Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بندر نکا بزرگ ترین بندر نفتی شمال کشور و از بنادر تابعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد است که در تهیه سوخت پالایشگاه های داخل کشور ، سوآپ نفت خام و ترانزیت فرآورده های نفتی نظیر بنزین، مازوت و گازوئیل نقش اساسی دارد .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد روز یکشنبه در گفت و گو با با ایرنا با اعلام این که لایروبی این بندر بدون وقفه طبق برنامه در حال انجام است ، گفت : تردد کشتی ها هم با ایمنی کامل در بندر نکا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان حبیب الله طالبی افزود: با توجه به اهمیت و افزایش تردد کشتی برای انتقال گازوئیل و میعانات نفتی به روسیه ، عملیات لایروبی با استقرار دو دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی کشور برنامه ریزی شده است.

وی یکی از ماموریت های اصلی و مهم اداره کل بنادر و دریانوردی را ایجاد امنیت برای پهلوگیری و تردد کشتی ها بر اساس ظرفیت تعیین شده عنوان کرد و ادامه داد : کانال و اسکله های بندر نکا نیز برای پهلوگیری کشتی ها مشکلی ندارد و آماده ارائه خدمات است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان این که سال گذشته بیش از ۵۶۶ هزار و ۳۱۲ هزار تن معموله در بندر نکا جا به جا شد ، گفت : معموله های نفتی با ۱۳۶ فروند تانکر نفتکش جه به جا شد.

وی با توضیح این نکته که سال گذشته کشتی نفتکش با آبخور ۵.۱۰ متر در بندر نکا پهلو گرفته بود ، افزود : با توجه به این که متوسط آبخور در بنادر شمالی ۴.۶۰ متر است ، پهلوگیری کشتی با آبخور بیش از پنج متر نشان دهنده اهمیت انجام بموقع لایروبی در بندر نکا بوده است.

کاپیتان طالبی با اشاره به پسروی آب در سواح دریای خزر ، لایروبی بموقع برای بهره گیری از ظرفیت بندری این دریا را مهم برشمرد و تاکید کرد : تمامی بنادر شمالی ایران باید به پدیده کاهش تراز آب دریای خزر توجه جدی داشته باشند و نسبت به لایروبی بموقع اقدام کنند.

وی گفت : خوشبختانه با توجه به وضعیت مناسب عمق دریای خزر در منطقه آمیرآباد و نکا ، پدیده کاهش ۷۰ سانتی متری تراز ب دریای خزر هنوز مشکلی را برای بنادر این منطقه به وجود نیاورده است ، اما همه بنادر و صنایع دریایی مستقر در سواحل دریای خزر باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تاکید بر اهمیت لایروبی بموقع بنادر بویژه بندر امیرآباد و دیگر بنادر تابعه با توجه به نقششان در مبادلات تجاری دریایی کشور خواستار اختصاص دادن دستگاه لایروبی برای این بندر شد و گفت: اداره کل بنادر و دریانوری امیر آباد برای حل این مشکل تقاضای خرید دو دستگاه لایروب ویژه با ظرفیت بسیار بالا را از سازمان مرکزی کرده است که امیدواریم که مورد توجه و اجابت قرار گیرد.

بندر نکا در شرق مازندران از سال ۱۳۷۴ با پهلوگیری اولین کشتی در اسکله شرکت کشتی سازی « صدرا » شروع به کار کرد و با گذشت زمان به خاطر موقعیّت استراتژیکش در دریای خزر اهمیت بیشتری یافت.

این بندر بزرگ ترین بندر نفتی شمال کشور و از بنادر تابعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد است که نقش حائز اهمیتی در تهیه سوخت پالایشگاه های داخل کشور، سوآپ نفت خام و ترانزیت فرآورده های نفتی نظیر بنزین، مازوت و گازوئیل را دارد .عملیات سوآپ نفت خام با همکاری بندر نفتی خارک صورت می پذیرد که از این طریق محموله های نفتی دریای خزر به خلیج فارس و آبهای آزاد راه می یابند.
 این بندر با پنج اسکله در جوار شرکت های بزرگ نفتی شامل پایانه های نفتی شمال، حفاری شمال، نفت خزر، کشتی سازی ایران صدرا و نیروگاه نکاء واقع است و با توجه به اهمیتی که در مبادلات دریایی بویژه سوآپ پیدا کرده ، تعداد اسکله هایش در در حال افزایش است.

برچسب‌ها منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری مازندران سازمان بنادر و دریانوردی نکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساری مازندران سازمان بنادر و دریانوردی نکا اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد بندر نکا دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور


خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور امروز (پنج شبه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

*اسامی نفرات برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۳۵ کیلوگرم: ۱- محمدامین مالداریان (خراسان رضوی) ۲- حسن احمدی (اصفهان) ۳- ناصر سنچولی (گلستان ۹ و امیررضا فلاح (مازندران) ۵- اسماعیل میرزایی (کرمانشاه) و آتبین خجسته (لرستان) ۷- حسام شمسایی (خراسان شمالی) ۸- امیررضا رضایی (تهران) ۹- علی اکبر ماواره (کهگیلویه و بویراحمد) ۱۰- حسین شوندی (سهمیه تهران)

۴۱ کیلوگرم: ۱- محمدطا‌ها اکبرزاده (سهمیه مازندران) ۲- محمدحسن انگزی (کرمانشاه) ۳- محمد نظری (لرستان) و عباس آقانژاد (تهران) ۵- یوسف حاجت پور (خوزستان) و علی سوسنی (تهران ب) ۷- یاسین جمعه (توابع تهران) ۸- محمدامین نادری (اردبیل) ۹- امیرعلی راغب (خراسان رضوی) ۱۰- سید پوریا جعفری (مازندران)

۴۸ کیلوگرم: ۱- بنیامین فضلی (مازندران) ۲- بنیامین نقابی (خراسان رضوی) ۳- محمد حمزه (کیش) و الشن علیپور (آذربایجان شرقی) ۵- امید دهستانی (سهمیه قم) و ایلیا وحدانی (گیلان) ۷- محمد تقوی (خراسان شمالی) ۸- احمدرضا کریمی (البرز) ۹- عمادرضا نوری (سهمیه مازندران) ۱۰- محمدحسین محمودزاده (توابع تهران)

۵۷ کیلوگرم: ۱- امیرحسین خسروی (مازندران) ۲- امیرعلی شمشیری (خراسان رضوی) ۳- محمدحسین فیوج (توابع تهران) و ابوالفضل لک (تهران) ۵- محمدمهدی افشار (همدان) و سام ملکی (لرستان) ۷- پوریا کاظم زاده (خراسان شمالی) ۸- علی اکبر محمدی (سهمیه زنجان) ۹- علی اصغر جعفری (قم) ۱۰- امیرمهدی محمدی (زنجان)

۶۸ کیلوگرم: ۱- امیرعلی فراستی (خراسان رضوی) ۲- پدرام امجدیان (البرز) ۳- مهدی حسین زاده (خراسان شمالی) و رضا جلیلیان (کرمانشاه) ۵- سجاد گل آقازاده (مازندران) و مرتضی علی پور (آذربایجان شرقی) ۷- مبنی محمدی (لرستان) ۸- حسین حبیبی (توابع تهران) ۹- ایلیا حسینی (سهمیه خراسان رضوی) ۱۰- محمدمهدی صادقی (قزوین)

۸۵ کیلوگرم: ۱- سید سام دانش فر (توابع تهران) ۲- امیرعلی امینی (اصفهان) ۳- ابوافضل باقرزاده (مازندران) و مهدی اکوان (تهران) ۵- امیرمحمد صادق (اردبیل) و امیرصالح جاویدانی (سهمیه همدان) ۷- عرشیا طاهرخانی (قزوین) ۸- محمدجمیل مسگر (گلستان) ۹- امیرحسین ایمانی (سهمیه مازندران) ۱۰- شنتیا ظاهری (کردستان)

منبع: میزان

tags # کشتی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه