانی‌ها می‌شود خطر ایرج طهماسب و بچه جدی است! نقد و بررسی مستند «روزهای ناتمام» در مولیان شعر و ادبیات و سخن بزرگان با "آرامستان" مهمان محافل خانه های شما موسیقی زخمی نیازمند ترمیم است نه تعطیلی/جشنواره موسیقی فجر زیر ذره بین کارشناسان موسیقی! نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ خطر ایرج طهماسب و بچه جدی است! ۲ تکلیف عید فطر مشخص شد ۳ تجربه الهام حمیدی از غسال شدن ۴ پژمان جمشیدی به باران کوثری رسید/ ماجرای یک پورشه! ۵ پریناز ایزدیار صاحب کشتی کروز می‌شود ۶ مجید اخشابی کجاست و چه می کند؟ ۷ داستان دختری که هم اتاق یک عضو داعش می‌شود در برنامه «دعوت» ۸ همبازی شدن یکتا ناصر و منوچهر هادی در «عکس دو نفره» ۹ احترام برومند درباره مهمونی ایرج طهماسب چه می گوید! ۱۰ آیا ممنوع‌الکار شدن المیرا شریفی‌مقدم صحت دارد؟ ۱۱ علیرضا مسعودی: صداوسیما هیچ علاقه‌ای به ساخت فصل دوم «نوروز رنگی» نشان نداد / امیدوارم سال جدید شاهد کنترل تورم و رونق اقتصادی باشیم ۱۲ تصاویر هنگامه قاضیانی و مهدی سلطانی در سریال «آمستردام» ۱۳ جهانگیر الماسی: ضیافت افطار رئیس جمهور بهانه‌ای شد تا اهالی هنر دغدغه‌های خود را مطرح کنند ۱۴ روابط عمومی صداوسیما دیدار جبلی با رهبری معظم را تایید کرد/ انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها مهمترین اخبار حمایت مجلس از دولت برای انتشار لیست ابربدهکاران بانکی حمید استیلی: برای پولی که نگرفته‌ام مواخذه می‌شوم به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! فینال امسال به رشد فوتبال کمک می‌کند/ مجیدی از بازیکنان بهترین بهره را می‌گیرد دوره دادگر فرصت‌ها را از دست دادیم/ کادر فنی تیم‌ ملی نیاز به تقویت دارد آخرین اخبار فرهنگ و هنر یادداشت مدیر رادیو فرهنگ در سالروز ۸۲ سالگی رادیو برنامه ماه شیرین دهنان با حال و های کتاب خوانی پوستر «انفرادی» رونمایی شد چگونه یک مداح عشق به اهل‌بیت را انتقال می‌دهد؟/مومنی‌زاده:«مداحی بیش از آنکه شغل باشد عشق به اهل‌بیت است» پخش مستقیم سخنرانی ایت الله صدیقی در شب قدر داستان کتاب "خداوند هرگز از یک قلب عاشق دست نمی کشد" در برنامه امروز «دعوت» ارتباط بی واسطه مدیر رادیو ایران با مخاطبان این شبکه پیام تبریک داوود حیدری گوینده رادیو به مناسبت روز رادیو

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات جدول رسانه شاخص فرهنگ و هنر ایرج طهماسب رادیو فرهنگ فرهنگ و هنر ولی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر

منافقین تروریست پس از حمله به منزل شهید نوری تاجر و ترور وی منزل مسکونی این شهید را پیش چشمان مادرش به آتش کشیدند. - اخبار رسانه ها -

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ ترور یک نوجوان پیش چشمان مادرش و آتش زدن خانه

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شهید سعید نوری تاجر در سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

در روزهای انقلاب این شهید در صحنه‌های مبارزه با رژیم شاه با حضور در راهپیمایی‌ها، حمل پلاکاردها و توزیع اعلامیه‌ها مشارکتی فعال شد.

شهید نوری تاجر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت در سنگر مدرسه و زمینه های هنری و فرهنگی و تبلیغاتی به جهاد سازندگی پیوست و به اتفاق جمعی دیگر از جهادگران عازم روستاهای محروم کردستان شد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی از جهادگران به منظور سمپاشی و ضد عفونی کردن محیط جبهه عازم مناطق عملیاتی شد.

این شهید گرچه از لحاظ جسمی در وضعیتی مناسب به سر می‌برد ، اما آنچنان در اشتیاق انجام وظیفه فعال بود که عاقبت در اثر گرمای سوزان بیابان های دشت ذهاب و قصرشیرین با تنی رنجور و تب شدید به وسیله همرزمانش به تهران بازگردانیده شد.

وی پس از بهبودی و گذراندن دوره نقاهت به آرزوی شهادت به جبهه بازگشت.

شهید نوری تاجر گرچه به عنوان شاگرد ممتاز در امتحانات گزینش دانشکده تربیت معلم قبول شده بود اما جبهه را به دانشکده ترجیح داد و به عنوان عضوی از بسیج گاهی به پاسداری از حوالی بیت امام خمینی (ره) مشغول می‌شد.

روز شهادت

حوالی اذان مغرب در روز بیست و دوم تیر 1361، نزدیک افطار دو نفر از تروریست‌های منافق به منزل آن‌ها می‌روند، سعید در کنار مادرش بر سر سفره افطار در انتظار نوای اذان نشسته بود، زنگ به صدا در آمد و سعید از جا بلند شد و درب را باز کرد و در همان لحظه اول با مشاهده تروریست‌ها به ماهیت آن‌ها و نقشه شومی که در سر داشتند، پی برد و درب را به روی آن‌ها بست.

در این لحظه یکی از تروریست‌ها از فرصت استفاده کرده و پایش را جلوی درب گذاشت و چند تیر به سوی سعید شلیک کرد، سعید با تمام قوا درب را نگه داشت اما به دلیل جراحات وارده و درد و خونریزی با پیکری خون آلود بر زمین افتاد، سپس تروریست‌ها به درون خانه هجوم آورند و پس از بازرسی منزل، خانه را به آتش کشیدند.

مادر سعید سراسیمه پیکر پاک فرزند مجروح را در آغوش کشید و سر وی را بر بالین خود گذاشت، منافقین در همین حال گلوله‌ای به گلوی این شهید شلیک کردند و در حالی که خانه در شعله‌های آتش می سوخت، از صحنه فرار کردند.

روایت روزنامه اطلاعات از این جنایت

دو موتور سوار زنگ می‌زنند و سعید نوری پاسدار بسیجی 19 ساله‌ای که دیری نیست از جبهه آمده است علیرغم همه دقت‌های امنیتی که همواره بدان معتقد بود و مراعات می‌کرد اینبار با اندکی غفلت در را کمی باز می‌کند.

منافقین لوله اسلحه را از شکاف در به داخل آورده و سعید را به رگبار می‌بندند. سعید روزه دار بود و با خون خود افطار کرد. آن سو‌تر مادر مقاوم او بود که همراه کودک یک ساله اش تازه بر سر سفره افطار نشسته بود و منتظر سعید بود و دیگر هیچ کس در خانه نبود. در نیمه باز، صدای شلیک نیز همچنان بلند، شیشه‌ها شکسته، بچه یک ساله با شدت تمام فریاد زنان و پیکر خونین و رشید سعید فرو افتاده بر خاک و چه غریب و چه قهرمان و چه مظلوم. طنین اذان هنوز در فضاست و هوا رو به تاریکی است و سفره افطار همچنان گسترده و منافق تروریست اتاق‌ها و کمد‌ها را می‌چرخد که بقیه کجایند؟ غریبانه‌تر از این چگونه ممکن است؟ خانه را به آتش می‌کشند و در آخرین لحظات مغز سعید را با تیر خلاص می‌کوبند و می‌گریزند و این فاجعه پیش چشمان مادری رخ می‌دهد که پیکر پر خون فرزندش را در آغوش کشیده است و آن‌ها با قساوت یک جلاد خود فروخته مسخ شده حتی همین صحنه را نیز می‌بینند و بازهم از سعید نمی‌گذرند و تیری دیگر به او شلیک می‌کنند.

منبع:‌ میزان

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • میدان شهرت در ایران