Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مروتی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در تاریخ از پیش اعلام شده برگزار می شود، تأکید کرد: در ۲ سال گذشته، زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر کرد که مشکلات زیادی برای دانشگاه ها در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تعویق آزمون های کارشناسی ارشد، دانشگاه ها با مشکلات زیادی در برنامه ریزی ثبت نام دانشجویان مواجه شدند. بر این اساس، تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر زمان بندی کنکورهای سال جاری از جمله کارشناسی ارشد نداریم. برگزاری به موقع آزمون ها باعث به موقع اعلام شدن نتایج نهایی در شهریورماه می شود. 

اعمال فاصله ۱.۵ متری بین داوطلبان بیش از فاصله اعلام شده ستاد کرونا (۱ متر)  

سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور درباره فاصله اجتماعی در کنکور کارشناسی ارشد، خاطرنشان کرد: سازمان سنجش تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است. این ستاد همه فاصله ها را به قبل از وقوع کرونا برگردانده است. بر اساس این مصوبه، فاصله اجتماعی در کنکور کارشناسی ارشد هم یک متر اعلام شد. با این حال، سازمان سنجش آموزش کشور قبل از دریافت این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فاصله اجتماعی آزمون یادشده را یک و نیم متر برنامه ریزی کرده بود که همین فاصله در کنکور کارشناسی ارشد هم اعمال می شود.

به گفته مروتی، با توجه به کمتر بودن تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در مقایسه با کنکور سراسری، رعایت فاصله یک و نیم متر در حوزه های آزمون امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، صبح امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری تهران تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان تعویق کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ شدند.

تصویر زیر، دلایل این معترضان را برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد نشان می دهد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در سراسری کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور ویروس کرونا کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان کنکور کنکور کارشناسی ارشد فاصله اجتماعی سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد

ایسنا/مازندران رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران گفت: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب در استان مازندران در سلامت کامل انجام شد.

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و رییس ستاد استانی با اشاره به این نکته که این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند، افزود: پنج هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰هزارو ۷۵۳  داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و سه‌هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

علی‌نژاد با تاکید بر این‌که با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار گردید، خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید دکتر یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • ۴ متقلب کنکور دستگیر شده اند / ۶۰ نفر به دلیل سیل به آزمون نرسیدند
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد