Web Analytics Made Easy - Statcounter

سکونشینی نوراللهی در امارات می‌تواند زمینه را برای بازگشت او به پرسپولیس فراهم کند. درست است که مبلغ قرارداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری او را پرسپولیس نمی‌تواند متقبل شود، اما در سال جام جهانی، نوراللهی نیاز به حضور کامل در ترکیب تیمش دارد

خبرگزاری میزان - خبر ورزشی نوشت: بعد از پایان لیگ بیستم که با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید، احمد نوراللهی در قامت یک بازیکن ملی و مهم، تصمیم گرفت بخت خود را برای حضور در باشگاهی متمول و خارجی آزمایش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیشنهاد‌های بسیاری از لیگ‌های قطر، امارات و چین دریافت کرد، اما انتخابش شهر دبی و باشگاه شباب الاهلی بود. آن هم با قراردادی به ارزش یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برای فصل اول. نوراللهی توافقی دو ساله با الاهلی انجام داد که مبلغ قرارداد فصل بعد او هم رقمی در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار خواهد بود. نکته جالب اینکه طرفین می‌توانند برای سال سوم هم به توافق برسند. باز هم نکته ویژه، معافیت نوراللهی از مالیات است که نشان می‌دهد الاهلی در زمان جذب این هافبک ملی‌پوش و آماده، تا چه حد مصر بوده است.

نوراللهی که شماره ۷ الاهلی را پوشید، از ابتدای فصل تا امروز که ۲۰ هفته از لیگ امارات گذشته، تنها ۱۵ بار وارد زمین شده. ۱۲ بار به‌عنوان بازیکن ثابت که در ۴ مورد تعویض شده و البته ۳ بار هم به‌عنوان مهره تعویضی یا جانشین. یعنی هافبک ۲۹ ساله تیم ملی روی هم ۸ بازی کامل و ۹۰ دقیقه‌ای انجام داده و البته در ۵ بازی الاهلی نیز غیبت داشته و در ترکیب قرار نگرفته است. این آمار نمی‌تواند برای کاپیتان سابق پرسپولیس که در تمام طول فصل، یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود، قابل قبول باشد.

شرایط نوراللهی وقتی بغرنج‌تر می‌شود که بدانیم او در لیگ قهرمانان آسیا هم چندان در تفکرات مهدی علی- سرمربی ایرانی‌الاصل و اهل لار الاهلی- جا ندارد. نوراللهی در نخستین بازی الاهلی مقابل آهال ترکمنستان که با تساوی یک بر یک تمام شد، جایی در فهرست تیمش نداشت و روی سکو نشست. او مقابل فولاد هافبک پشت مهاجم بود، اما دقیقه ۸۳ گل بخودی زد و ۵ دقیقه بعد هم تعویض شد. برابر الغرافه در بازی سوم و به‌دلیل آشنایی با بازی سعید عزت‌اللهی، نوراللهی در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما فقط ۶۶ دقیقه در زمین بود و با تصمیم مهدی علی جای خود را به احمد عبدالله داد. در ۲ بازی بعدی مقابل الغرافه و آهال که به ترتیب با پیروزی ۸ بر ۲ و ۲ بر یک الاهلی به اتمام رسید، نوراللهی جایی در ترکیب نداشته و جالب اینکه در لیست نیز قرار نگرفته است.

احمد نور در این ۵ دیدار، تنها ۱۵۴ دقیقه در زمین بوده و البته با توجه به نتایجی که الاهلی گرفته، بعید است خیلی زود بتواند به تفکرات سرمربی برگردد و دوباره پیراهن اصلی تیمش را بپوشد. الاهلی از ۵ بازی، ۹ امتیاز در لیگ قهرمانان به دست آورده و صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده. این تیم ۴ روز دیگر برای کسب صدرنشینی به مصاف فولاد می‌رود و در صورت پیروزی می‌تواند به‌عنوان تیم اول صعود کند. مهدی علی هم در جدیدترین مصاحبه خود گفت: «در حال حاضر تیم خوبی داریم و در حال نتیجه‌گیری هستیم؛ بنابراین دیگر نیازی به بازیکنان خارج از لیست خود نداریم!»

همین موضوع و سکونشینی نوراللهی در امارات می‌تواند زمینه را برای بازگشت او به پرسپولیس فراهم کند. درست است که مبلغ قرارداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری او را پرسپولیس نمی‌تواند متقبل شود، اما در سال جام جهانی، نوراللهی نیاز به حضور کامل در ترکیب تیمش دارد. بخصوص که او از جمله بازیکنان کلیدی و ثابت تیم ملی است که اسکوچیچ هم برای موفقیت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ حساب ویژه‌ای روی توانایی‌هایش باز کرده است. نوراللهی همیشه علاقه خود را به پرسپولیس ابراز کرده و به حضور دوباره در این تیم چراغ سبز نشان داده. شرایط فعلی او و همچنین افت پرسپولیس در این فصل هم می‌تواند این انتقال را جدی‌تر کند. باید منتظر اخبار جدید در این زمینه باشیم و ببینیم آیا هواداران پرسپولیس می‌توانند بازگشت احمد نور را جشن بگیرند یا نه؟

بیشتر بخوانید: روایتی از روزه گرفتن ستاره‌های فوتبال در ماه خدا

انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال ایران پرسپولیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فوتبال ایران پرسپولیس یک میلیون جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت

پرونده ثبت جهانی روستای تاریخی فهرج با اقدامات مرمتی و حفاظتی صورت گرفت آماده شده و این روستای تاریخی در مسیر معرفی به عنوان روستای جهانی حرکت می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،  روستای فهرج یکی از تاریخی ترین نقاط استان یزد است که دارای ویژگی‌های بسیار زیادی است که سبب شده این روستا نسبت به دیگر نقاط متفاوت و متمایز باشد.

از جمله ویژگی‌های روستای تاریخی فهرج، قرار گرفتن نخستین مسجد در ایران است و در کنار آن وجود جاذبه‌های تاریخی دیگر از جمله مجموعه شهدا و چاه چهل دختران این منطقه را بسیار خاص کرده است.

با توجه به این ویژگی‌ها، این روستای تاریخی و زیبا به عنوان کاندیدای روستای جهانی در نظر گرفته شده و از این رو بحث مرمت آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

امروز هم خبرنگاران یزد اقدام به بازدید از این روستای تاریخی کردند تا علاوه بر آشنایی بیشتر با فهرج، از اقدامات صورت گرفته برای مرمت آن مطلع شوند.

سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در جریان این بازدید اظهار داشت: طی دو ماه گذشته با تیمی که در فهرج مستقر شدند با همکاری اهالی فهرج، یک سری اقدامات و فعالیت‌هایی در این روستا به صورت مدون و با برنامه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات برای انتخاب نهایی روستای فهرج انجام می‌شود تصریح کرد: پیگیری‌های متعددی برای این موضوع صورت گرفته و روز گذشته هم پرونده آماده شده فهرج به وزارت میراث ارائه شد و دوشنبه باید این پرونده نهایی شده و به سازمان جهانی گردشگری برای انتخاب نهایی روستای جهانی ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت روستا از کل کشور برای این موضوع در نظر گرفته شده که چند مورد از آنها در سال‌های قبل هم نسبت به ارسال پرونده اقدام کرده بودند ولی به دلایلی انتخاب نشده بودند و به همین دلیل پرونده‌های آنها از فهرج جلوتر بوده و در حال تکمیل آن هستند.

رستگاری خاطرنشان کرد: آنچه که در روستا باید انجام می‌گرفته به ویژه توسط اهالی در حال انجام است و امیدواریم که بتوانیم هرچه بهتر این پرونده را تکمیل کرده و زمینه انتخاب نهایی فهرج را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون نسبت به رسانه‌ای شدن ویژگی‌های روستای فهرج کامل نشده گفت: این موضوع نقیصه‌ای است که بخش قابل توجهی از ایراد آن به ما برمی‌گردد اما باید از الان نسبت به رسانه‌ای شدن هرچه بیشتر آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

نکته بسیار مهم این است که فهرج صرفا به عنوان یک بنا و یا یک روستای تاریخی مورد توجه نیست بلکه به عنوان یک روستای جهانی گردشگری خواهد بود و بناهای تاریخی یکی از شاخصه‌های آن است.

نجمه نادری، ناظر مرمت و ساماندهی روستای تاریخی فهرج یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه تاکید اصلی ما ثبت جهانی فهرج نیست، گفت: زمانی که هدف اصلی ما صرفا ثبت جهانی روستا باشد، پس از آن که این اتفاق رخ داد به هدف رسیدیم و در واقع همه چیز تمام می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید بدانیم که ثبت شروع یک کار حفاظتی در حوزه های فرهنگی، کالبدی و اقتصادی است و ما به دنبال آن هستیم که از ثبت جهانی برای این منظور استفاده و بهره برداری کنیم.

نادری خاطرنشان کرد: تفاوتی که اینجا می‌تواند از سایر نقاط داشته باشد، سبک زندگی مردم این روستاست که در فهرج جاری و ساری است و این موضوع باید در تمامی شئون زندگی آنها حفظ شود و ما باید به این سمت حرکت کنیم که از داشته‌های روستا حفاظت کرده و مانع از نابودی آن شویم.

ناظر مرمت و ساماندهی روستای تاریخی فهرج یزد بیان کرد: اقداماتی هم که الان در حال انجام در روستاست، برای این موضوع است که بتوانیم برای حداقل یک تا دو دهه آینده این روستا را نسبت به آسیب‌ها بیمه کنیم.

وی افزود: این اقدام مثل کاری است که 20 سال قبل در روستای فهرج آغاز شده و منجر به یک حفاظت 20 ساله خوب از محدوده تاریخی روستای فهرج شده و مردم هم با اهمیتی که به این حوزه دادند از آن حفاظت لازم را داشته‌اند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند(عکس)
  • الوحده در حضور احمد نوراللهی قهرمان لیگ کاپ امارات شد
  • بازگشت مدافع پرسپولیس به ترکیب اصلی
  • (عکس) دشمن شماره یک فردوسی‌پور در ورزشگاه آزادی!
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس آماده شد
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • تیتر مورد علاقه هواداران پرسپولیس پیش از جدال سپاهان