Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:06:06 GMT

۱۰۰هزار خانوار در خراسان شمالی دچار فقر قطعی هستند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۸۸۷

۱۰۰هزار خانوار در خراسان شمالی دچار فقر قطعی هستند

مهدی اسلام خواه روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به آماری که از نهادهای حمایتی و موسسات خیریه و دیگر منابع جمع آوری شده است ۴۲ هزار نفر در استان نیز با وجود فقر مطلق تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

وی با بیان این که رفع فقر مطلق بر اساس دستوالعمل های ابلاغی در حال اجراست افزود: افرادی که شناسایی شده اند پایش و اقدامات دستگاه های مختلف برای کمک به آن ها آغاز شده است که از جمله آن پرداخت مقرری و توانمندسازی آن ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاخص فقر مطلق نداشتن سرپناه، خوراک و پوشاک مناسب است.  

اسلام خواه افزود: رفع فقر مطلق توسط سامانه حامی در کل کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به رتبه دوم فقر استان در شاخص کشوری گفت: ایجاد اشتغال هنوز هم نیازمند تسهیلات کم بهره برای اقشار مختلف جامعه است اما نظارت بر نحوه استفاده از آن و اجرای درست و جلوگیری از انحراف اعتبارات مربوط نیاز به قانون جامع و اصلاح روند سنوات گذشته دارد.

ایجاد بیش از ۱۶ هزار اشتغال

وی از برنامه ریزی مدون برای ایجاد ۱۶ هزار و ۳۰۰ شغل جدید تا پایان سال خبر داد و افزود: استان متعهد به ایجاد این مشاغل با توجه به ظرفیت دستگاه ها شده است.

اسلام خواه  اظهار داشت: با وجود ظرفیت های اشتغال زایی که در بخش های مختلف استان از قبیل صنعت، خدمات، کشاورزی و دامپروری موجود است و با بهره گیری از توانمندی شرکتهای دانش بنیان اشتغال مزبور محقق خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود:  در راستای اجرای سیاست‌های وزارت متبوع در توسعه اشتغال بخش کشاورزی سال قبل تسهیلاتی به مبلغ ۴۹۲ میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و عشایر استان پرداخت شده است.

وی در ادامه از رسیدگی به ۲هزار و ۲۶۰ پرونده اختلافات کار و کارگری در سال قبل خبر داد و افزود: ۲۲درصد این پرونده ها به سازش ختم شد.

وی مشمولان قانون کار استان را  ۸۳ هزار ۴۴۱ نفر برشمرد و افزود: تا اسفند ماه سال قبل ۹۱۲ نفر در استان نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند که نسبت به سال ۹۹ به شمار افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند ۴۵ نفر افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد:  نرخ بیکاری در استان ۹.۷ درصد و  این رقم در کشور ۹.۲ درصد است.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان این که در هفته کار و کارگر ۶۸ برنامه اجرا می شود افزود: این برنامه ها در همه شهرستان ها اجرا و هفت برنامه محوری نیز در بجنورد اجرا می شود.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد و این استان رتبه دوم فقر در بین استانهای کشور را داراست.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

براساس سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بیکاری اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان خراسان شمالی خراسان شمالی فقر اشتغال پایدار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری خراسان شمالی بیکاری خراسان شمالی فقر اشتغال پایدار خراسان شمالی فقر مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: سیلاب در گناباد علاوه بر این که به ۲ رشته قنات در روستای "بیمرغ" خسارت وارد کرده، موجب انسداد ۲ راه روستایی در بخش مرکزی شده است که اکنون با تلاش عوامل امدادی مسیرها در حال بازگشایی است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کاشمر، بارش ۲۴ میلیمتری باران را تجربه کرد و براساس اعلام فرمانداری فقط برخی معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند اما مشکل دیگری در شهرستان گزارش نشده است.

وی گفت: در شهرستان بردسکن، جاده اصلی "درونه" به "طبس" دچار آبگرفتگی شده اما باز است و جاده و "بردسکن" به "عشق آباد" در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شده و مسدود است.

عباسی افزود: دیروز بارش‌های شدید به مدت حدود ۱۰ دقیقه در تربت جام موجب بروز آبگرفتگی معابر شد اما مشکلی برای روستاهای شهرستان ایجاد نکرد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این بارش شدید موجب ّآبگرفتگی و آب افتادگی در برخی منازل مسکونی و مغازه‌هایی شد که پائین تر از سطح خیابان قرار داشتند و بلافاصله هلال احمر و شهرداری به ۱۰ مورد از این منازل و مغازه‌ها امدادرسانی کردند. منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند