Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@14:43:26 GMT

نیاز هند به روسیه برای دفاع از مرزهای این کشور

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۱۳۹

نیاز هند به روسیه برای دفاع از مرزهای این کشور

وزیر دارایی هند در گفت وگو با بلومبرگ گفت که دهلی نو تمایل دارد با غرب دوست باشد اما برای دفاع از مرزهایش به کمک روسیه نیاز دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از رویترز، "نیرمالا سیتارامان" وزیر دارایی هند طی مصاحبه ای در شهر واشنگتن در گفت و گو با بلومبرگ افزود: «هند می خواهد در دنیای آزاد، دوستان قوی داشته باشد اما برای دفاع از مرزهای خود به کمک روسیه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
هند بیشتر تجهیزات نظامی خود را از روسیه تهیه می کند و در هفته های اخیر، دهلی درخواست کشورهای غربی برای محدود کردن روابط دوجانبه با مسکو را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین رد کرده است.
دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند، به دلیل امتناع از محکومیت آشکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل درگیری در اوکراین، با انتقاد متحدان غربی مواجه شده است.
سیتارامان گفت:  «هند با پاکستان و چین، اختلافات مرزی قدیمی دارد و در گذشته با هر دو وارد جنگ شده و بر حفاظت از منافع منطقه ای خود متمرکز است.
سیتارامان اضافه کرد: «شما همسایه ای دارید که همراه همسایه دیگری، هر دو علیه شما هستند. در شرایط جنگ روسیه و اوکراین، اگر اتحادهایی ناخوشایند ایجاد شود، هندوستان باید قوی باشد که بتواند از خود محافظت کند.»
او افزود: «هند می‌خواهد با اتحادیه اروپا و جهان آزاد و لیبرال غربی دوست شود اما نه به عنوان یک دوست ضعیف که اینجا و آنجا به کمک ناامیدانه نیاز دارد.»
سیتارامان این اظهارات را روز جمعه در ایالات متحده و در حاشیه نشست های بهاری سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، گفت.
ایالات متحده به طور سنتی به دنبال متعادل کردن روابط بین رقبای منطقه‌ای هند و پاکستان بوده است، در سال‌های اخیر نیز روابط استراتژیک با دهلی نو را برای مقابله با چین بهبود بخشیده است.
بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا که این هفته برای تقویت روابط امنیتی و تجاری به هند سفر کرده بود، گفت که بعید است هند به روابط طولانی مدت خود با روسیه پایان دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مسکو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسئولان ایران
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران