Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@11:06:10 GMT

کودکان در پناه کلام وحی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۷۲۳

کودکان در پناه کلام وحی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در اواسط دهه ۷۰ توجه بخش عمده‌ای از رسانه‌ها و به طور خاص رسانه ملی به کودک پنج ساله‌ای جلب شد که حافظ کل قرآن کریم بود. در آن زمان فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند و تلویزیون هم برنامه‌ای شبیه عصر جدید پخش نمی‌کرد؛ مردم در جمع‌های دوستانه و خانوادگی درباره کودکی به نام سیدمحمدحسین طباطبایی صحبت می‌کردند که با وجود سن کم، توانسته خود را به عنوان یک استعداد در حوزه قرآن‌آموزی مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناخته شدن طباطبایی در کنار چند کودک قرآن‌آموز دیگر، باعث ترویج قرآن‌آموزی کودکان شد و خانواده‌ها را بر آن داشت که برای آموزش قرآن به فرزندانشان اهتمام بیشتری داشته باشند. تلاشی که تا امروز هم کم و بیش ادامه دارد.

بسیاری از خانواده‌ها برای علاقه‌مند کردن کودکان به یادگیری قرآن کریم در رشته‌های گوناگونی مانند قرائت، حفظ، مفاهیم و... برنامه‌ریزی خود را دارند حتی برخی کودکان از ابتدا، تحصیل را در مدارس ویژه قرآنی آغاز می‌کنند اما در این میان نباید مسئولیت حاکمیت را در فراهم کردن بسترهای این موضوع به شکل عمومی و برای همه کودکان نادیده گرفت.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین بازوهای فرهنگی مدیریت شهری در پایتخت، سال‌هاست که فعالیت‌های قرآنی را در برنامه‌های خود در نظر دارد و به عنوان مثال فرهنگسرای قرآن در جنوب تهران به شکل تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند اما بعضی برنامه‌ها هم به شکل عمومی‌تری به ترویج فراگیری قرآن می‌پردازند که قرآن بخوانید، جایزه بگیرید یکی از آنهاست. برنامه با سابقه‌ای که سال‌هاست در مناسبت‌های مختلف مانند عید نوروز و ماه مبارک رمضان به صورت گسترده‌ای در شهر تهران برگزار می‌شود و در آن کودکان با خواندن یک سوره از قرآن کریم، جایزه دریافت می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شد و برنامه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید هم از این قاعده مستثنا نبود و برگزاری آن برای مدتی متوقف شد. در چنین شرایطی فضای مجازی به کمک این برنامه آمد و ماه مبارک رمضان سال گذشته مجازی برگزار شد. کودکان برای شرکت در این پویش ویدئویی از قرائت، روان‌خوانی یا ارائه حفظیات قرآنی خود را به دبیرخانه ارسال و برگزیدگان جوایز خود را دریافت کردند.

امسال در ماه مبارک رمضان با توجه به بهبود وضعیت کرونا، قرآن بخوانید، جایزه بگیرید به دبیری مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک تهران و فرهنگسرای ملل علاوه بر بخش مجازی، به صورت میدانی هم برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای ملل با اشاره به محوریت ترویج قرآن کریم در برنامه‌های فرهنگی - تربیتی و هنری ماه مبارک رمضان در بسته برنامه بر آستان جانان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: هدف از اجرای پویش قرآن بخوانید، جایزه بگیرید نیز ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم است.

ایمان کُرد افزود: این پویش برای خردسالان ۶ تا ۹ ساله در حال برگزاری است، در بخش مجازی پویش قرآن بخوانید، جایزه بگیرید، علاقه‌مندان می‌توانند ویدئوهای فرزندان خود از روخوانی، روان‌خوانی، ترتیل یا قرائت قرآن را به یکی از صفحات و گروه‌های مجازی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران یا صفحه گل‌های قرآنی به نشانی golhayeghorani در فضای مجازی ارسال کنند، زیباترین تلاوت‌ها در این صفحه منتشر خواهد شد.

وی ضمن دعوت از کودکان برای شرکت در پویش قرآن بخوانید، جایزه بگیرید گفت: این پویش از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد، همچنین پویش قرآن بخوانید، جایزه بگیرید همزمان با شب‌های قدر در مساجد و بقاع متبرکه و در حاشیه نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) میزبان کودکان است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه یک تهران بیان کرد: در بخش میدانی نیز این پویش با هدف ترغیب کودکان به فراگیری قرآن کریم، با برپایی ایستگاه‌هایی در نقاط پرتردد هفت منطقه پایتخت اجرا می‌شود.

کُرد اظهارداشت: پویش قرآن بخوانید، جایزه بگیرید در مناطق یک(ساعت ۱۷ تا ۱۹ در میدان چیذر)، چهار (ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در ضلع جنوبی فرهنگسرای اشراق، جنب مترو)، ۱۰ (ساعت ۱۱ تا ۱۳ در میدان بریانک)، ۱۲ (۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در میدان آئینی امام حسین(ع))، ۱۳ (از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در بوستان خیام)، ۱۷ (ساعت ۱۷ تا ۱۹ در بلوار شهدای گمنام) و ۱۹ (ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در میدان ابن سینا) میزبان شرکت‌کنندگان است و کودکان با خواندن یک سوره قرآن می‌توانند از هدایای پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند، علاقه‌مندان در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و اطلاعات در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۷ تماس حاصل کنند.

مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امسال به مناسبت ماه مبارک رمضان با عنوان برآستان جانان با شعار رمضان، جشن بندگی و صبر با مشارکت رادیو سراسری قرآن برگزار می‌شود. افزایش ارتباط با خدا در بین مردم شهر تهران، ترویج فضیلت اخلاقی صبر در بین مردم و ایجاد فضای جشن و شادی به مناسبت ماه رمضان در شهر از رویکردهای برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ماه مبارک رمضان است.

این سازمان ۲۴ عنوان برنامه فرهنگی هنری در ۴۶۰ اجرا تدارک دیده است که ویژه‌برنامه ضیافت‌الحسین (ع) در میدان آئینی امام حسین(ع)، سحرخیزان کوچک برگزاری جشن ویژه دخترها و پسرهای روزه اولی، بازی محیطی راز ویژه نوجوانان و جوانان به همت فرهنگسرای خاوران، پویش هفت سالگی با هدف آموزش نماز به گروه سنی هفت تا ۱۰ سال و برگزاری مسابقه رازهای آسمانی با موضوع مفاهیم قرآن کریم از جمله این برنامه‌هاست.

شکیبا؛ اجرای نمایش خیابانی با موضوع صبر در مناطق منتخب، راه‌اندازی سامانه ندای قرآن؛ تلفن گویای ۱۴۴۰ برای ارائه خدمات قرآنی از قبیل ترتیل، ترجمه، قرائت و تفسیر، برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی سراج؛ ویژه جلسات قرآنی محلات شهر تهران در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم، کارگاه آموزشی هنر تلاوت، دوره آموزشی تربیت دینی، تنفس صبح؛ برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد شهر تهران و کرسی تلاوت قرآن کریم و اقامه اذان توسط نوجوانان در ایستگاه‌های منتخب مترو از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان است.

برچسب‌ها سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ملل ماه رمضان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ملل ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فرهنگسرای ملل ماه رمضان قرآن کریم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ماه مبارک رمضان جایزه بگیرید قرآن کریم شهر تهران برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب