Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروس ربیعی خبر تلف شدن پلنگ سرگردان در قائم‌شهر را تایید کرد و گفت: پس از زنده گیری باوجود تلاش‌ دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی‌نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: امروز ساعت پنج صبح یک قلاده پلنگ نر درخیابان ساری قائم شهر مشاهده شد که باعث وحشت مردم شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد:هنوز اطلاعات مشخصی از اینکه پلنگ به شهر ورود پیدا کرده یا اینکه تحت نگهداری شخصی بوده است ، در دست نیست.

ربیعی افزود: نیروهای انتظامی و آتش نشانی در خیابان های شهر در حالت آماده باش بودند،که پلنگ را زنده گیری کنند که درحین ماموریت یکی از ماموران نیروی انتظامی زخمی شد.

رئیس اداره نظارت بر امور  حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: پلنگ وارد یکی ازخانه های مسکونی شد و در مسیر به یک مامور دیگر نیروی انتظامی حمله و او را زخمی کرد.

وی اظهار کرد: درحین تعقیب نیروهای حفاظت محیط زیست ونیروی انتظامی پلنگ به سمت دیگر شهر فرار کرد و برای جلوگیری از وحشت بیشتر مردم ، یکی ازماموران به سمت پلنگ شلیک تا مانع از جراحت بیشتر به ماموران انتظامی شود.

وی گفت:با استفاده از تفنگ دارت بیهوشی پلنگ با موفقیت زنده گیری که در حال انتقال به پناهگاه حیات وحش سمسکنده با وجود تلاش‌ دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی‌نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: در این زمینه چند گزینه محتمل بوده یک مورد اینکه این پلنگ نر ۴ یا ۵ ساله در اسارت نگهداری می‌شده و یا اینکه از منطقه کوتنای قائمشهر وارد محیط انسانی شده که از آثار تخریب زیستگاهی و کاهش طعمه حیوان است.

ربیعی با اشاره به اینکه این اتفاق  بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: احتمال دیگر بحث هاری بوده که در این زمینه از پلنگ در مسیر نمونه هاری گرفته شده و به مامور زخمی نیز اعلام شد که نسبت به تزریق واکسن هاری اقدام کند.

کامیار ولی‌پور سخنگوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نیز اظهار کرد: اینکه گفته شود، محیط زیست گلوله غیر از گلوله بیهوشی به حیوان زده درست نیست.

وی با اعلام اینکه این اتفاق نادری بود که ممکن است رخ دهد، اضافه کرد: در این شرایط برای محیط زیست حفظ جان افراد مهم است و با توجه به اینکه در حال حمله به مامور پلیس بود اولویت حفظ جان انسان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه ماموران محیط زیست از ابتدا سر صحنه حاضر بودند، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود محیط زیست تجهیزات بیهوشی نداشت باید اعلام کنیم مشکلی در زمینه تجهیزات برای زنده‌گیری وجود نداشت اما فردی که باید شلیک کند الزاما باید دامپزشک باشد و کسی باشد که مسلط باشد و هر کس نمی‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست زنده گیری تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان