Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@23:32:01 GMT

نان‌های صنعتی چقدر گران می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۹۶۳

نان‌های صنعتی چقدر گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور با اشاره به افزایش قیمت سهمیه گندم این صنف، گفت: قیمت هر عدد نان صنعتی تا هفته آینده دست کم تا ۳ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش قدس آنلاین، هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد که از این میزان، مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰  تومان به عنوان اصل قیمت تعیین شده و یک هزار تومان به عنوان هدیه تحویل در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از آن مجلس قیمت خرید تضمینی گندم را از کشاورزان با ۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده بودند. قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۵ هزار تومان بود. به عبارت دیگر افزایش قیمت در هر کیلوگرم گندم ۶ هزار و ۵۰۰ بوده است.  

این میزان افزایش قیمت برای خرید تضمینی یک محصول کشاورزی بی سابقه است و به نظر می رسد تصمیم دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تحت تاثیر روند رو به افزایش قیمت جهانی این محصول استراتژیک باشد؛ اما با این حجم از افزایش قیمت، رشد قیمت در محصولات حاصل از آن که مهمترین شان نان است، اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور اولین نوع از نان هایی که تحت تاثیر افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی گندم رشد قابل خواهد داشت را نان های صنعتی عنوان کرد. 

به گفته محسن لزومیان به اتحادیه اعلام شده است قیمت سهمیه هر کیلوگرم گندم نان های صنعتی از ۲ هزار ‌ و ۷۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.

لزومیان با بیان اینکه قیمت هر کیلو گرم آرد برای تولید نان صنعتی به ۱۶ هزار تومان خواهد رسید، افزود: در نتیجه قیمت هر عدد نان صنعتی بدون در نظر گرفتن سایر هزینه های موثر در قسمت تمام شده تولید، دست کم تا سه برابر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد؛ حداکثر تا هفته آینده اثر این افزایش قیمت خود را با گرانی ‌نان در بازار نشان دهد.  

لزومیان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نان صنعتی با شرایط اقتصادی مردم همگام نیست، پیش بینی کرد: تقاضای نان صنعتی در کشور به شکل قابل توجه ای کاهش خواهد یافت.  

وی تصریح کرد: با توجه به عدم توان رقابت نان صنعتی با نان سنتی تعطیلی واحدهای نان صنعتی قطعی خواهد بود و این به معنی از دست رفت سرمایه های کلانی است که بخش عمده آن از طریق وام های بانکی تامین شده است.

لزومیان تعطیلی ۴۰ درصدی واحدهای نان صنعتی را در مدت زمان کوتاه محتمل دانست.  

وی یادآوری شد: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه قرار بر این بود که با هدف تامین سلامت جامعه ۴۰ درصد نان تولیدی کشوری صنعتی شود؛ اما بر خلاف این برنامه ها شاهد کاهش تعداد واحد های نان صنعتی و تولید این نوع نان در کشور هستیم.

رئیس اتحادیه نان صنعتی کشور با انتقاد از بی توجهی دولت به نظر بخش خصوصی، اظهار کرد: در اکثر مواقع تصمیم در پشت درهای بسته بدون حضور بخش خصوصی گرفته می شود، هر تصمیمی که بدون توجه به نظر بخش خصوصی گرفته شده است نتایج منفی آن بیش از نتایج مثبت است.

لزومیان همچنین نسبت به فساد احتمالی ایجاد شده با توجه به فاصله قیمت سهمیه گندم نان سنتی و نان صنعتی هشدار داد.

وی تنها راهکار جلوگیری از مشکلات در حوزه نان را یکسان سازی قیمت های گندم و آرد برای تمام صنف عنوان کرد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت نان صنعتی افزایش قیمت نان صنعتی قیمت خرید تضمینی گندم نان های صنعتی افزایش قیمت هزار تومان هزار و ۵۰۰ نان صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته