Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:11:54 GMT

محجوب: روز کارگر را یک جشن اعتراضی می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۱۲۸۴

محجوب: روز کارگر را یک جشن اعتراضی می‌دانیم

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، نشست خبری خانه کارگر به مناسب آغاز هفته کارگر و اعلام برنامه‌های این هفته، با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) برگزار شد.

 نشست خبری خانه کارگر به مناسب آغاز هفته کارگر با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) صبح امروز (یکشنبه/ ۴ اردیبهشت) برگزار شد.

محجوب در ابتدای این نشست گفت: پیشاپیش روز کارگر را به همه آزادگان و کارگران آزاده جهان تبریک می‌گوییم و یادی می‌کنیم از کسانی که در جنبش اول ماه می‌۱۸۸۶ در شهر شیکاگو توسط پلیس آمریکا جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما متاسفم هستیم که آمریکا امروز هم این روز را خیلی به رسمیت نمی‌شناسد.

وی گفت: جنبش اول ماه می‌۱۸۸۶ نیز الهام بخش ایجاد سازمان بین‌المللی کار و بسیاری از تحرکات بین‌المللی بوده است. روز کارگر در مقاوله‌نامه شماره یک سازمان بین‌المللی کار در سال ۱۹۱۹ آمده است.

محجوب با بیان اینکه روز کارگر را باید یک جشن اعتراضی بدانیم، گفت: در سنوات گذشته قبل از شیوع کرونا اعتراضاتی که در این روز برگزار می‌شد با درگیری‌هایی، همراه بوده است که البته این درگیری‌ها به ماهیت این جنبش و اعتراضات برمی‌گردد.

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: در این چند سالِ شیوع کرونا تجمعات روز کارگر به صورت محدود برگزار شد که ما امیدواریم امسال این محدودیت جبران شود و ما شاهد مراسم‌های باشکوه در سراسر جهان باشیم.

وی گفت: ساعاتی پیش آخرین جلسه‌ی ستاد خانه کارگر برای برگزاری مراسم هفته کارگر به پایان رسید و برنامه‌های ما برای این روز تعیین شد. البته این برنامه‌ها همچنان به خاطر شرایط کرونایی محدود است و امیدواریم این محدودیت‌ها سال آینده به طور کامل برداشته شود.

محجوب بیان کرد: ما همواره تلاش کردیم مراسم روز کارگر را حتی به شکل مجازی برگزار کنیم. امسال این مراسم برگزار می‌شود و دیگر برنامه‌ها مجازی نخواهد بود، اما نسبت به دوره‌های قبل از کرونا محدودتر خواهد بود.

دبیر کل خانه کارگر گفت: تاکید بر بیمه و حق برخورداری از تشکل‌های کارگری برای همه و همچنین هشت ساعت کار ازجمله مواردی است که ما امسال بر روی آن تاکید خواهیم داشت و این موارد را محور مذاکرات و نتیجه‌گیری‌های خود می‌دانیم.

وی گفت: فعالیت تشکل‌ها طی این سال‌ها افزایش یافته، اما فراگیر نیست و درخواست ما حضور فراگیر تشکل‌ها در کارخانه‌ها است و در همین مسیر هم از مجلس می‌خواهیم اصلاحیه‌ی قانون شورا‌های اسلامی کار را به تصویب برساند. همچنین انجمن‌های صنفی باید مورد حمایت قرار بگیرند و کارگران به ایجاد انجمن صنفی تشویق و ترویج شوند.

محجوب با بیان اینکه حق برخورداری از بیمه فراگیر یکی دیگر از محور‌های مورد تاکید ما است، افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه حقی همگانی است، اما امروز ما تلاشی برای فراگیر کردنِ بیمه نمی‌بینیم. سازمان تامین اجتماعی و دیگر بخش‌ها باید بدانند که این جزو وظایف ذاتیِ آن‌ها است. ما طرفدار همه‌گیری و فراگیر شدنِ بیمه اجتماعی برای همه هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان محجوب کارگر دبیرکل خانه کارگر ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان روز کارگر خانه کارگر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر با اشاره به جایگاه کارگران اظهار کرد: کارگران اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آورند و بار توسعه استان را بر دوش می‌کشاند.

وی تلاش کارگران در راستای توسعه و پیشرفت استان را قابل تقدیر خواند و گفت: اقدامات عمرانی استان با دستان کارگران استان جلو می‌رود و ما قدردان زحمات این قشر هستیم.

استاندار کردستان افزود: ۳۰۰ نفر سهمیه به بیمه کارگران ساختمانی استان کردستان اختصاص یافته است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: افزایش بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان نویدبخش توجه به این قشر است تا امنیت شغلی را برای انان مهیا کند.

همایش روز جهانی کارگر و مراسم بزرگداشت هفته کار و کارگر استان کردستان به منظور تجلیل از کارگران نمونه استان با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

کد خبر 6093041

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است