Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:56:26 GMT

۷۱۶ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان مرکزی صادر شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۲۴۸

۷۱۶ جواز تاسیس واحد صنعتی در استان مرکزی صادر شد

«علی جودکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سرمایه‌ مورد نیاز برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان مرکزی ۳۸۲ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که در بخش نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از این میزان جوازهای تاسیس ۲۲ هزار فرصت شغلی در نقاط مختلف استان مرکزی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۳۸۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز پارسال در استان مرکزی صادر شد که در قیاس با مدت مشابه قبل آن حدود چهار درصد رشد داشته است.

جودکی مجموع سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری استان در سال گذشته را  ۵۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اشتغال پیش‌بینی در این پروانه‌ها چهار هزار و  ۹۷۰ فرصت برآورد می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین جواز تاسیس پارسال در شهرستان‌های اراک و زرندیه صادر شد و ساوه به‌لحاظ میزان سرمایه‌گذاری در صدر بوده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم

بازرس کارگروه ساماندهی وزارت راه و شهرسازی از برخورد قاطع و قانونی در برابر مشاوران املاک غیرمجاز و متخلف خبر داد و گفت: در گشت و بازرسی از مشاوران املاک شهرهای پردیس و بومهن با دستور قضایی ۸ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز پلمب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، گشت مشترک دستگاه های نظارتی از مشاوران املاک پردیس و بومهن بر اساس مصوبات صورتجلسه ستاد ساماندهی وضعیت مشاوران املاک با حضور نمایندگان دستگاه های متولی برگزار شد.

بهادر اکبر زاده در حاشیه گشت و بازرسی از مشاوران املاک شهرستان پردیس با اشاره به اقدامات جدی در مقابله با افزایش تخلفات مشاوران املاک غیرمجاز اظهار داشت: در راستای دستور مقام قضایی و مصوبه سومین جلسه فرمانداری پردیس در جهت ساماندهی مشاوران املاک با همراهی اعضای کارگروه شهرستان، تمامی مشاوران املاک مجاز و غیرمجاز به‌صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش می‌شوند.

وی افزود: گشت و بازرسی در سطح شهرستان با هدف برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب اجرا و تعطیلی واحد‌های صنفی غیرمجاز در اولویت قرار گرفت.

بازرس کارگروه ساماندهی وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: با دستور مقام قضایی 8 واحد صنفی مشاور املاک که مدت‌ها پیش در شهرهای پردیس و بومهن بدون پروانه کسب و غیرمجاز اقدام به فعالیت داشتند، شناسایی و با تشکیل پرونده قضایی پلمب شدند.

اکبر زاده با اشاره ساماندهی مشاوران املاک یادآور شد: با تفهیم اختیار کارگروه ساماندهی مشاوران املاک در هفتمین شورای عالی مسکن از سوی رئیس‌جمهور و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، برنامه ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات کشور در سطح شهرستان به‌صورت مستمر و هفتگی ادامه خواهد داشت.

انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم

ثبت تخلف واحد‌های صنفی مشاوران املاک

علی قاسمی رئیس اداره تعزیرات شهرستان پردیس با اشاره به چگونگی تخلفات مشاوران املاک در شهرستان پردیس بیان داشت: بیشترین تخلفات واحد‌های صنفی فعال، عدم استفاده از فرم‌های قابل دسترس است و معمولاً برای دور زدن قانون از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: برخی از مشاوران املاک در شهر بومهن غیرمجاز اقدام به فعالیت می‌کنند و هنوز جهت اخذ مجوز در سامانه یکتا و مراجعه به اماکن اقدام نکرده‌اند.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در پردیس

محمد خندان مسئول بازرسی فرمانداری شهرستان پردیس نیز در این خصوص اظهار داشت: مشاوران املاک فاقد پروانه کسب که به‌صورت قارچ گونه در حال رشد هستند با اجرای این طرح زیر ذره‌بین اداره بازرسی، ارزیابی، عملکرد، حقوقی و ارتباطات مردمی فرمانداری شهرستان پردیس قرار می‌گیرند.

وی افزود: با تلاش دستگاه‌های مرتبط و قاضی تعزیرات حکومتی با اخطار ماده 27 قانون توسط اتاق اصناف شهرستان پردیس به مشاوران املاک فاقد مجوز، واحدهای متخلف پلمب شد.

خندان در پایان خاطرنشان کرد: این طرح با دستور قضایی تا حصول اطمینان از نحوه صحیح فعالیت مشاوران املاک و اخذ پروانه کسب هر هفته به‌صورت مستمر ادامه دارد و رسیدگی به تخلفات واحد‌های دارای مجوز در برنامه آتی است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد