Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گلستان در موضوع تزریق واکسن در رتبه اول بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان گلستان قرار دارد.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که موضوع کرونا ضربه‌های زیادی را به موضوع اشتغال و جامعه کارگری وارد کرد و از این رو انتظار داریم همه ما ضمن تزریق واکسن، در رعایت مسائل پیشگیرانه در استان کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: کارگر به عنوان ارزشمندترین و سودمندترین نیروی در گردش چرخه اقتصادی و تولید در کشور محسوب می‌شود.

خواجه مظفری خاطرنشان کرد: کارگران و جامعه کارگری و کارفرمایی در تاریخ‌های مختلف انقلاب اسلامی، افتخارآفرین بوده و خواهند بود.

وی اضافه کرد: حتی در زمان شیوع ویروس کرونا که اکثر مشاغل تعطیل و یا دورکار بودند، کارگران در کارخانه‌ها و در تولید کشور در خط مقدم حاضر بوده و نگذاشتند چرخه تولید استان آسیبی ببیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: ۱۰۶ برنامه را در گرامیداشت هفته کار و کارگر داریم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و باقی به صورت شهرستانی برگزار خواهد شد.

خواجه‌مظفری تاکید کرد: یادواره شهدای کارگر با حضور فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در این هفته برگزار خواهد شد که یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته است.

وی اضافه کرد: بازدید از واحدهای تولیدی دارای مشکل و موانع با رویکرد افزایش تولید و اشتغال در کارخانه‌های استان در برنامه‌های ویژه این هفته قرار دارد و این کارخانه‌ها توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان احصا شده و در این هفته بازدید خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: نشست با نمایندگان کارگران در اصناف مختلف در روزهای گذشته برگزار شده و در هفته کار و کارگر هم برگزار خواهد شد و مذاکرات برای رفع مشکلات کارگری در استان گلستان به نتایج خوبی هم رسیده و امیدواریم بتوانیم خدمت‌ خوبی را برای این جامعه ارزشمند انجام دهیم.

خواجه‌مظفری تاکید کرد: در سال گذشته یک خانه بهداشت کارگری ملی در استان گلستان حائز رتبه اول شد و در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای جامعه کار و کارگری در هفته کار و کارگر اجرایی خواهیم کرد و برای طول یک سال آینده نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح سالن ورزشی در کلاله که با هزینه ۹ میلیاردی ساخته شده در برنامه‌های این هفته قرار دارد و تلاش بر این است بتوانیم از این خانه ورزش برای افزایش سطح سلامتی و تندرستی جامعه کارگری استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: افتتاح شرکت‌های تعاونی کوچک مقیاس و بازدید از مشاغل خانگی در استان گلستان از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان گلستان است.

خواجه‌مظفری گفت: دیدار مدیران و مسوولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارگران آسیب دیده از مهم‌ترین برنامه‌های ما در هفته کار و کارگر است.

* بازرسی‌های سرزده بازرسان از واحدهای کارگری گلستان

وی متذکر شد: سیاست ما حفظ اشتغال موجود است و بازرسان در کارگاه‌های دارای مشکل حاضر می‌شوند و مسائل و مشکلات جامعه کارگری و حتی ایمنی کارگاه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: اخراج کارگری در استان در سال ۱۴۰۰ و بیمه بیکاری در این سال روند کاهشی داشته و در سال جاری یک هزار و ۱۵۴ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این عدد در گذشته نزدیک ۲ هزار نفر بوده است.

خواجه‌مظفری گفت: رسیدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیکی است و چیزی به نام کاغذ در شوراهای حل اختلاف و هیات‌های تشخیص نداریم و در غالب سامانه جامع روابط کار این اقدامات انجام می‌شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات اصلی در این اداره‌کل صلح و سازش است که در این عرصه نیز عملکرد استان گلستان از میانگین کشوری بهتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد آرای ما در دیوان عدالت اداری تایید شده است، تاکید کرد: در بخش کارگری به صورت میانگین در سال بالای ۱۰ هزار مراجعه داریم که مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم.

* فعالیت ۱۶ معدن در گلستان

خواجه‌مظفری گفت: ما ۱۶ معدن فعال داریم و بازرسان ما به صورت دائمی از این معادن در حال بازرسی هستند و در بازرسی‌ها بازرسان وارد تونل کار می‌شوند و مسائل مختلف را بررسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سه دفتر کفالت اتباع خارجی داریم که کارت کار برای اتباع خارجی صادر می‌کنند که در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰ نفر پروانه کار برای fکارگیری اتباع خارجی صادر کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: ۲۴ کاریابی داخلی و دو کاریابی بین‌المللی در استان داریم که نیروی کار به خارج از کشور صادر می‌کنند و ۱۱ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان گلستان داریم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گرگان هفته کار و کارگر معادن گلستان کار و رفاه اجتماعی استان گلستان هفته کار و کارگر استان گلستان جامعه کارگری مدیرکل تعاون خواجه مظفری کارخانه ها جامعه کار خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم و کلزا تاکنون ۵۹۴ هزار و ۱۷ تن محصول از کشاورزان استان توسط مراکز تعاون روستایی خریداری شد.

زرگانی افزود: از این میزان ۵۴۶ هزار و ۳۴۶ تن گندم و ۴۸ هزار و ۶۷۱ تن کلزا می‌باشد. 

وی ادامه داد: در این مدت ۲۹۷ هزار و ۶۰ تن گندم به کارخانه‌های آرد و سیلو‌های گندم و ۴۴ هزار و ۱۵۱ تن کلزا با کارخانه روغن کشی مدلل ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان