Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:03:30 GMT

کاهش ۱۱ درصدی حجم آب موجود درسدها

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۴۴۲

کاهش ۱۱ درصدی حجم آب موجود درسدها

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، وضعیت بارش‌های سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۰ تا آخر شهریور۱۴۰۱) چندان مناسب نبود و در عین حال از پراکندگی مناسبی هم برخوردار نبود.

درحالی که برخی مناطق کشور از بارش های به نسبت خوبی برخودارشدند، در برخی نقاط دیگر بارش‌ها خوب نبود.

امسال بارش‌ها در مجموع نسبت به سال قبل مناسب نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه ترین گزارش مرکز پایش و هشدار خشکسالی نیز نشان از آن دارد که بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۲۹.۴ درصدی دارد این کاهش بارش اثر مستقیم بر موجودی سدها دارد.

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ فروردین به ۲۶ میلیارد و ۲۷ میلیون متر مکعب رسیده و این درحالی است که در سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) این میزان ۲۹ میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعب بوده که ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کل آب ورودی به سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۰) تا ۳۰ فروردین ۲۱ میلیارد و ۱۳ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با ۲۱ میلیارد و ۷۷ میلیون متر مکعب سال آبی پارسال ۳ درصد کاهش یافته است.

میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ فروردین ۱۴ میلیارد و ۱۱ میلیون متر مکعب بود که در مقایسه با خروجی پارسال آبی که ۱۹ میلیارد و ۴۵ میلیون متر مکعب بوده کاهش ۲۷ درصدی دارد و تا ۳۰ فروردین ماه ۵۲ درصد از ظرفیت ۵۰.۵ میلیارد متر مکعبی سدهای کشور پربوده است.

سدهای ۵ گانه تهران نسبت به پارسال ۳۶ درصد کاهش دارند

موجودی آب سدهای ۵ گانه تهران تا ۳۰ فروردین ۴۷۹ میلیون متر مکعب گزارش شده که در مقایسه با سال آبی پارسال ۳۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

اکنون ۲۵ درصد سدهای ۵ گانه تهران پرآب هستند که ضرورت دارد برای عبور از فصل گرم تدابیر مدیریت مصرف جدی گرفته شود.

سدهای ۱۰ گانه خوزستان نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش دارند

سدهای ۱۰ گانه استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۰) تا ۳۰ فروردین ۱۳ میلیارد و ۸۹۹ میلیون متر مکعب آب داشته اند که نسبت به سال آبی پارسال فقط ۱۰درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا صرفه جویی در مصرف آب بارش باران شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا صرفه جویی در مصرف آب بارش باران تغییرات آب و هوا صرفه جویی در مصرف آب بارش باران شرکت مدیریت منابع آب ایران ابتدای سال آبی جاری میلیون متر مکعب سال آبی پارسال تا ۳۰ فروردین درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار