Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@04:10:23 GMT

علی ابن ابیطالب(ع)؛ واسطه فیض امت اسلامی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۰۸۹

علی ابن ابیطالب(ع)؛ واسطه فیض امت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به تقارن شهادت مولا الموحدین علی ابن ابی طالب(ع) در شب های قدر، اظهار داشت: تقارن شهادت حضرت امیر(ع) در شب های قدر، نشان از منزلت و جایگاه والای امام علی(ع) دارد، فلذا در جای جای زیارت جامعه مشاهده می کنیم که به زیبایی تمام عظمت و مقام بالای امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شب های قدر پیش از شهادت حضرت امیر(ع) واقع شده بود و همگان واقف بر این مسئله هستند؛ نکته مهم این است که شب های قدر در زمان پیامبر اسلام(ص) و حتی گذشته تر نیز بوده است، از زمانی که خداوند متعال آدم را خلق کرد شب های قدر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی در ادامه پیرامون شان و منزلت حضرت علی(ع)، بیان کرد: ایشان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توان به تولد ایشان در خانه خدا اشاره نمود، در زمانی که حضرت مریم به خانه خدا وارد شدند ندا آمد از این خانه خارج شو، اما زمانی که فاطمه بنت اسد نزدیک خانه خدا شد به اذن پروردگار دیوار کعبه شکافت و حضرت را بدنیا آوردند.

وی عنوان کرد: باید بر این مسئله توجه ویژه ای شود که تولد و شهادت ایشان در خانه خدا اتفاق افتاده است؛ به روایت شیعیان نماز در مسجد کوفه تمام است که نشان از اهمیت این مسجد بعد مسجدالحرام دارد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم امت اسلامی با استعانت به قرآن ، ولایت و حدیث ثقلین و نیز پدر ائمه و امت اسلامی یعنی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) ایشان را در این شب های عظیم واسطه فیض قرار دهند، زیرا خداوند متعال نسبت به اهل بیت (ع) نگاه ویژه ای دارد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رمضان1401 شب های قدر خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: پیشاپیش شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گویم. همانطور که مستحضر هستید در زمان امام صادق (ع) فرصتی برای نشر، ترویج و گسترش معارف بلند اسلامی فراهم آمد و شاگردان مبرزی از متکب ایشان آموختند و به تبلیغ اسلام واقعی پرداختند. همچنین روز معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ استاد مطهری از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و متخلق به اخلاق اسلامی بودند.

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود