Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:32:31 GMT

شهرستان ملکشاهی خواستگاه تولید انواع چاقو است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۵۹۶

شهرستان ملکشاهی خواستگاه تولید انواع چاقو است

فرزاد شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بگده دارای نشان جغرافیایی در وزارتخانه است و همچنین در فهرست آثار ملی معنوی نیز قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به منحصربه‌فرد بودن بگده برخی از سازندگان، این محصول را علاوه بر استان‌های داخلی، به کشورهای دیگر جهان از جمله قاره اروپا نیز صادر می‌کنند و متقاضیان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی با بیان اینکه مشخصات و ویژگی‎‌های چاقوی تولیدی شهرستان ملکشاهی با استانی چون زنجان تفاوت دارد، گفت: برای ثبت ملی ملکشاهی به‌عنوان شهرچاقو باید شاخصه‌هایی مرتبط با موضوع رعایت و ایجاد شود.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: ایجاد اِلمان‌های شهری مرتبط با بگده و چاقوی خاص ملکشاهی و افزایش تعداد کارگاه‌های تولید بگده و چاقو و کارگران و صنعتگران این حرفه از جمله آیتم‌هایی است که باید برای ثبت ملی ملکشاهی به عنوان شهر چاقو رعایت و اجرایی شود که عملیاتی کردن آن نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری و شورای شهر است.

شریفی اضافه کرد: این طرح امسال به وزارتخانه ابلاغ می‌شود و رایزنی و حضور نمایندگان مجلس در جلسات دفاع از این طرح ضروری است.

به گفته وی بین ۱۰ تا ۱۵ کارگاه معادل ۹۰ درصد کارگاه‌های شهرستان ملکشاهی با بیش از ۳۰۰ نفر نیروی صنعتگر در حوزه تولید بگده و چاقو فعالیت دارند.

برچسب‌ها ایلام ملکشاهی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ملکشاهی میراث فرهنگی ایلام ملکشاهی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روشی آسان و هوشمندانه برای اتصال دو شلنگ هم اندازه به یکدیگر (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) چگونه دو شلنگ آب را به شکلی خلاقانه به یکدیگر وصل کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل
  • خسارت سیلاب به منازل مردم شهرستان ملکشاهی
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر استان ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل