Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق تخصص خون و سرطان اطفال و فلوشیپ پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز کودکان گفت: نخستین پیوند در بیمارستان آنکولوژی امیر بر روی پسر ۷ ساله مبتلا به سرطان خون و اهل بندرعباس انجام شد که به مدت ۳ سال درگیر بیماری و بازگشت مجدد سرطان بود و با اهدای سلول‌های بنیادی برادر ۱۰ساله خود، بهبود یافته است.

بخش پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن، تنها بخش ویژه کودکان در جنوب کشور است که به بیماران مبتلا به سرطان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی خدمات ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر هادی متقی پیشه گفت: پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز اغلب در بیمارانی که امید به زنده ماندن در آن‌ها کاهش پیدا کرده است، انجام می‌شود و نقطه امیدی برای بیماران و خانواده‌های آنان محسوب می‌شود.

رییس بخش پیوند سلول‌های بنیادی آلوژن با قدردانی از تلاش کادر درمان در موفقیت این پیوند و بهبودی وضعیت سلامت این کودک هفت ساله، گفت: ساخت و تجهیز این بخش درمانی با کمک خیرین سلامت فارس انجام شده است و امیدواریم با حمایت نیکوکاران در توسعه این بخش درمانی و تامین نیروی انسانی لازم، شاهد ارائه خدمات مطلوب به بیماران سراسر کشور به ویژه استان‌های همجوار و جنوب کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیوند مغز استخوان سرطان خون پیوند سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود