Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، «رائد طالب جبل» قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری و هواشناسی یمن گفت: کشورهای ائتلاف متجاوز از اعطای مجوز فرود پروازهای هواپیماهای خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود امروز یکشنبه در فرودگاه صنعا فرود بیاید، خودداری کرده اند.

وی تصریح کرد: کشورهای متجاوز با مخالفت با دادن مجوز فرود هواپیماهای تجاری خطوط هواپیمایی یمن که قرار بود امروز وارد فرودگاه صنعا شوند، از تعهدات خود شانه خالی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبل تاکید کرد: این اقدام آنها نقض آتش بس اعلام شده از جانب فرستاده سازمان ملل در امور یمن است.

وی تصریح کرد: ائتلاف متجاوز از یک سو برای افزایش رنج و مشکلات ملت یمن و از سوی دیگر برای گمراه کردن افکار عمومی در زمینه پرونده بشردوستانه تلاش می کند.

همزمان شرکت هواپیمایی یمن نیز از تعویق اولین پرواز خود از طریق فرودگاه صنعا که قرار بود امروز یکشنبه انجام شود، ابراز تاسف کرد.

در بیانیه این شرکت آمده است که تا این لحظه مجوز اولین پرواز از فرودگاه صنعا به مقصد شهر عمان پایتخت اردن را که قرار بود امروز صبح ساعت هشت انجام شود، دریافت نکرده است.

وی افزود: شرکت از چند روز پیش برای مسافران بلیط رزو کرده بود و همه اقدامات فنی برای ورود هواپیما و زمان پرواز آن به سمت اردن را تدارک دیده بود.

در عین حال، شرکت هواپیمایی یمن از مسافران به خاطر عدم اجازه ائتلاف متجاوز سعودی به این شرکت برای انجام اولین پرواز از فرودگاه صنعا عذرخواهی کرد.

این شرکت ابراز امیدواری کرد که همه مشکلات در آینده نزدیک مرتفع شده و اجازه از سرگیری پروازهای خطوط هواپیمایی یمن داده شود.

این درحالی است که براساس قرارداد آتش بس اخیر بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.
 

برچسب‌ها جنبش انصارالله عربستان سعودی صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنبش انصارالله عربستان سعودی صنعا جنبش انصارالله عربستان سعودی صنعا قرار بود امروز ائتلاف متجاوز هواپیمایی یمن فرودگاه صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه