Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد کمبود خوراک دام را علت گرانی فرآورده‌های دامی دانست و گفت: برخی قوانین تعزیرات حکومتی مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با معاون پیشگیری از وقوع جرم سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان یزد با بیان اینکه کار در تعزیرات حکومتی مسئله مهمی است، اظهار داشت: اکنون زمانی است که مراقبت و نظارت بر بازار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر در تعزیرات حکومتی تصریح کرد: بسیاری از قوانین تعزیرات حکومتی دست و پا گیر است و مشکلی از مردم حل نمی کند.

ناصری ادامه داد: قوانین باید به نحوی باشد که با تعیین تکلیف پرونده، تکلیف اجناس و کالاهای قاچاق نیز مشخص شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: می توان از برخی از این کالاها با انجام کار کارشناسی برای توزیع بین فقرا و نیازمندان استفاده کرد.

وی افزود: البته حساب مواد مخدر کاملا جداست و باید به تهران ارسال شود اما لازم است تکلیف سایر اجناس به سرعت مشخص شود.

ناصری بر انهدام برخی اجناس و کالاهای کشف شده نظیر سیگار نیز تاکید کرد و گفت: گاه سالهای متمادی پارچه، خوراکی، پوشاک و ... در انبارها بلا تکلیف می ماند که این روند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: هم مدیران استان یزد و هم مدیران تعزیرات حکومتی در تهران باید نسبت به این موضوع اقدام و کار عاجل کنند.

امام جمعه در مورد برخورد با گران فروشی ها نیز بیان کرد: باید ریشه این گرانی ها و گران فروشی ها پیدا شود زیرا در مواقعی حرکت هایی در سطح کلان می شود که بر قیمت ها تاثیر می گذارد که عمده این حرکات در حوزه صادرات و واردات است.

وی افزود: بسیاری از واردکنندگان و حتی برخی از تولیدکنندگان، خواهان سود بسیار هستند و هیچ ضابطه و قانونی برای تعیین نرخ سود اجناس وجود ندارد و چه بسا واردکنندگانی که تا 90 و 100 درصد سود می خواهند و این خود عامل گرانی های خودسر است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که تولیدکننده و وارد کننده، سود منطقی روی اجناس خود بکشد و این موضوع باید به طور جدی مورد نظارت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ناظر و تعیین کننده قیمت نباید به نحوی انتخاب شود که از این موضوع منتفع شوند، افزود: اینکه تولیدکننده یا واردکننده خود تعیین کننده قیمت یا ناظر باشد، اصولی نیست.

امام جمعه یزد، سودخواهی بالا و قانع نبودن به سود معقول و پایین را عامل بسیاری از گرانی‌ها دانست و اظهار داشت: قیمت گذاری‌های خودسرانه، گرانی افسارگسیخته در بازار ایجاد کرده است.

ناصری همچنین با اشاره به برخی گرانی‌ها در حوزه فرآورده های دامی بیان کرد: عامل این گرانی کمبود خوراک دام است و خوراک دام در حالی یکی از اقلام وارداتی محسوب می شود که در کشور خودمان ظرفیت تولید با آب کم وجود دارد.

وی تصریح کرد: عده ای بدون انجام کار کارشناسی و مطالعه و بدون آزمودن روش‌های خلاقانه، مدام از بی آبی سخن می گویند و به این بهانه کشور را محتاج و وابسته به وارداتی از جمله خوراک دام کرده اند.

ناصری ادامه داد: تعزیرات حکومتی باید تجربیات خود را به میدان بیاورد و از این روال جلوگیری کند.

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی خوراک دام امام جمعه گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد