Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@03:23:02 GMT

بوریس جانسون به فکر کلید زدن انتخابات زودهنگام است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۳۶۳

بوریس جانسون به فکر کلید زدن انتخابات زودهنگام است

آفتاب‌‌نیوز :

 چنانچه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بتواند از تبعات رسوایی به اصطلاح "پارتی گیت" مربوط به مهمانی‌هایی که در زمان اجرای قرنطینه‌ مربوط به مقابله با شیوع کروناویروس برگزار کرد، زنده بیرون بیاید و تنزل یافتن جایگاه حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها به دورنمای شرکت این حزب در رقابت مربوط به انتخابات محلی پنجم مه آسیب وارد نکند، به گفته برخی منابع در آن صورت جانسون شانسی معادل ۵۰-۵۰ برای رهبری کردن این حزب در انتخابات آتی کشورش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وب‌سایت دیلی میل، اوایل ماه جاری میلادی، بوریس جانسون، به همراه همسرش کری و ریشی سوناک، وزیر دارایی دولتش از سوی پلیس شهر لندن به دلیل تخلفشان از قوانین مربوط به اجرای قرنطینه در زمان برگزاری یک جشن تولد برای نخست وزیر انگلیس در مقر نخست وزیری در ژوئن ۲۰۲۰ جریمه شدند. همچنین انتظار می‌رود مجازات‌های دیگری در ارتباط با این رسوایی در ماه آینده میلادی علیه آنها اعمال شود.

گمانه‌زنی شده که نخست وزیر انگلیس در دست‌کم دو دورهمی از ۱۲ مورد در دست تحقیق از سوی پلیس شهر لندن حضور پیدا کرده است.

دولت انگلیس برنامه‌ریزی کرده بود تا از تمام مدت زمان باقی‌مانده تا انتخابات سال ۲۰۲۴ کشورش بهره ببرد تا اجازه به اجرای برنامه بازیابی اقتصادی مربوط به دوره پس از همه‌گیری در ضمن اجرای یک برنامه جدید کاهش مالیات ارائه شده از سوی ریشی سوناک وزیر دارایی این کشور ادامه دهد اما گفته شده که استراتژیست‌های دولت لندن قصد دارند ملاحظاتشان را از این بابت کنار بگذارند. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر تمرکز روی چگونگی حفظ بوریس جانسون در قدرت است.

اگر برای اجرای انتخابات زودهنگام در انگلیس فراخوان داده شود، گمان برده می‌شود که زمان کافی برای آنکه یک نامزد جدید نخست وزیری به جای جانسون تا قبل از روز انتخابات تدارکات لازم را فراهم کند وجود نخواهد داشت.

دیوید کانزینی، استراتژیست انتخاباتی و یک مدیر سابق کمپین انتخاباتی در حزب محافظه‌کار انگلیس که در ماه فوریه به عنوان معاون جدید دفتر نخست وزیر منصوب شد، طبق گزارشات به مشاوران دولت انگلیس هشدار داده "برای یک انتخابات سراسری در هر زمانی"‌ آماده شوند.

کانزینی که زمانی از سوی دیوید جونز، معاون رئیس نهاد موسوم به گروه تحقیقات اروپایی (ERG) به عنوان "یکی از زیرک‌ترین عامل‌های سیاسی در بریتانیا" لقب گرفته بود، ظاهراً جلو افتاده تا دست به "تغییر روایت" درباره عملیات‌ها در دولت انگلیس بزند.

این در حالی است که ناظم‌های پارلمانی حزب محافظه‌کار انگلیس معتقدند جانسون در صورت شکست این حزب در انتخابات میان دوره ماه ژوئن این کشور به طرزی غیرقابل اجتناب با رای عدم اعتماد در پارلمان انگلیس مواجه می‌شود.

علاوه بر آن به گفته جان کرتیس، رسوایی "پارتی گیت" ممکن است مشکلات چشمگیری را در جریان انتخابات محلی ماه مه انگلیس متوجه محافظه‌کاران کند. از زمان بالا گرفتن مناقشه مربوط به رسوایی پارتی گیت در انگلیس نتایج حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها روندی تنزلی پیدا کرده است.

به نوشته ایندیپندنت، کرتیس گفت: این ماجرا نه تنها قرار نیست تمام شود بلکه حالا قوت گرفته و مخالفان دولت جانسون قصد دارند به صحبت درباره آن ادامه دهند. همه این اتفاقات به نفع کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس تمام می‌شود.

به گفته منابع، تاکنون مجموعا ۴۶ نامه درخواست برگزاری رای عدم اعتماد برای بوریس جانسون نزد گراهام برادی، رئیس کمیته ۱۹۲۲ محافظه‌کاران فرستاده شده است. با این وضعیت، تنها هشت درخواست دیگر برای رسیدن به حد نصاب لازم برای به جریان افتادن یک رقابت بر سر رهبری در حزب محافظه‌کار انگلیس لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوریس جانسون انگلیس حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دنیز شمیهال» (Denis Shmygal) نخست‌ وزیر اوکراین در سخنانی ادعا کرد که استرالیا در حال آماده سازی بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین است.

بر اساس ادعای نخست‌ وزیر اوکراین، قرار است این پول برای خرید محموله بزرگی از هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا همچنین مهمات هوا به زمین را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این در حالیست که وی پیشتر نیز ادعا کرده بود که استرالیا پهپادهایی به ارزش ۳۲.۵ میلیون دلار و مجموعه بزرگی از سامانه های موشکی ضدهوایی را به کی یف ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که استرالیا در خصوص اعای مطرح این مقام اوکراینی تا کنون بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر 6091317

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!