Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:41:34 GMT

ایجاد فرمانداری ویژه در دستور کار دولت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۸۶۷

خبرگزاری آریا-رئیس جمهور ، امکانات شهرستان‌های غرب استان تهران را متناسب با ظرفیت‌های این منطقه ندانست و گفت: دولت مصمم است در همه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در توزیع امکانات ، به سرانه جمعیت و همه ظرفیت‌ها توجه کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید ابراهیم رئیسی، شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شهریار و قدس با تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع)، گفت: تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم جزو سیره و سلوک امام علی (ع) بوده است و امیدواریم این سفر که در روز تعطیل و شهادت مولی الموحدین علی(ع) انجام می‌شود، منشأ تصمیمات خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم این منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور گفت: در این سفر مواردی از مشکلات مردم شهرستان‌های غرب استان تهران مطرح شد که تبعات این مشکلات ایجاب می‌کند اقدامات سریع برای برطرف کردن آنها انجام شود.
رئیسی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های غرب استان تهران، گفت: ضرورت دارد طرحی درباره نحوه مهاجرت و اسکان در شهرستان‎‌های غرب استان تهران تدوین شود تا مهاجرت همراه با ضابطه و مقررات باشد.
*** ایجاد فرمانداری ویژه در دستور کار دولت
رئیس جمهور ایجاد فرمانداری ویژه را از ضرورت‌های این منطقه دانست و گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و پس از بررسی کارشناسی می‌تواند در جلسه هیئت دولت مطرح شود، آنچنان که طرح استان شدن غرب و شرق استان تهران موضوعی قابل بررسی است.
رئیسی با اشاره به مشکل تأمین ودیعه مسکن برای خانواده‌های دهک‌های پایین جامعه، گفت: این موضوع در دولت بررسی شده و اوایل هفته آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس جمهور در ادامه به نیاز مناطق غربی استان تهران به مترو و حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: شرکت مشترک شهرداری‌ها می‌تواند در این خصوص فعال شود و بی‌تردید دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.
رئیسی بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام تأکید کرد و گفت: در راستای تصمیم دولت برای کلنگ نزدن طرح‌های جدید، در این سفر نیز مقرر شد مشکلات مجموعه بزرگ لبنیاتی و همچنین مجموعه پرورش قارچ در این منطقه برطرف شود تا به بهره‌برداری برسند.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید از مرکز بازپروری اخوان، اظهار داشت: معتاد متجاهر، مزاحم مردم است و ناامنی ایجاد می‌کند، لذا باید او را جمع‌آوری و شخصیت روحی و روانی او را بازسازی کرد و مرکز اخوان مجموعه خوبی است که می‌تواند در ارتقای امنیت و سالم‌سازی فضای جامعه بسیار مفید باشد.
رئیسی، همچنین درباره واقع شدن واحدهای مسکونی محمدآباد شهر قدس در حریم رودخانه، گفت: تعیین حریم برای رودخانه و دریا یک موضوع کارشناسی و قانونی است و لازم است مشکل مردم محمدآباد پیگیری شود تا تکلیف مردم مشخص گردد.
رئیس جمهور تأکید کرد: باید کارگروهی در این زمینه تشکیل شود تا این مشکل را در سطح شهرستان و نیز در سطح کشور بررسی کند و با تصمیم‌گیری مناسب، دغدغه و نگرانی مردم را برطرف کند.
رئیسی، همچنین به موضوع جمعیت و تأکید دولت برای توزیع امکانات بر اساس آن اشاره کرد و گفت: سرشماری، پیش‌تر هر پنج سال یکبار انجام می‌شد، اما آن را به 10 سال یکبار افزایش دادند که به نظر می‌‌رسد سرشماری پنج سال یکبار منطقی‌تر است، لذا ضرورت دارد ابعاد مختلف این موضوع در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیم‌گیری شود.
*** ضرورت سامان دادن به وضع اتباع خارجی
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت سامان دادن به وضع اتباع خارجی تأکید کرد و اظهار داشت: همه مشخصات و وضع تردد اتباع خارجی در مناطق مختلف کشور، باید کاملاً قاعده‌مند باشد و ضمن احترام به خواهران و برادران افغانستانی حاضر در کشورمان که امروز با مردم ایران پیوند خورده‌اند، لازم است نظارت‌ها نیز با دقت صورت گیرد.
رئیسی، گره‌گشایی از مشکلات مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: تأکید می‌کنم سفرهای استانی بدون تشریفات است و فقط باید جنبه کاری داشته باشد و در آن برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمعیت غرب استان تهران مشکلات مردم تصمیم گیری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!