Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود آتشگران در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص کتاب «سلوکی در پروا» و برگزیده شدن این اثر به عنوان کتاب برگزیده «تاریخ انقلاب اسلامی» اظهار کرد: این کتاب بر محور زندگی مرحوم آیت الله هادی باریک بین تهیه شده است و زندگی ایشان را از کودکی تا رحلت به رشته تحریر درآورده است.

این نویسنده قزوینی در خصوص مهمترین شاخصه‌های کتاب «سلوکی در پروا» عنوان کرد: این کتاب در خصوص زندگی یکی از علمای انقلاب اسلامی است با این حال کتاب سخت خوانی نیست و توصیفات و مطالب کتاب همان گونه که از زبان راویان بیان شده تحریر شده است و به همین موضوع این کتاب را نسبت به آثار مشابه متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: در این کتاب تلاش کرده ایم به روند اقدامات و تلاش‌های قهرمان کتاب که آیت الله باریک بین هستند بپردازیم و در این خلال شاید در مجموع به تعداد انگشتان دو دست از عنوان "آیت الله" استفاده نشده است.

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری قزوین مطرح کرد: آیت الله باریک بین ۳۳ سال امام جمعه قزوین بودند و نیز تربیت یافته مکتب امام خمینی محسوب می‌شدند بنا بر این سبک زندگی و پرهیزکاری ای که در زندگی ایشان جریان داشته است جالب توجه است.

آتشگران تبیین کرد: از موضوعات دیگری که کتاب را متمایز می‌کند می‌توان به جریان شناسی آقای باریک بین از پیش از انقلاب تا زمانه انقلاب و پس از آن اشاره کرد، همچنین تمام تلاش من در زمان تحریر کتاب این بوده است که شخصیت ایشان آنطور که بوده نوشته شود و از جاده انصاف خارج نشوم. این اثر فرمایشی نبوده و تلاش شده همه وقایع همان طور که رخ داده شرح داده شود.

این نویسنده قزوینی با دعوت از مخاطبان به مطالعه کتاب " سلوکی در پروا" گفت: با توجه به وضع روز جامعه و صحبت از ساده زیستی که این روزها بیشتر به گوش می‌رسد مطالعه سبک زندگی آیت الله باریک بین که عمر خود را در ساده زیستی و پرهیزکاری گذرانده اند خالی از لطف نیست.

وی خاطرنشان کرد: زندگی ایشان می‌تواند الگویی برای مسئولین و همه افرادی باشد که به دنبال یک الگوی ایرانی اسلامی در موضوع ساده زیستی هستند باشد.

کد خبر 5474148

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله باریک بین قزوین ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی مشهد شهادت حضرت علی باریک بین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود