Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه شصتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره تفاهم نامه‌های شهرداری تهران گفت: جهت ایجاد رفاه برای شهروندان باید مدیریت مشارکتی داشته باشیم و این مشارکت در دو جهت در سطح شهرداری دنبال می‌شود.

او با اشاره به این مشارکت‌ها اظهار کرد: یکی از این سطوح همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی و دیگری مشارکت با مردم است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این هستیم تا از طریق مشارکت با مردم و میدان دادن به آنها در عرصه‌های مختلف، بار را از دوش شهر برداریم تفاهم نامه با وزارت راه، نفت و مقدمه تفاهم نامه با وزارت نیرو در این راستا بوده‌اند.

شهردار تهران درباره تفاهم نامه با وزارت نفت و خروجی آن گفت: آنچه ما دنبال می‌کنیم در چارچوب قانون است. اهتمام وزارت نفت و شهرداری اجرای درست تفاهم نامه است.

می‌توانید در ادامه خلاصه‌ای از صحبت‌های شهردار تهران به نقل از خبرگزاری مهر را بخوانید:

*وزارت نفت هم نگاه حمل و نقلی و هم غیر حمل و نقلی و در خصوص انرژی و ساختمان‌ها دارد زیرا این موارد به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.

*در حال حاضر پسماند شهری تهران توسط ۶۴ پیمانکار انجام می‌شود. آنها زباله تر را به ۸ مرکز می‌فرستند و به صورت کلی ۲۲ پیمانکار موجود در مناطق در کنار ۸ مرکز، زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند و به آزاد کوه منتقل می‌کنند.

*برای آنکه پسماند را سامان دهیم و از درون منازل تفکیک را انجام و از مخازن صیانت کنیم به دنبال این هستیم که در ۸ مرکزی که وظیفه جمع آوری زباله را دارند سرمایه گذاری را از طریق مشارکت با مردم انجام دهیم تا بخشی از این زباله‌ها به انرژی و بخشی به کمپوست تبدیل شود و بخشی که قابل بازیافت نیست به آراد کوه برود.این کار به ۱۸ ماه زمان احتیاج دارد و پس از آن زمان تکمیل می‌شود اولین مرکز انجام این کار ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و منجر به ایجاد درآمد ثابت شهری می‌شود.

*سازمان فاوا شهرداری سهم حوزه دیجیتال را برعهده دارد د هرچیزی غیر از آن به حوزه سازمان فناوری مرتبط است به صورت کلی سازمان فناوری نوین مانند معاونت فناوری ریاست جمهوری و فاوا مانند وزارت ارتباطات است.

*(در خصوص تعدیل نیرو و تحولات شهرداری تهران) گزارش این کار را آقای فروزنده می‌دهد و این اقدام سیاسی نبوده است و اکثر نیروها جذب شدند.

کد خبر 672026

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران