Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:12:09 GMT

۳۰ اقدام مدیریت شهری برای تحقق شهر زندگی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۰۰۳

۳۰ اقدام مدیریت شهری برای تحقق شهر زندگی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ۳۰ انتظار از مدیریت شهری که در شکوفا شدن هر کدام از آنها منافع و ثمرات فراوانی برای شهر نهفته است را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی نژاد امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه در نطق میان دستور سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به پیشگاه با عظمت امیرمومنان و امام متقین (ع) درود فرستاد و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان متدیّن و خداجویمان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماهی که بنا به توصیف زیبای سیدالساجدین هیبتش در دل مؤمنان بسیار است و تا با ما است دل‌هایمان را رقّت و گناهانمان را نُقصان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصاحبت با آن هیچ کراهتی نیست و در معاشرت با آن هیچ ناپسندی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دوره ششم شورا مبنای مدیریت شهری در ایران و اصفهان به پایان سه ماهه سوم از سال اول عمر خود نزدیک می‌شود، افزود: در اینجا لازم است پیشرفت این مدت خود را ارزیابی کرده و گام‌هایی را که برداشته‌ایم و یا قصد برداشتن آنها را داریم مجدداً پیامدسنجی کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تنوع، تزایُد و پیچیدگی روزافزون ابرچالش‌های زیست محیطی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و نیز وجود فرهنگ سازمانی، ساختار و فرایندهای معیوب و غیربهره‌ور بر جای مانده از گذشته، تحقق رویاهای هر گروهی را با اما و اگرهای زیادی مواجه می‌کند، لذا برای فائق آمدن بر این موانع و طی طریق، التزام بر تصمیم‌گیری‌های راهبردی و اجرای مجاهدانه و نظارت هوشمندانه بر آن تصمیمات است که لازمه دریافت و اجرای تصمیمات مهم، هم افق شدن متولّیان امر است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم فعالیت کم نظیر اکثریت همکاران شورا و شهرداری، جاده و مسیر کار هنوز "هموار" نیست و بر اساس آنچه گفته شد "آب و هوا" نیز گاهی نامساعد می‌شود، ادامه داد: بر این باوریم که در " راه " هستیم و در هر قدمی که بر می‌داریم، دیداری با "مقصد" داریم، لذا در مجموع از مسیر پیموده شده تا اینجا رضایت داریم. هفته گذشته در گزارشی از عملکرد هفت ماهه خود و ۲۰ اقدام شاخص آن، سخن به میان آوردیم که مورد نقد و نظر مخاطبان قرار گرفت.

نباتی‌نژاد اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهری نیز بر تسریع در عملیاتی شدن این اقدامات اهتمام ورزند، چرا که تحقق این تأکیدات بخشی از کارنامه تمام مدیران شهری در این دوره را تشکیل خواهد داد و بی‌اعتنایی به تحقق آنها نیز ممکن است، خُسران پایان دوره را به همراه داشته باشد.

وی به تعدادی از اقدامات شاخص که در شکوفا شدن هر کدام از آنها منافع و ثمرات فراوانی برای شهر نهفته است اشاره کرد و گفت: تعیین نرخ بهره‌وری در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و تدوین راهکارهای ارتقای آن، تدوین الگوی کسب و کار شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، استقرار نظام پرداخت کارانه بر اساس بهره‌وری، رضایت ارباب رجوع از عملکرد ارتقای اعتماد عمومی در شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته بخشی از این اقدامات شاخص است که باید سریع‌تر اجرایی شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اجرای فاز دوم شناسنامه فرهنگی اجتماعی محلات و استقرار نظام باز توزیع کلیه منابع و امکانات بر اساس شاخص‌های سنجش شده در شناسنامه، جهش و تحول اساسی در پلتفرم "اصفهان کارت" با رویکرد ارتقای بهره‌وری، فراگیری و خدمات ارائه شده در آن، جهش و تحول اساسی در پروژه "منزلت کارت" با رویکرد فراگیری و ارتقای کیفی خدمات ارائه شده در آن نیز از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جهش و تحول اساسی در " سامانه ۱۳۷ " با رویکرد فراگیری و ارتقای عملکرد و رضایت شهروندان، ممیزی دوره‌ای تکنولوژی در شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و توسعه فناورانه سازمان مبتنی بر نتایج ممیزی، تدوین پیش‌نویس قانون مدیریت و ساماندهی مهاجرت در کلانشهرها و تلاش برای تصویب آن در مراجع ملی نیز از دیگر اقداماتی است که باید پیگیری شود.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد ساز و کار دریافت عوارض آلایندگی از میهمانان عبوری از خیابان‌ها و اتوبان‌های داخل و حومه شهر و تخصیص صددرصدی آن عوارض در توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا هوشمندسازی حمل و نقل شهری نیز باید انجام شود.

وی با تاکید بر تحول ساختاری و فرایندی به منظور حفظ و احیا بافت تاریخی و نیز نوسازی بافت فرسوده شهر گفت: باید فعالیت ستاد کارآفرینی شهرداری اصفهان دوباره از سرگیری و به صورت ملموس از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت تسریع در راه‌اندازی کامل رصدخانه شهری اصفهان و تحقق رؤیای مدیریت داده مبنا در شهر، ادامه داد: باشگاه شهراندیشان نیز باید سریع‌تر راه‌اندازی تا رؤیای مدیریت مشارکت مبنا با همراهی صاحبان اندیشه محقق شود.

وی با بیان اینکه خواستار تسریع در راه‌اندازی خانه خیران و تحقق رؤیای توسعه مشارکت مبنا با همراهی صاحبان سرمایه هستیم، اظهار کرد: صندوق‌های تأمین مالی جمعی نیز باید سریع‌تر راه‌اندازی تا رؤیای توسعه مشارکت مبنای شهر با همراهی تمام شهروندان محقق شود.

نباتی‌نژاد با اشاره به مطالعه، طراحی و اجرای طرح برج‌های چندمنظوره زیرزمینی مدرن در بافت‌های میانی و جدید شهری، گفت: لازم است میزبانی حداقل یک رویداد معتبر بین‌المللی در این دوره از مدیریت شهری برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر بازسیاستگذاری و توسعه کمی و ارتقای کیفی عملکرد رسانه‌های محیطی شهری، افزود: ارتقای قابل توجه سهم استفاده شهروندان از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی (مترو، اتوبوس و تاکسی) همراه با ارتقا قابل توجه رضایت از عملکرد ناوگان نیز باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد. پروژه‌های شروع شده از قبل که گاهی سوری افتتاح شده و بعد از افتتاح در آنها به روی بهره‌برداران بسته شده است، باید تکمیل شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازسیاستگذاری و تحول در رویکرد مشارکتی شهرداری برای بهره‌برداری از فضاهای ورزشی موجود و تحت مالکیت، گفت: حرکت از شهرداری نسل دوم (با فراگیری پیمان سپاری) به شهرداری نسل سوم با اولویت مردم سپاری در حوزه‌هایی به شدت قابل دسترس همچون نگهداشت و توسعه زیرساخت‌های شهری موجود در محلات نیز باید انجام شود.

وی با تاکید بر دقیق‌سازی و تقویت برند شهری اصفهان با رویکردهای اقتصادی و اجتماعی، گفت: سطح اخلاق حرفه‌ای همکاران مستقیم و غیرمستقیم از جمله مدیران، کارمندان، نیروهای خدماتی، رانندگان، آتش‌نشانان، باغبانان، پاک‌بانان، مأموران بازدید، نگهبانان، مربیان، کتابداران و خبرنگاران در جای جای شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته ارتقا یابد و همچنین از بحران بی‌تفاوتی سازمانی باید عبور کرد.

نباتی‌نژاد با اشاره به ضرورت تأسیس فرهنگ‌سرای بازار و تلاش در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی بازاریان افزود تجمیع ساختمان‌ها و سامانه‌های به شدت پراکنده شهرداری با هدف افزایش انسجام اجتماعی نیروها، بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی خدمت‌گیرندگان نیز باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت کارکنان چشم به راه شهرداری که گاهی بیش از ۲۰ سال است امنیت شغلی ندارند، باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: شفافیت حداکثری در امر پیمان‌سپاری و مردم‌سپاری پروژه‌ها، اقدامات و رویدادهای شهری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم به منظور ارتقای نظارت هوشمند شورای اسلامی شهر اصفهان همچون تسریع در دسترسی به سامانه‌های موجود و ایجاد سامانه ارتباطات مردمی مستقیم شورای اسلامی شهر نیز باید تکمیل شود، باور دارم تحقق ۳۰ انتظاری که مطرح شد در کنار سایر مواردی که اعضای شورای اسلامی شهر در زمان‌های دیگری به آنها پرداخته و می‌پردازیم؛ می‌تواند رؤیای رسیدن به شهر زندگی را شتاب بخشد.

کد خبر 570539

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر زندگی شهر کلانشهر جلسه علنی شورای شهر اصفهان صحن علنی شورای شهر مدیریت شهری اصفهان عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری و سازمان ها و شرکت باید مورد توجه باید سریع تر مدیریت شهری نباتی نژاد راه اندازی قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممانعت شورای شهر از قطع درختان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عضو شورای شهر اراک گفت: درختان نقش مهمی را در زندگی انسان و محیط اطراف دارند و از جمله مزایای آن می‌توان به تولید اکسیژن، ایجاد فضای مناسب و تلطیف و تنظیم دمای هوا، تثبیت خاک و کاهش آلودگی برای زندگی اشاره کرد.

چگینی افزود: قطع درختان قطعا نقش بسیار مخربی را در محیط زندگی ما دارد که حوزه مدیریت شهری تلاش دارد به هیچ عنوان درختان قطع نشود و برای پروژه‌های شهری نسبت به جابجایی درختان اقدام شود.

به گفته چگینی در صورت نیاز به قطع درختان برای ساخت و ساز‌های شهری، میزان خسارت وارده تخمین زده می‌شود و بنای تصمیمات ما بر این است که نسبت به توسعه فضا‌های شهری اقدام شود.

چگینی در خصوص بلوار شهید آنجفی و قطع درختان این بلوار هم گفت: قرار بوده بر اساس مصوبات شورای ترافیک دوربرگردانی در این محل ایجاد شود که گویا استعلامات به طور کامل انجام نشده و این موضوع در دست بررسی شورای اسلامی شهر است.

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان