Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن طاهریان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: روزه داران می‌توانند با صرف سحری و مایعات مناسب در ساعات اولیه صبح برای اهدای خون مراجعه کنند و اگر در ابتدای صبح کم انرژی هستند می‌توانند ساعات بعد از افطار را برای اهدای خون در نظر بگیرند، زیرا مراکز اهدای خون تا پاسی از شب فعال است.

وی ادامه داد: چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز در نجات جان هم‌نوعان خود مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: چهار پایگاه اهدای خون در استان سمنان  در ماه مبارک رمضان صبح‌ها از ساعت هشت تا ساعت ۱۳ و پس از افطار از ساعت ۲۱ تا ۲۴ و در شب‌های قدر تا ساعت یک بامداد  برای خون‌گیری از متقاضیان فعال است.

طاهریان تصریح کرد: افراد گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و پس از انجام معاینات و بررسی دقیق آزمایش‌های تجویز شده از سوی متخصصان و پزشکان مستقر در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

اهدای خون یکهزار و ۵۹۵ نفر در ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون استان سمنان افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون یکهزار و ۹۰۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۵۹۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون  یکهزار و ۵۲۵ مرد و ۷۰ خانم با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان سمنان با اهدای خون در عمل خداپسندانه نجات جان بیماران نیازمند سهیم شدند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: ذخایر خون استان اکنون وضعیت مناسب دارد اما نیاز به خون نیازی همیشگی است، از نوع‌دوستان دعوت می‌شود نسبت به اهدای خون و مشارکت در نجات جان انسان‌ها اهتمام داشته باشند.

آزمایش‌هایی مانند هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری های مقاربتی از خون های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سازمان انتقال خون تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم و کافی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است.

برچسب‌ها سلامت سمنان شب قدر ماه رمضان سازمان انتقال خون ایران بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سمنان شب قدر سلامت سمنان شب قدر ماه رمضان سازمان انتقال خون ایران بهداشت و سلامت اهدای خون استان سمنان انتقال خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • فرودگاه بین‌المللی سمنان مهیای بهره‌برداری است
  • الزام واجدان شرایط شرکت در دور دوم انتخابات مجلس به مراجعه به شعب قبلی
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد