Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در شصتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در چشم انداز ۱۰ ساله تهران برای تحقق مدیریت مشارکتی از اولین اقدامات، راه اندازی قرارگاه ها بود تا اهداف واحدی را با مشارکت سایر نهادها و دستگاه ها دنبال کنیم که دغدغه های جدی نظام و شهر تهران است.

وی با بیان اینکه در آستانه تشکیل قرارگاه جمعیت هستیم تا ظرفیت‌های این حوزه را جمع کنیم و خدمت و امکان مرتبط به خانواده ها را فراهم کنیم، گفت: یکی دیگر از رئوس ما ایجاد تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه ها بود تا از اختیارات قانونی در دولت و مجلس و شورای شهر به عنوان یک قاعده استفاده کنیم و بتوانیم از طریق تفاهم نامه ها یک بستر جدی برای ارائه خدمت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه برهم انباشتگی مشکلات در تهران شرایطی را ایجاد کرده که حل این مشکلات از عهده یک دستگاه خارج است، گفت: لذا ایجاد قرارگاه ها برای جایگزین کردن مدیریت واحد شهری و تفاهمات بین شهرداری و دستگاه‌های مربوطه به ما کمک می کند که امکان استفاده از ظرفیت های بیشتری را داشته باشیم بنابر این کارشناسی کردن ابعاد مختلف برای تنظیم این تفاهم نامه ها ریلی برای ما و وزارت خانه ها و دستگاه های مختلف ایجاد کرده است. 

به گفته وی، تفاهم با وزارت راه افقی را برای ما باز کرد تا از ظرفیت‌های قانونی در قانون جهش مسکن بهره ببریم و نوسازی شهری را در محدوده بافت‌های فرسوده و از طرفی توسعه دقیق را در بافت‌های راکد شهر داشته باشیم و رونقی را در ساخت و ساز برای تامین نیازها از جمله بحث مسکن استطاعت پذیر صورت دهیم؛ از این رو ساخت  ۱۸۰ هزار واحد مسکونی مورد توجه قرار گرفت.

شهردار تهران ادامه داد: در روزهای اخیر نیز شاهد این بودیم که با وزارت نفت تفاهم نامه ای امضا کردیم و اساس آن این بود که چارچوبی را دنبال کنیم که کاهش مصرف سوخت را در تهران و به تبع آن کاهش آلایندگی و هوای پاک را شاهد باشیم.

به گفته وی، این تفاهم نامه سرفصلی داشت که مربوط به حوزه توسعه مترو و اتوبوس و به ویژه اتوبوس برقی و تاکسی های هیبریدی بود و امکانی را فراهم می کند که سطح مصرف سوخت را کاهش و از تسهیلات قانونی آن استفاده کنیم. 

زاکانی با اشاره به توجه به توسعه فناوری های نوین در تفاهم با وزارت نفت گفت: بنا شد با توسعه شرکت های دانش بنیان که ناظر به مدیریت انرژی در تهران فعالیت می کنند دست به دست هم دهیم این موضوع را به صورت فناورانه پیگیری کنیم و هم به وزارت نفت و هم به شهرداری کمک شود امکانات، تسهیلات و حرکت در مسیر دانش و اشتغال پایدار را به ارمغان بیاورند. 

وی با بیان اینکه باید با توسعه زیر ساخت های شهری و کاهش مصرف سوخت از تسهیلات استفاده کنیم افزود: یکی از این موارد اصلاح معابر بود که ما به ازای اصلاح آن، موجب کاهش سفرهاو مصرف سوخت می‌شود بر همین اساس اصلاح ۹۸ تقاطع که ۷۰۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه می‌کند در برنامه قرار دارد و ما به ازای آن از موارد و تسهیلات این کار استفاده می کنیم.

شهردار تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) گفت: امسال در تصمیمی که گرفته شد برای اولین بار طی ۵۰ سالی که از تاسیس بهشت زهرا(س) می گذرد، بنا شد در ماه مبارک رمضان بهشت زهرا (س) ۲۴ ساعته باشد و در قطعات مربوط به ۳۰ هزار شهید گرانقدر، ۲۴ ساعته ارائه خدمت می شود و این مسأله سبب شد که در ایام لیالی قدر عنایت ویژه ای نسبت به بهشت زهرا(س) رقم بخورد و شب ۲۱ ماه مبارک رمضان یک شب تاریخی در این فضا بود؛ این حکایت از این دارد که مسئولیت های ما سنگین است و باید ناظر به ظرفیت های شهر دقت لازم را داشته باشیم. 

صرفه‌جویی در برق مصرفی معابر

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه ها طول کشید تا گروه های کارشناسی با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند و به یک چارچوب مشخص برسند و بعد از آن منجر به یک تفاهم نامه جدی شود، گفت: تفاهم نامه ای با وزارت نیرو در دو سطح در دستور کار است؛ یکی ناظر به انرژی و برق از جمله پست های برق که نیاز به بازبینی دارند و فرصت جدیدی را برای تهران خلق می کند و دیگری ناظر به مصرف انرژی با بازبینی در روشنایی معابر که چند هزار روشنایی ظرف دو سال تغییر می کند تا ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم.  

شهردار تهران با بیان اینکه ما به ازای بهره مندی شهر از یک روشنایی مناسب از طرفی به واسطه صرفه جویی منابع لازم نیز فراهم می شود، افزود: همچنین با مصرف درست برق در ساختمان‌ها بالغ بر ۲۶۰ مگاوات برق قابل صرفه جویی است؛ بنا شد شروع این کار را از طریق ساختمان‌های شهرداری و ساختمان های مرتبط با آن داشته‌ باشیم؛ بخش دیگر در این سرفصل ایستگاه های تغذیه و بهره مندی ماشین ها و موتور سیکلت ها برای مجموعه های برقی بود که قرار شد وزارت نیرو مواردی را فراهم کند و وزارت نفت نیز توسعه ایستگاه های شارژ را مورد توجه قرار دهد. 

تامین آب مصرفی فضای سبز پایتخت با استفاده از پساب‌ها

شهردار تهران ادامه داد: در تفاهم با وزارت نیرو سرفصل بعدی ناظر به جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهر تهران است؛ منطقه ۲۲ از نظر وضعیت فاضلاب یک عقب افتادگی جدی دارد، بر همین اساس بنا شد ۴ نقطه مدنظر برای ایستگاه های تصفیه در اختیار وزارت نیرو قرار داده شود که اولین مجموعه را تحویل دادیم تا بعد از ۲ سال تصفیه خانه ها در این ۴ نقطه شکل بگیرد؛ مجموعه میزان آب مصرفی برای فضاهای سبز شهری موضوع دیگر در این تفاهم بود که با افق ۲۱۰ میلیون لیتر در روز، در حال حاضر بخشی از آبیاری از طریق بازچرخانی آب انجام و قرار شد در سال‌های آتی کل آب فضاهای سبز را از پساب آب‌های فاضلاب داشته باشیم.

نیاز تهران به ۷۰۰ کیلومتر شبکه آبهای سطحی

وی سرفصل بعدی در تفاهم با وزارت نیرو را کارهای مشترک ناظر به آبهای سطحی برشمرد و توضیح داد: تهران نیاز به ۷۰۰ کیلومتر شبکه آبهای سطحی دارد که ۵۳۰ کیلومتر آن اجرا شده و ۱۷۰ کیلومتر نیاز به توسعه داریم که طبق برنامه باید تا سال ۱۴۲۰ تکمیل شود ولی ما بنا داریم این کار را ظرف ۶ سال انجام و با وزارت نیرو تعامل جدی داشته باشیم؛ همچنین قرار شد میزان تولید انرژی که انجام می دهیم را وزارت نیرو از ما خریداری کند، مثلا در هشت مجموعه فرامنطقه ای که از طریق نقاط تفکیک زباله ایجاد خواهد شد در بخش هاضم ها و تولید انرژی وزارت نیرو از ما خریداری کند و یک درآمد پایدار شهری را برای تهران فراهم کنیم؛ علاوه بر این در رود دره فرحزاد اعمال قانون از طریق وزارت نیرو برای پاکسازی آن و طراحی برای خطوط انتقال انرژی به زیر زمین و آزادسازی فضاهای زیر این خطوط فشار قوی برای امکان توسعه شهری در مناطق درگیر از دیگر تفاهمات با وزارت نیرو است.  

زاکانی با بیان اینکه تفاهم نامه بعدی با نیروهای مسلح امضا شد، گفت: بخش عمده ای از زمین‌هایی که از دوران قبل در شهرها بوده متعلق به نیروهای مسلح است و قانون انتقال پادگانها به خارج از شهر نیازمند مراوده و تعامل است و در این راستا پیرامون پادگان هایی مانند ۰۶، جی، دوشان تپه و کوهک نیازمند تفاهم هستیم، بنابراین بنا شد در قالب یک تفاهم و چارچوب مشخص این موضوع را پی بگیریم و در کنار آن ساخت و سازهایی که این‌ نهاد انجام می دهد نیز با شهرداری دنبال و مورد تفاهم قرار بگیرد و نهایتا تفاهم نامه کلی با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد تا گره از مشکلات شهر باز کنیم.

کلنگ‌زنی ۶ هزار واحد مسکونی خرداد ماه

شهردار تهران افزود: با بنیاد مسکن تفاهم کردیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی را بسازد؛ در بافت های فرسوده ۴ هزار واحد کلنگ زنی شد و ۶ هزار واحد نیز خرداد ماه کلنگ زنی می شود، همچنین سطح اول تفاهم با بنیاد مستضعفان ناظر به املاکی است که مورد تعارض و نظر طرفین است و باید مسائل و معضلاتی که از قبل باقی مانده را حل و فصل کنیم و سطح دوم تفاهم ناظر به بهره مندی از ظرفیت‌ها برای ساخت و ساز و توسعه شهر تهران است. 

تحول در تهران با همکاری و مشارکت مجموعه‌های مردمی

وی ادامه داد: تفاهم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را نیز در دستور کار داریم تا از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم؛ بنابراین سطح اول ناظر به ایجاد قرارگاه ها و سطح دوم کار مشارکتی مربوط به تفاهم نامه ها است و در صورت اجرایی شدن آنها گره های بزرگی از تهران باز خواهد شد؛ سطح سوم مدیریت مشارکتی نیز ناظر به همکاری و مشارکت مجموعه های مردمی است که تحت عنوان مشارکت با مجموعه فعالین در شهر کار جدی را دنبال می کنیم تا با ایجاد یک خدمت شایسته زمینه مشارکت مردم برای تحول در تهران را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است، افزود: کارگروهی در آخرین جلسه هفته گذشته تشکیل شد تا سرفصل‌های مختلفی تعیین شود. قرار است که علاوه بر استفاده از ظرفیت بالای علم و دانش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های شهر تهران، حوزه فناوری هم در شهر تهران توسعه یابد تا با اشتراک گذاری ظرفیت‌های ویژه، توسعه فناوری در پایتخت رخ دهد. 

تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

زاکانی در ادامه سخنان خود بیان کرد: با تصویب سازمان فناوری‌های نوین، این کار حتماً تسریع خواهد شد تا در ابعاد مختلف به شهر تهران کمک کند. مقرر شد که کارگروه در مدت زمان ۲۰ روزه، پیشنهادات خود را ارائه دهد تا در ماه آینده، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری به امضاء برسد. امکانات و اقتضائات بسیاری در شهر تهران وجود دارد که مدیریت شهری با اشتراک گذاری توانمندی‌های موجود می‌تواند جهشی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین داشته باشد.

وی ضمن اشاره به پیگیری تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: شهر تهران از بعد بهداشتی، فقیر است. میزان خدمات بهداشتی که به شهروندان ارائه می‌شود قابل پذیرش نیست، اما از بعد درمانی بسیار غنی و توانمند بشمار می‌رود و محل ارجاع بیماران سایر شهرهای کشور است. بر همین اساس جلساتی با معاون بهداشت وزیر، برگزار و کمیته قرارگاه سلامت با حضور روسای دانشگاه‌ها تشکیل شد تا اقدامی مشترک با شهرداری تهران انجام شود. این تفاهم نامه در راستای تقویت بعد بهداشتی شهر تهران و کاهش ابتلای بیماری شهروندان در پایتخت است. 

شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران امکان همکاری مشترک با سایر دستگاه‌های کشور را دارد تا با اشتراک گذاری توانمندی‌های مدیریت شهری، تفاهم‌نامه‌های متعددی امضاء شود و آن‌ها را به مرحله اجرا برساند.

زاکانی ضمن اشاره به دیدار با مسئولان کمیته امداد خمینی (ره) گفت: این جلسات در جهت فقرزدایی شهر تهران بود که برهمین اساس مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد خمینی(ره) به امضاء برسد.

وی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها سبب می‌شود تا از ظرفیت سایر دستگاه‌ها بهره مند شویم و در جهت توسعه شهر تهران، ظرفیت‌های شهرداری را به اشتراک بگذاریم. امید است که این مسیر به بهترین نحو، امکان بهره مندی از ظرفیت‌های شهر تهران را برای مدیریت شهری فراهم کند.

تفاهم با مپنا در حوزه برقی‌سازی اتوبوس‌ها

شهردار تهران درباره تفاهم‌نامه‌ دیگری گفت: این تفاهم‌نامه به منظور ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقلی با شرکت مپنا در حوزه برقی سازی اتوبوس‌ها و ... است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. امید است که شرایطی ایجاد شود تا با تجمیع ظرفیت سایر دستگاه‌ها، از برهم انباشتگی مشکلات و سردرگمی شهر تهران، کاسته شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای با سازمان اوقاف کشور نیز گفت: این جلسه درباره مجموعه‌های وقفی شهر تهران بود که در آستانه امضای یک تفاهم‌نامه بسیار کارگشا برای شهر تهران است. همه دستگاه‌ها مسئولانه به میدان آمده‌اند تا رفاه، آسایش و پیشرفت شهر تهران توسعه پیدا کند.

 

زاکانی در واکنش به برخی سخنان اعضای شورای شهر در خصوص گزارش شهرداری تهران اظهارکرد: بخشی از سخنان اعضای شورای شهر تهران ناظر به موضوع فاضلاب منطقه ۱۹ و مجموعه ورزشی این منطقه است که در راستای وظیفه ناظر آن منطقه باید مورد بررسی قرار گیرد که این موضوع دنبال و حل خواهد شد.

وی با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره شرکت شهر سالم گفت: این شرکت از برخی موضوعات رنج می برد که از جمله آن ها میزان تعرفه برای افراد در داخل شهر سالم است، این میزان هزینه، کفاف متخصصان را نمی کند و در این زمینه مذاکراتی کرده ایم؛ این موضوعات چالش جدی برای شهر سالم است، از این رو از طریق زیست عمومی موضوع را پیگیری می کنیم که این موضوع حل شود.

شهردار تهران ادامه داد: اینکه برخی عزیزان درباره بیمارستان گلایه داشتند باید عرض شود که این موضوع باید بررسی شود، زیرا در این زمینه دو نگاه وجود دارد، یکی اینکه زیر بار توسعه کار و خدمت برویم و دیگری اینکه خرید خدمت کنیم، پیشنهاد درست این است که خرید خدمت کنیم، زیرا دیگر تبعات قبول مسئولیت و حجم کار را نخواهد داشت.

وی افزود: درباره تذکری که درخصوص فقدان بیمارستان در منطقه ۱۹ داده شده باید عرض کنم که در این زمینه با دانشگاه ها وارد مذاکره و اعلام کرده ایم که می توانیم خدمت ارائه کنیم، زیرا خدمت ارائه کردن به دانشگاه برای بالا بردن خدمات، امر خوبی است؛ جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران برگزار کردیم که چگونه می توانیم خدمت و ظرفیت آن ها را افزایش دهیم.

از طریق تفاهم مشکلات را حل می‌کنیم نه تخاصم و رسانه‌ای کردن مشکلات

زاکانی گفت: درباره موضوعات پیرامونی تهران باید عرض کنم که اگر از هر منظر به این مسئله نگاه کنید، یک واقعیت ملموس از انبوه مشکلات شهری وجود دارد، زیرا هم اینک ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران ساکن و نزدیک به چهار میلیون نفر در روز در حال تردد هستند که مجموع این افراد به بیش از ۱۳میلیون می رسد، از این رو جمع جبری این افراد مشکلات را افزایش می دهد؛ از هر زاویه نگاه کنیم، خودمان را مکلف می دانیم که در این زمینه گره گشایی کنیم و هم اینک به جای تخاصم راه تفاهم را در پیش گرفته ایم. اگر در گذشته با تخاصم و رسانه ای مسائل شهر را دنبال می کردند، ما به دنبال تفاهم هستیم؛ برای تفاهم روش قرارگاهی را انتخاب کرده ایم که در این قرارگاه همه دستگاه ها حضور دارند و هر دستگاه در قالب مسئولیت انجام خدمت می کند.

تفاهم‌نامه‌ها با توجه به مجاری قانونی دنبال می‌شود

شهردار تهران افزود: در قرارگاه اجتماعی از ۱۲ هزار افراد معتاد که جمع آوری شده اند، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر به کمپ ترک اعتیاد فرستاده شدند که در این قرارگاه هر دستگاهی کار خودش را انجام می دهد و به دیگر نهادها برای حل این موضوع کمک می کند، به همین منظور خروجی این کار اتفاق مبارک برای مردم می شود. در قرارگاه ها، جنس کار دور هم نشستن و ناظر به یک هدف واحد فکر کردن، است. ما با امضای تفاهم نامه، قدر و سهم شهر را دریافت  میکنیم تا در مسیر حرکت در چارچوب قانون با نگاه حل مشکلات پیش برویم.

تفاهم‌نامه‌ها چارچوب کار را با توجه به مجاری قانونی تعیین می‌کنند

زاکانی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ها با اختیارات و چارچوب های مختلف و با توجه به مجاری قانونی دنبال می شود، این تفاهم نامه ها برای ما امکانی ایجاد می کند تا حدود و ثغور کارمان را بدانیم، همچون تفاهم نامه ای که با بنیاد مسکن داشتیم تا کمکی در ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده تهران داشته باشند.  

۹۸درصد ون‌های تهران فرسوده‌اند

وی به حوزه حمل و نقل، اتوبوس و مترو اشاره کرد و گفت: در این حوزه سیستم خدمات رسانی عمومی فرسوده است، سالیان سال است که اتوبوس جدیدی به شهر اضافه نشده که نیاز جامعه را تامین کند، ۶ هزار ون داریم که ۹۸ درصد آن فرسوده است. ۷۲ هزار تاکسی داریم که بالای ۵۰ درصد فرسوده هستند.

برای تامین قطعات مترو ۲ ماه زمان نیاز است

شهردار تهران بیان کرد: در بخش مترو هم بارها اعلام کرده ام، متاسفانه پس از دوره مدیریت  قبلی به انبار اقلام مراجعه شد و عدد صفر جایگزین شده بود؛ تلاش کردیم این نکات نادرست با کم مسئولیتی رقم زده نشود و به جامعه منتقل نشود و بنا نداریم وارد این موضوعات شویم، اما در این خصوص خرید ۸۰۰ میلیارد اقلام را تصویب کردیم که بانک شهر در این خصوص مکلف شده و سرفصل های آن هم فراهم شده، اما زمان بر است و حداقل دو ماه زمان نیاز دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار واحد مسکونی تفاهم نامه ای تفاهم نامه تفاهم نامه ها شهر تهران وزارت نیرو شهردار تهران استفاده کنیم داشته باشیم ظرفیت ها قرارگاه ها دستگاه ها بهره مندی همین اساس شورای شهر وزارت نفت مصرف سوخت خواهد شد کلنگ زنی ۶ هزار بنا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ساخت ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان تهران از عملیاتی شدن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ظهر امروز در نشست شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت مردم در بازآفرینی شهری به میزبانی شهرداری گلستان، با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با حضور و مشارکت حداکثری مردم شاهد شکوفایی مسکن در استان تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت مسکن در پروژه نهضت ملی مسکن توسط راه و شهرسازی استان تأمین‌شده است، افزود: شوراهای اسلامی شهرها نقش بسزایی در احیای بافت فرسوده و تولید انبوه مسکن دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ساخت 59 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان گفت: بسته‌های تشویقی بسیار متنوعی از سوی دولت برای احیای بافت فرسوده برای مردم در نظر گرفته است.

جنتی با بیان اینکه استان تهران در بازآفرینی شهری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اقدامات در بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده استان تهران باید افزایش داشته باشد و سرعت آن بیشتر شود.

وی به ساخت 500 هزار واحد مسکونی در برنامه چهارساله استان تهران اشاره کرد و افزود: تا کنون ساخت 400 هزار واحد مسکونی در استان تهران عملیاتی شده است.

یک هزار هکتار بافت فرسوده در بهارستان وجود دارد

در ادامه عبدالله نوحی فرماندار بهارستان در نشست شوراهای اسلامی غرب استان تهران به مناسبت روز شوراها با تأکید بر تولید مسکن در شهرستان بهارستان اظهار داشت: در بهارستان عرصه دولتی و منابع طبیعی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود یک هزار هکتار بافت فرسوده در شهرستان بهارستان گفت: شهرداران شهرهای بهارستان می‌توانند در حوزه بازآفرینی شهری به وعده دولت در ساخت مسکن کمک شایانی کنند.

فرماندار بهارستان با استفاده از ظرفیت قانونی بر احیای بافت‌های فرسوده افزود: مردم باید از مشوقات نوسازی و احیای بافت فرسوده مطلع و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نوحی با بیان اینکه عملکرد شهرداران شهرهای بهارستان در بازآفرینی شهری موردقبول بود گفت: این مهم منجر به اخذ رتبه خوب بهارستان در حوزه بازآفرینی شهری استان تهران شد.

شناسایی 13000مسکن مهرخالی در پرند/تامین زمین 37درصد نهضت ملی

تولید بافت نامتعارف و فرسوده در شهر گلستان متوقف شد

در ادامه سیدمحمد میرزمانی شهردار گلستان با بیان اینکه در بازآفرینی شهری با مشارکت مردم امکان‌پذیر است گفت: برای نخستین بار ضوابط شهرسازی و بازآفرینی شهر را با نظر مردم بومی‌سازی کردیم.

وی به احداث آرامستان شهر گلستان در کمترین زمان اشاره کرد و افزود: 105 هزار مترمربع ابنیه در حوزه‌های مختلف سرانه در شهر گلستان در دست ساخت است.

شهردار گلستان با بیان اینکه در این شهر تولید ثروت نسبت به جمعیت پایین است، تصریح کرد: یک هزار متر طول هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب برای برون‌رفت از آب‌گرفتگی در طول 3 سال گذشته انجام گرفته است.

میرزمانی با اشاره به تولید بافت فرسوده در سنوات گذشته گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه بافت فرسوده‌ای در شهر گلستان تولید نمی‌شود و نوسازی واحدهای مسکونی با سرعت و مشوق‌های مختلف تداوم دارد.

شهردار گلستان در پایان با بیان اینکه 22 هکتار از اراضی شهر گلستان که در طرح تفصیلی قرار دارد به شهرک صنعتی الحاق شده است خاطرنشان کرد: این امر باعث اعتراض مردم شده است که از مسئولین درخواست می‌شود این مشکل را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد